Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-08-25, 14:14
Medlem
Spawnisens avatar
Använde CCleaner. Och glömde att bocka ur Google Chrome. Så nu städade det (?) upp all historik osv.
Så nu har jag på "mest besökta" sidor som jag kanske varit inne på 2 gånger förrut. Facebook, flashback mm.(som jag hade förrut där) är alla borta. Så är också förstås lösenorden till diverse sidor som jag hade sparade. Problemet är att nu då jag loggar in här (på t.ex flashback) så sparas itne mitt lösenord längre. Jag måste skriva in användarnamn och lösenord varenda gång jag kommer hit. Och det är jävligt irriterande då jag far snabbt in på olika sidor och skriver och sen far någon annanstans. Varför sparas inte mitt lösenord längre? (Det kommer inte upp lilla 'fliken' där det frågar om man ska spara lösenordet). Help.
2009-08-27, 20:43
Medlem
stonems avatar
Kan man få bort ny flik sidan på nått sätt? Jag vill bara ha en blank sida när jag öppnar en ny flik.
2009-08-30, 03:13
Medlem
Hnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Använde CCleaner. Och glömde att bocka ur Google Chrome. Så nu städade det (?) upp all historik osv.
Så nu har jag på "mest besökta" sidor som jag kanske varit inne på 2 gånger förrut. Facebook, flashback mm.(som jag hade förrut där) är alla borta. Så är också förstås lösenorden till diverse sidor som jag hade sparade. Problemet är att nu då jag loggar in här (på t.ex flashback) så sparas itne mitt lösenord längre. Jag måste skriva in användarnamn och lösenord varenda gång jag kommer hit. Och det är jävligt irriterande då jag far snabbt in på olika sidor och skriver och sen far någon annanstans. Varför sparas inte mitt lösenord längre? (Det kommer inte upp lilla 'fliken' där det frågar om man ska spara lösenordet). Help.
Om du klickar på knappen som ser ut som en skiftnyckel till höger om adressfältet, sedan väljer du alternativ och fliken "Finjusteringar", så kommer du förmodligen se att din webbläsare är inställd på att aldrig spara lösenord. Ändra till "Erbjud att spara lösenord" så borde ditt problem vara löst.

Fungerar det fortfarande inte så vet jag inte.

edit:
Förlåt mig om denna fråga redan har besvarats tidigare, jag hittar inget när jag använder Flashbacks sökverktyg. Jag undrar om det är möjligt att få en sökruta likt den i Firefox där man kan lägga till flera olika sökmotorer.

edit2:
Jag kom på hur man gjorde. Om någon annan undrar så skriver man in adressen, t.ex. en.wikipedia.org, och trycker tab, så kan man söka direkt genom adressfältet.
Senast redigerad av Hnx 2009-08-30 kl. 03:32.
2009-08-31, 00:50
Medlem
Farmstars avatar
Ber om ursäkt om det tagits upp tidigare. Tittat lite i tråden men hitta inget matnyttigt.

Fråga: Finns det något sätt att uppdatera alla flikar samtidigt i stället för att behöva tabba mellan varje flik och uppdatera dem manuellt?
2009-09-02, 20:49
Medlem
Profaxs avatar
Jag har inte läst igenom hela tråden. Däremot har jag efter noga övervägningar bestämt mig för att byta från FF till Chrome (pga hastigheten). Jag har jämfört funktioner och kommit fram till att den enda extentionen jag verkligen kommer sakna är "webmail notifier".. Finns det någon motsvarighet till chrome som inte är allt för krånglig att installera?
2009-09-16, 18:35
Medlem
Kylvaras avatar
Satan vad jag älskar den nya 3.0. Snabbheten är underbar!
2009-09-22, 10:50
Medlem
Orkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylvara
Satan vad jag älskar den nya 3.0. Snabbheten är underbar!

Enligt IDG.se så är Chrome 3.0 mer än nio gånger snabbare än IE8.: http://www.idg.se/2.1085/1.253336/google-chrome-30-lamnar-konkurrenterna-bakom-sig
2009-09-28, 01:19
Medlem
Zawaqs avatar
Finns det något schema för när chrome ska stödja tillägg/plugin?

Känner att det snart är hög tid att lämna FX.
2009-09-29, 06:50
Medlem
KnifeCatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zawaq
Finns det något schema för när chrome ska stödja tillägg/plugin?

Känner att det snart är hög tid att lämna FX.
Extentions är planerade till version 4. Gissningsvis är den stabila versionen ute om 3-4 månader.
2009-09-29, 11:12
Medlem
flowss avatar
Har funnits sen version 3 typ.

Om den inte har kommit till den stabila "branschen" ännu så behöver du byta till antingen beta-channel eller dev-channel (googla).

Efter det behöver du aktivera extensions (googla: chrome activate extensions typ)

Sedan är det bara att köra. T.ex. har AdBlock+ kommit ut som extension: http://userscripts.org/scripts/show/46974
2009-09-29, 11:16
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Jag har inte läst igenom hela tråden. Däremot har jag efter noga övervägningar bestämt mig för att byta från FF till Chrome (pga hastigheten). Jag har jämfört funktioner och kommit fram till att den enda extentionen jag verkligen kommer sakna är "webmail notifier".. Finns det någon motsvarighet till chrome som inte är allt för krånglig att installera?

Det finns extensions för gmail och hotmail.
2009-09-29, 11:54
Medlem
Von0bens avatar
Det finns ingen stabilt allmänt utbrett extentionssystem än.
Tror ni att det kommer ett sådant - typ som firefox addon-sida fast för chrome?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in