Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-08-23, 15:38
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Och vad händer förresten om jag ser en liten notifiering, alltså att en uppdatering är tillgänglig? Om jag bara startar om browsern, kommer jag då att uppdateras. Tänker på det själva "automatiska uppdateringar"... Eller måste jag själv trycka på About Google Chrome och köra så, manuellt? Vad är då meningen med automatiska uppdateringar?
Vad är det du inte förstår? Automatiska uppdateringar=automatiska uppdateringar. Vissa av dessa kräver att man startar om webbläsaren, det är dock väldigt sällan det sker.

Och om du inte sitter i Chrome 18 timmar om dagen så minskar chansen att du ska få en notifiering eftersom att Google Update då uppdaterar när du startar datorn.
2011-08-24, 13:20
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vad är det du inte förstår? Automatiska uppdateringar=automatiska uppdateringar. Vissa av dessa kräver att man startar om webbläsaren, det är dock väldigt sällan det sker.

Och om du inte sitter i Chrome 18 timmar om dagen så minskar chansen att du ska få en notifiering eftersom att Google Update då uppdaterar när du startar datorn.

Det låter dumt och enkelt va? Haha! Läs allt jag skrev igen ok? Det är nämligen alltid så att jag får gå in på "about google chrome" för att sedan installera uppdateringen ok? Så ska det väl inte vara? Det ska ju sköta sig själv och uppdateras automatiskt. Alltså ska jag ej behöva ha någon koll på det.

Samma sak på en väninnas dator hon nyss startade, så klickade vi "about google chrome", där det fanns en uppdatering och där det stod "installeras". Då startade jag om webbläsaren, alltså jag sket i att installera den, den hann aldrig klart ok? Så när jag startade browsern igen så var den ju ej uppdaterad

Så vadå automatiska uppdateringar?
2011-08-24, 13:23
Medlem
lanzers avatar
Vad betyder det när ett m står efter versionsnumret?
2011-08-24, 21:59
Medlem
Supranoos avatar
Går det på något sätt att få en bokmärkeslista till höger som i tex Firefox? Lite besvärligt om jag ska ha två tre länkar öppnade, så måste man klicka på övriga bokmärken söka reda på länken och sedan upprepa detta för de övriga länkarna...
2011-08-25, 10:38
Medlem
JMKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Går det på något sätt att få en bokmärkeslista till höger som i tex Firefox? Lite besvärligt om jag ska ha två tre länkar öppnade, så måste man klicka på övriga bokmärken söka reda på länken och sedan upprepa detta för de övriga länkarna...

Jag har mina huvudmappar i bokmärkesfältet och öppnar därifrån nya flikar. Är inte helst säker jag förstod din fråga.

Det jag undrar är: när jag ska öppna en ny flik så vänsterklickar jag på en mapp i bokmärkesfältet, sedan klickar jag på den mapp jag vill öppna i mappmenyn (eller vad det nu heter).

Sedan hittar jag det bokmärke jag söker och klickar på "öppna i ny flik" varvid den öppnas men sedan måste jag göra om hela sekvensen om jag ska öppna ett nytt bokmärke. Det vore ju bättre om jag kunde vara kvar i mappmenyn och öppna flera och inte behöva göra om allt. Kan man göra det?
2011-08-25, 11:23
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMKK
Jag har mina huvudmappar i bokmärkesfältet och öppnar därifrån nya flikar. Är inte helst säker jag förstod din fråga.

Det jag undrar är: när jag ska öppna en ny flik så vänsterklickar jag på en mapp i bokmärkesfältet, sedan klickar jag på den mapp jag vill öppna i mappmenyn (eller vad det nu heter).

Sedan hittar jag det bokmärke jag söker och klickar på "öppna i ny flik" varvid den öppnas men sedan måste jag göra om hela sekvensen om jag ska öppna ett nytt bokmärke. Det vore ju bättre om jag kunde vara kvar i mappmenyn och öppna flera och inte behöva göra om allt. Kan man göra det?

Så här vill jag ha tillgång till mina bokmärken i chrome:
http://i.imgur.com/y9XdB.png
2011-08-25, 12:27
Medlem
JMKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Så här vill jag ha tillgång till mina bokmärken i chrome:
http://i.imgur.com/y9XdB.png

Ok. Men om du har en "huvudmapp" längst uppe till vänster i bokmärkesfältet så kommer ju undermapparna upp när du klickar på den.
2011-08-25, 13:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMKK
Ok. Men om du har en "huvudmapp" längst uppe till vänster i bokmärkesfältet så kommer ju undermapparna upp när du klickar på den.

Jag misstänker att h*n menar ett sidofält -> http://imgdrop.se/UPL/1314271398fmq.png

Te.x under Opera, IE, FF så kan man lägga sina favoriter utmed kanten. Men under Google Chrome så verkar detta inte finnas.
2011-08-25, 23:26
Medlem
JMKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag misstänker att h*n menar ett sidofält -> http://imgdrop.se/UPL/1314271398fmq.png

Te.x under Opera, IE, FF så kan man lägga sina favoriter utmed kanten. Men under Google Chrome så verkar detta inte finnas.

Ok, jag fattar. Jag har en fråga. Om jag går till mina mappar och hittar den länk jag vill klicka på och klickar på den(öppna ny flik) så försvinner hela "mappsystemet" och jag får börja om från början igen om jag vill öppna mer sidor. Går det att göra så att man kan vara kvar i mappsystemet även fast man öppnat en flik? Det går att göra i IE och det saknar jag...
2011-08-25, 23:37
Medlem
Andreasvbs avatar
Använd Neat Bookmarks, https://chrome.google.com/webstore/detail/nnancliccjabjjmipbpjkfbijifaainp
Du kan ställa in så den har kvar rutan och även öppna sidor i bakgrunden med mittenknappen.
2011-08-26, 17:16
Medlem
crillecrilles avatar
Finns det någon information rörande "dölj verktygsfältet"? Vill verkligen ha tillbaka den funktionen.
2011-08-26, 20:24
Medlem
JMKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Använd Neat Bookmarks, https://chrome.google.com/webstore/detail/nnancliccjabjjmipbpjkfbijifaainp
Du kan ställa in så den har kvar rutan och även öppna sidor i bakgrunden med mittenknappen.

Jag får inte riktigt till det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in