Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-11-07, 14:20
Medlem
1ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awwent
Precis, och den är där precis hela tiden oavsett vilken hemsida jag besöker och utan att jag gör något speciellt.
http://ilsg.me/6e11

Kommer sidkällan upp om du trycker på knappen?

Varför pekar inte den röda pilen som finns i din första bild på knappen?
2010-11-07, 15:24
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muglert
För de har ändrat det till about:flags nu
Hahaha...

TACK

Edit: varför har dom tagit bort instant?
2010-11-07, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hahaha...

TACK

Hmm såg det nu också. Kanske bara för man sitter på en dev release som det är så.
2010-11-07, 18:25
Medlem
muglerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jävligt bra fråga, dom hatar mig? Älskade instant
2010-11-08, 01:03
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muglert
Jävligt bra fråga, dom hatar mig? Älskade instant
Hoppas att det kommer tillbaka, det var ruggigt effektivt!
2010-11-09, 17:38
Medlem
LnACEs avatar
Nu jävlar brinner det!

Satt och surfade lite. Hade öppet en del flikar. Helt plötsligt så startar datorn om. När den är igång igen så öppnar jag google chrome, väljer att återställa alla flikar. Adresserna står där, men den laddar ej igång sidorna. Stänger ner skiten. Och när jag nu öppnar Chrome och ska försöka gå in på någon sida så öppnar den ej sidorna? Får inte ens något felmeddelande. Vad fan har hänt!?

Kan tillägga att datorn är helt ny i princip.

Edit: Kan säga att IE fungerar klockrent! Kan det vara SpyBot S&D som har blockerat programmet? Hittar inte vart jag isf tar bort det.
Senast redigerad av LnACE 2010-11-09 kl. 17:41.
2010-11-09, 19:52
Medlem
LnACEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LnACE
Nu jävlar brinner det!

Satt och surfade lite. Hade öppet en del flikar. Helt plötsligt så startar datorn om. När den är igång igen så öppnar jag google chrome, väljer att återställa alla flikar. Adresserna står där, men den laddar ej igång sidorna. Stänger ner skiten. Och när jag nu öppnar Chrome och ska försöka gå in på någon sida så öppnar den ej sidorna? Får inte ens något felmeddelande. Vad fan har hänt!?

Kan tillägga att datorn är helt ny i princip.

Edit: Kan säga att IE fungerar klockrent! Kan det vara SpyBot S&D som har blockerat programmet? Hittar inte vart jag isf tar bort det.

Nu får jag iaf ett felmeddelande.

En ruta där det står: "Sidor svarar inte. Följande sidor svarar inte. Du kan vänta tills de svarar eller avryta dem."

Kan välja: "Stäng sidor" eller "Vänta". Trycker jag stäng så stänger den inte.

Har installerat om skiten, fortf. samma problem!

Edit: Ok, 4e uppdateringen nu! Efter mkt googlande hittade jag en givande länk!

http://www.google.com/support/forum/p/Chrome/thread?tid=258ff02dad72200e&hl=en

Laddade ner den från Kasperskys hemsida och nu fungerar det!
Senast redigerad av LnACE 2010-11-09 kl. 20:05.
2010-11-10, 12:20
Medlem
Instant har kom tillbaka i dagens uppdatering.

Även en nykommlig som jag inte sett innan:
Citat:
Web Page Prerendering.
Speculatively prerenders complete webpages in the background for a faster browsing experience.

Någon som förstår vad den gör?
2010-11-10, 22:49
Medlem
Worldwides avatar
Jag tycker att alla ska testa chrome (canary build) då varje ny grej som implementeras i chrome kommer upp. I Dev, stable och beta kanalerna måste de testa alltid innan de kan visa där, men de brukar vara stabila. Nya grejer som kommit i version 9.0.579.0 (65695) har nya experiment som ni borde testa. Vissa interessanta experiment är: Verbatim Instant (google instant), Web Page Prerendering, och Snap Start.

Det är bara att skriva about:flags där man skriver URL.

Ett annat tips är att ladda ner Chromium, som är den öppna webbläsaren som Google chrome är baserat på. Canary build uppdateras alltid efter chromium, och efter uppdateringen kommer alla nya grejer in i canary build. Chromium uppdateras varje timme. Ni kan ladda ner här: http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-xp/

Välj alltid den build som är längst nere.
2010-11-11, 00:03
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iTomG
Instant har kom tillbaka i dagens uppdatering.

Även en nykommlig som jag inte sett innan:

Någon som förstår vad den gör?
Ska uppdatera senare ikväll Instant är fan genialt.
2010-11-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
Jag tycker att alla ska testa chrome (canary build) då varje ny grej som implementeras i chrome kommer upp. I Dev, stable och beta kanalerna måste de testa alltid innan de kan visa där, men de brukar vara stabila. Nya grejer som kommit i version 9.0.579.0 (65695) har nya experiment som ni borde testa. Vissa interessanta experiment är: Verbatim Instant (google instant), Web Page Prerendering, och Snap Start.

Det är bara att skriva about:flags där man skriver URL.

Ett annat tips är att ladda ner Chromium, som är den öppna webbläsaren som Google chrome är baserat på. Canary build uppdateras alltid efter chromium, och efter uppdateringen kommer alla nya grejer in i canary build. Chromium uppdateras varje timme. Ni kan ladda ner här: http://build.chromium.org/buildbot/snapshots/chromium-rel-xp/

Välj alltid den build som är längst nere.
De flesta här kör nog antingen canary eller dev så. Men vad gör "Snap Start"?
2010-11-11, 00:32
Medlem
En liten fråga om auto-complete-funktionen i Omnibar:

När jag skriver in något där, t.ex. "restauranger", kommer det automatiskt ett par förslag med det sökordet och platser nära mig. När jag testade det på en dator i Lund var toppförslagen på olika sådana sökord Malmö och Lund.

Själv surfar jag en del på norska sidor, och när jag nyligen sökte efter hittegods var toppförslagen "hittegods trondheim" och "hittegods oslo". Detta trots att jag alltså är i Sverige, med svensk IP-adress.

Är det här bara en slump, eller känner Chrome på något sätt av ens geografiska position (via IP-adress, surfningsmönster)? Har googlat lite, men hittar ingen som beskrivit det här, så kanske inbillar jag mig bara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in