Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Använde CCleaner. Och glömde att bocka ur Google Chrome. Så nu städade det (?) upp all historik osv.
Så nu har jag på "mest besökta" sidor som jag kanske varit inne på 2 gånger förrut. Facebook, flashback mm.(som jag hade förrut där) är alla borta. Så är också förstås lösenorden till diverse sidor som jag hade sparade. Problemet är att nu då jag loggar in här (på t.ex flashback) så sparas itne mitt lösenord längre. Jag måste skriva in användarnamn och lösenord varenda gång jag kommer hit. Och det är jävligt irriterande då jag far snabbt in på olika sidor och skriver och sen far någon annanstans. Varför sparas inte mitt lösenord längre? (Det kommer inte upp lilla 'fliken' där det frågar om man ska spara lösenordet).

Help.
Om du klickar på knappen som ser ut som en skiftnyckel till höger om adressfältet, sedan väljer du alternativ och fliken "Finjusteringar", så kommer du förmodligen se att din webbläsare är inställd på att aldrig spara lösenord. Ändra till "Erbjud att spara lösenord" så borde ditt problem vara löst.
Fungerar det fortfarande inte så vet jag inte.
edit:
Förlåt mig om denna fråga redan har besvarats tidigare, jag hittar inget när jag använder Flashbacks sökverktyg. Jag undrar om det är möjligt att få en sökruta likt den i Firefox där man kan lägga till flera olika sökmotorer.
edit2:
Jag kom på hur man gjorde. Om någon annan undrar så skriver man in adressen, t.ex. en.wikipedia.org, och trycker tab, så kan man söka direkt genom adressfältet.