2006-07-24, 01:44
  #685
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Jamen det är ju det som det hela grundar sig i för mig. Det med att pyssla i butiken med påfyllning och liknande får kvällspersonalen sköta, då det är väldigt lite folk. Det är ju det problemet är för mig, effektivitet. Det finns helt enkelt inte ekonomi att ha mer folk rännandes än vad som är där nu, och under den tiden vi är två personer har jag tonvis med papper att hinna ikapp med.

Därav blir det köer.
Men jag tycker vi lämnar det därhän nu, så kan vi väl helt enkelt vara överens om att det finns idioter bakom kassan helt klart som av rent jävelstyg eller stolthet aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att kalla på extra personal. Vi båda kan ju diskutera detta från våran synvinkel som personal i tid och otid, men i grund och botten ska vi ju ta hand om våra kunder i den mån vi kan

Även dom som alltid ska ha rätt (officiellt har kunden alltid rätt, i sanningens namn har kunden alltid fel till motsatsen är bevisad, men det säger man ju inte högt )

Det är så din chef valt att ha det vilket enligt mig är ickeönskvärt. Men det är som sagt hans val och det är väl tur att det är det
Citera
2006-07-24, 05:20
  #686
Medlem
Selbstmords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDuck
Jag brukar säga till de jävla närgående idioterna att om de rör mig igen slår jag till dem. Därefter håller de avstånd.

Haha, jag har faktiskt gjort precis samma sak...
Citera
2006-07-25, 00:51
  #687
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fixar-frasse
min bror påstått sig ha sett en snubbesom blev väldigt godissugen när han stod i kön på ICA och började helt sonika att äta av sitt godisförråd som han ännu inte betalat för.
Fan va tjaskigt!
Citera
2006-07-25, 08:36
  #688
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Allt med köer påminner om den 21 varje månad när rollatorrejset startade fram till bankkassan. Lika rädd varje gång när man såg den uppretade hopen seniora medborgare (Hizbollah ) slå på glasdörren från klockan 07.15.

Där finns det obearbetat skatteunderlag till trängselavgifter kan jag säga.
Citera
2006-07-25, 09:48
  #689
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no1atall
Det här är den komiska biten i det hela. Jag menar, varför inte påtala för människan att hon beter sig som en idiot. Bättre gnälla som en annan surkärring på FB. Svenskhet i ett nötskal.

Håller med. Röj bort hennes varor från bandet och be kassörskan makulera det hon slagit in i kassan så får bladingen börja om i kön när hon handlat färdigt. Jävla gnäll hela tiden, som vanligt, från normalsvensken.
Citera
2006-09-13, 21:07
  #690
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Kön vid kassan som dök upp från intet

En sak jag har upptäckt angående affärer och köer.

Säg att det är ungefär tjugo personer i butiken, och ingen kö vid kassan. Man plockar på sig varor, sneglar mot kassorna. Ingen kö. Och när man har samlat på sig sina grejor och går mot kassan, nog fan står alla tjugo personerna i kö framför en, och det är folktomt i resten av butiken. Vad beror detta fenomen på? Är det någon konstig grupprocess? Ett kollektivt medvetande? "Gå mot kassan nu! Snart kommer det att vara kö!"

Någon annan som har tänkt på denna extremt spännande iakttagelse?
Citera
2006-09-13, 21:14
  #691
Medlem
Blåfisks avatar
Det är en lag lika självklar som tyngdlagen. Hände mig vid bankomaten senast idag.
Citera
2006-09-13, 21:19
  #692
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldo.Lydecker
En sak jag har upptäckt angående affärer och köer.

Säg att det är ungefär tjugo personer i butiken, och ingen kö vid kassan. Man plockar på sig varor, sneglar mot kassorna. Ingen kö. Och när man har samlat på sig sina grejor och går mot kassan, nog fan står alla tjugo personerna i kö framför en, och det är folktomt i resten av butiken. Vad beror detta fenomen på? Är det någon konstig grupprocess? Ett kollektivt medvetande? "Gå mot kassan nu! Snart kommer det att vara kö!"

Någon annan som har tänkt på denna extremt spännande iakttagelse?
Hej där, jag sitter i kassan i en dagligvarubutik lite då och då och faktum är att fenomenet du funderar över är mycket vanligt, detta är något jag också har funderat mycket på och tagit upp med en del andra och de som överhuvudtaget tagit fenomenet seriöst har varit inne på samma spår som dig, "Gå mot kassan nu! Snart kommer det att vara kö!"
jag däremot vet inte om det är så, har ingen bra teori heller men jag är mycket nyfiken på om de finns någon som forskat lite i frågan
Citera
2006-09-13, 21:20
  #693
Medlem
Avva66s avatar
Murphys lag kallas det. Lagen om alltings jävlighet.

Men det kan va så att man bara reagerar dom gångerna det blir så, dom andra gångerna tänker man inte på.
Citera
2006-09-13, 21:23
  #694
Medlem
tjaboooos avatar
haha har stött på fenomenet några gånger själv, f*n så irriterande det är.

men finns ett annat fenomen jag stött på flera gånger bl.a 2ggr idag.
5-6 kassor öppna med 4-5 i kö och i mitten finns en öppen kassa där kassörskan sitter och rullar tummarna.
Citera
2006-09-13, 21:41
  #695
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
haha har stött på fenomenet några gånger själv, f*n så irriterande det är.

men finns ett annat fenomen jag stött på flera gånger bl.a 2ggr idag.
5-6 kassor öppna med 4-5 i kö och i mitten finns en öppen kassa där kassörskan sitter och rullar tummarna.
så kan de också vara, öppnar jag en kassa när det är mycket folk står alla och tittar bort alternativt frågar personen bakom om denne vill ta och gå till den nyöppnade kassan istället för att gå själv, men detta är inget fenomen det är svenskt.
Citera
2006-09-13, 21:46
  #696
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
så kan de också vara, öppnar jag...

jo men båda gångerna det hände idag handlade det inte om nyöppnade kassor utan kassor där kassörskan had betat av alla kunderna men ändå ingen ställer sej där men ja klagar inte, jag blev färdig snabbt iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in