Kan jag ha diabetes?
Tja, jag pissar mycket oftare än mina polare och har gjort det en längre tid och får ofta höra "skämt" om diabetes etc, så nu har jag blivit sjukt nojjig.
Detta är några symptom jag har, kan vara någon annan skit också men jag vet inte.
*Pissar ofta, om jag bara dricker ett glad vatten till frukost, lunch och middag går jag på toa kanske var femte timme. Igår chillade jag lite och drack 1,5L öl och sprang på toa en gång per 20 min i flera timmar efteråt. Jag har dock haft blåskatarr när jag var mindre.
*Jag känner mig törstig hela tiden, dock undviker jag att dricka eftersom jag orkar inte gå och pissa hela tiden. Det är ingen dödsångest-längtan efter dricka, men om jag känner efter nu till exempel känner jag att jag är torr i munnen och att jag skulle kunna dricka några glas utan problem, dock tror jag att jag har dämpat min törskänsla efter att ha ignorerat den så många år.
*Jag är trött nästan hela tiden, det kvittar om jag sover 6h eller 14h, jag har svårt att fokusera.
*När jag äter godis eller annat med mycket socker blir jag hyper i 5 minuter sen slocknar jag, jag äter lite choklad till exempel och några minuter senare kämpar jag med att hålla ögonen öppna (detta om jag ligger eller sitter ner bekvämt

). Jag käkar nästan aldrig godis dock, så har inte analyserat detta så mycket.
Jag kan ingenting om diabetes därför frågar jag här. Jag blir dock fundersam, eftersom jag haft det såhär i flera år vad jag kan minnas, borde jag inte fallit ihop för länge sen? Eller diabetes kanske inte funkar så?
Tacksam för svar!