Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-07-08, 14:11
Medlem
jonssonpontuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lupin
Tjena! Behöver lite hjälp från en vänlig själv.

Skaffade Chrome för några dagar sedan och tog då självklart bort firefox och det gamla explorer. Nu när jag går in på mitt andra användarkonto på datorn så finns det ingen webbläsare där.
Hur kan jag ordna så att jag får Chrome även där.

Testat att gå via användarmapparna så jag kommer åt installationsikonen men då gnäller den att den inte kommer ut på internet. Vilket inte är konstigt då jag inte har en webbläsare där från första början!
Hur löser jag detta?

Pröva o installera om Chrome, under installationen brukar där finnas som alternativ "Installera detta för alla användare" och en liten ruta man kryssar i. Gör det så borde de finnas på de andra kontot också.
2011-07-10, 15:31
Medlem
fafafafas avatar
Facebook klabbar med GC! (se bild) http://bayimg.com/HaJpnAaDa

Funkar utmärkt med IE osv. Något med java? Någon som har någon aning om vad man kan ta sig till?
2011-07-10, 19:21
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonssonpontus
Hur kan du inte gilla Chrome? Springer ju rundor kring de andra webbläsarna när de gäller uppstart och laddningstider. Addons utbudet är i princip lika stort, de du använder dig av på Firefox finns säkerligen för Chrome också.

Körde själv Firefox innan, men nu är Chrome de självklara valet. Har inte hittat något Firefox kunde göra som inte Chrome kan göra hitintills så.
Chrome är bättre på alla sätt och vis, förutom adblock
2011-07-10, 19:45
Medlem
Hej alla Chrome-användare! Jag har ett litet problem, vet inte ens om det är Chrome som står för det men chansar på det. När jag är inne på min facebook så kommer jag inte in alls på chatten, vilket självklart är väldigt irriterande. Jag trycker på chatt-knappen men den åker bara 1cm upp sen så händer det ingenting. Dom små ikonerna som ska vara på vänstersida syns inte heller till.

Någon som har något liknande problem och som kan veta någon lösning? Jag har redan testat att installera om men det gjorde tyvärr ingen nytta alls.
2011-07-10, 20:13
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Chrome är bättre på alla sätt och vis, förutom adblock

Vad är det för fel på adblock?
2011-07-10, 20:26
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Vad är det för fel på adblock?
Video-ads, Youtube (går väl halvdant att få bort dem), Justin.tv, Aftonbladets tv och allt vad sidorna nu heter. Otroligt irriterande, men Chrome är så överlägset när det kommer till resten att man använder det ändå.
2011-07-10, 21:44
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Video-ads, Youtube (går väl halvdant att få bort dem), Justin.tv, Aftonbladets tv och allt vad sidorna nu heter. Otroligt irriterande, men Chrome är så överlägset när det kommer till resten att man använder det ändå.

Går det att få bort dom på justin.tv och aftonbladet i Firefox menar du?
2011-07-10, 21:52
Medlem
jonssonpontuss avatar
Citat:

Ja, det fungerar bättre där
2011-07-10, 21:56
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Precis. Adblock i Firefox tar bort video-ads, adblock i Chrome gör det inte.
2011-07-12, 10:51
Medlem
svulles avatar
Finns det något tillägg i Google Chrome för "Force SSL"? Det vill säga att den kollar om det går att ansluta via https varje gång man går in på en hemsida?
2011-07-12, 11:37
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Finns det något tillägg i Google Chrome för "Force SSL"? Det vill säga att den kollar om det går att ansluta via https varje gång man går in på en hemsida?
https://chrome.google.com/webstore/search?q=ssl finns typ 35 stycken
2011-07-14, 13:23
Medlem
SPACEACEs avatar
Nån som vet om det finns nåt tillägg så man kan ha bokmärken i bokmärkesfältet utan namnet på dom, så att det bara är ikoner?

Vet att jag hade ett sånt tilläg till FF förut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in