Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-07-14, 13:42
Medlem
Hur får man till så att adressbaren döljer sig automatiskt? Eventuellt att den sätter sig på samma nivå som tabbarna.

Citat:
Ursprungligen postat av SPACEACE
Nån som vet om det finns nåt tillägg så man kan ha bokmärken i bokmärkesfältet utan namnet på dom, så att det bara är ikoner?

Vet att jag hade ett sånt tilläg till FF förut.
Gört själv, högerklicka → redigera → markera namn → <backspace>
2011-07-14, 16:55
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Precis. Adblock i Firefox tar bort video-ads, adblock i Chrome gör det inte.
Blockera dom i Personal Blocklist. Har inte gjort det efter att jag installerade om Windows förra veckan så sitter inte på url:erna, men bara googla på typ "block google video ads block" eller liknande så hittar du.
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Hur får man till så att adressbaren döljer sig automatiskt? Eventuellt att den sätter sig på samma nivå som tabbarna.
Har försökt hitta nåt som gör detta i evigheter, det verkar tyvärr inte gå att göra det i dagsläget
2011-07-14, 17:06
Medlem
SPACEACEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Gört själv, högerklicka → redigera → markera namn → <backspace>

Wow, känner mig pinsamt dum just nu. Nu ska jag gå å gräva ner mig nånstans...
2011-07-15, 09:23
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Har försökt hitta nåt som gör detta i evigheter, det verkar tyvärr inte gå att göra det i dagsläget

Om man har developer build av chrome kan man följa dessa råd här.
2011-07-15, 09:57
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Om man har developer build av chrome kan man följa dessa råd här.
Jaaa!! Hur har jag missat detta? Tack!

Edit: lite buggigt men funkar ändå helt ok. Edit2: ahh, man ska inte bara hovra utan klicka på fliken så kommer omniboxen fram. Kanongrejer!
Senast redigerad av crillecrille 2011-07-15 kl. 10:19.
2011-07-15, 10:17
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Jaaa!! Hur har jag missat detta? Tack!

Ingen orsak! Och jag gillar verkligen funktionen själv! Snyggt implementerat.
2011-07-15, 21:00
Medlem
crillecrilles avatar
Tänkte lägga upp en bild här på hur det ser ut när man har dolt verktygsfält: http://i55.tinypic.com/28umlqh.png

Jämför med vanliga: http://i54.tinypic.com/2l28h3.png

Very nice.
2011-07-15, 22:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Tänkte lägga upp en bild här på hur det ser ut när man har dolt verktygsfält: http://i55.tinypic.com/28umlqh.png

Jämför med vanliga: http://i54.tinypic.com/2l28h3.png

Very nice.
Beklagar dubbelposten, satt och skrev under tiden jag testade en massa saker i dev-versionen och tiden gick ut. Var ett tag sen jag körde dev och som sagt så har jag missat en del. Självklart är den största grejen att man kan dölja verktygsfältet, absolut. Men.... "Flera profiler" är mycket intressant. Jag är konstant inloggad med mitt konto och Chrome synkas globalt med det, orkar inte logga ut eller köra inkognito oavsett vad jag gör här hemma. Detta resulterar i att man kanske inte vill logga in på jobbet eftersom man då skulle få upp lite märkliga sidor så fort man tryckte på en bokstav i omniboxen. Profilerna gör att man kan på ett och samma konto ha flera helt separata profiler som har egen webbhistorik, egna sparade lösenord, egna sökresultat osv osv. För mig är det ett otroligt stort steg framåt.
2011-07-16, 00:23
Medlem
Är det någon som vet om du kan ändra tema i google canary ?
2011-07-16, 00:46
Medlem
Vet inte om det här har med Google Chrome att göra eller Google webbsök, men jag råkade blockera en hemsida från att visas på Google sökningar och hittar fan inte hur man tar bort blockeringen, har googlat som en idiot men hittar ingenting, någon som vet hur man tar bort den?
2011-07-16, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Vet inte om det här har med Google Chrome att göra eller Google webbsök, men jag råkade blockera en hemsida från att visas på Google sökningar och hittar fan inte hur man tar bort blockeringen, har googlat som en idiot men hittar ingenting, någon som vet hur man tar bort den?

Vet inte om detta funkar men gå in på google.se , klicka på kugghjulet längst upp till höger , och ta bort filtreringen.

Som sakt... jag vet inte om det funkar men du kan alltid pröva
2011-07-16, 01:05
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wholteza
Är det någon som vet om du kan ändra tema i google canary ?
Ja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in