Citat:
Ursprungligen postat av amentjeina
Är jag ensam om att få sådana extrema känningar ibland? Visst vet jag hur en vanlig känning är; man domnar bort i hand och tunga, svettas osv. Men jag tänkte mer på de fåtal gånger som knappt går att beskriva; Man fastnar i en drömvärld där man har ett vagt medvetande, kroppen går på autopilot och man vet faktiskt inte ifall man existerar eller inte. Som sagt går det inte att beskriva känslan, men den bästa beskrivningen jag kan komma på är att man vet inte vem man är och man kollar genom någon annans perspektiv, äckligaste känslan jag någonsin upplevt.
En av de gångerna jag fått så här så märker man ingenting innan det är för sent, det är bara att rida ut stormen och hoppas på att man inte hamnar i den eviga sömnen (en gång hade jag tydligen 1,7 mmol då en anhörig sa åt att testa mig)
Så; då de andra jag känner som har diabetes aldrig upplevt detta så vänder jag mig hit - Jag kan knappast vara ensam om det?
Absolut, har ju hänt alla diabetiker som haft diabetes en längre tid.
Tror mina värsta känningar är när jag varit utomhus på kvällen utan något dextrosol eller sött med mig och legat panikt lågt..
Tror det värsta upplevelsen från mina föräldrars sida var nog när vi var ute och gick i skogen, vi glömde matsäcken i bilen och promenerade på... jag märke att jag började bli sjunka men hade legat på cirka 12 mmol innan vi gick så trodde jag bara kände mig låg eftersom jag sjönk.. gick vidare... mina föräldrar började märke att jag började sakta men säkert sukta efter...
kommer ihåg hur det flimrade som satan i mina ögon darrade till i benen och föll ihop... pappa fick löpa sitt liv till bilen och hämta matsäcken, tog typ tio minuter för honom... som tur var hade vi vanlig saft med oss och bullar, lyckades dricka saft och redan orkade jag äta en bulle... Mamma hade testat mitt blodsocker och hade legat på 0.9 mmol... ingan glukagonspruta med heller såklart... men det var nära ögat, tur att man har en snabb fader...
Nu förtiden ser jag alltid till att ha med mig något, eller pengar till att köpa något om det är tillgängligt...
Jag tycker iallafall diabetes är lugnt, bara man inser att det inte är något man kan göra åt, bara leva normalt, träna och ha koll på sitt blodsocker så är det inte jobbigare än så.
Men det absolut jooooooooobbigaste med diabetes är när man e snorkåt, ligger med bruden, förspelar, och sen kännar man de ack så välkände symtomen på att man ligger för lågt... den pausen, suger röv.. getröv...