Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-12-23, 22:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naglfar
Men ditt lilla snorgärs, jag har varit här ett tag och behöver inte få "sök" nedtryckt i halsen. Självklart har jag testat att söka men flashbacks sökfunktion är lika välfungerande som ICA-Jerry på en Menzaträff.

Tackar för länken, men lägg ned det där sketna Stasi-stilen. Den existerade inte här på FB för tre år sedan, men har kommit nu av någon skum anledning.
Det var inget illa menat, jag hittade den tråden genom att söka för ett bra tag sen. Lägg ner stilen

Edit: jag försökte alltså skapa lite lättsam stämning med "Tjena mittbena", men det funkade nog inte riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av molotowtoy
Många tack!
God Jul!
Citat:
Ursprungligen postat av Fashback
Hur får man Chrome att startas maximerat om man öppnar en till Chrome när man redan har en Chrome uppe?
Enklaste är att öppna en ny flik och sen "dra loss" den från fönstret. Klicka och dra fliken neråt tills den lossnar bara, det funkar i Windows 7 i alla fall - om fönstret du startar den nya fliken i är maximerat.
Senast redigerad av crillecrille 2010-12-23 kl. 22:53.
2010-12-24, 00:13
Medlem
Fashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det var inget illa menat, jag hittade den tråden genom att söka för ett bra tag sen. Lägg ner stilen

Edit: jag försökte alltså skapa lite lättsam stämning med "Tjena mittbena", men det funkade nog inte riktigt.

God Jul!

Enklaste är att öppna en ny flik och sen "dra loss" den från fönstret. Klicka och dra fliken neråt tills den lossnar bara, det funkar i Windows 7 i alla fall - om fönstret du startar den nya fliken i är maximerat.

Nej, förut vart det maximerat oavsett hur många Chrome man startade, men nu när jag har installerat om Chrome av olika skäl så har denna default skitsak drabbat mig.
2010-12-24, 00:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashback
Nej, förut vart det maximerat oavsett hur många Chrome man startade, men nu när jag har installerat om Chrome av olika skäl så har denna default skitsak drabbat mig.
Okej, jag förstår inte vad problemet är om jag ska vara ärlig. Du svarade lite konstigt på mitt inlägg, det fungerar om du gör som jag skrev.
2010-12-25, 10:57
Medlem
Naglfars avatar
Citat:

God Jul!

Jag ber om ursäkt för att jag brusade upp. Måste haft en dålig dag God Jul på dig.
2010-12-25, 23:31
Medlem
Tsimons avatar
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Såg just att Google Chrome har växt nära 10 procent i år än så länge! Det är en ökningen faktiskt mycket större än Firefox när det kom och jag vet inte men förmodligen en av de största i webläsarnas historia. Okej att chrome är grymt men det här trodde jag inte. När använder en majoritet Google Chrome?
2010-12-26, 01:28
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naglfar
Jag ber om ursäkt för att jag brusade upp. Måste haft en dålig dag God Jul på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Tsimon
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Såg just att Google Chrome har växt nära 10 procent i år än så länge! Det är en ökningen faktiskt mycket större än Firefox när det kom och jag vet inte men förmodligen en av de största i webläsarnas historia. Okej att chrome är grymt men det här trodde jag inte. När använder en majoritet Google Chrome?
Vad är det för skitfråga? Hur ska jag veta det?

Om det finns ett svar så är det väl nåt i stil med: "Beroende på Google's involverande av människor så kommer det växa".

Förstår du svaret? Inte jag heller.
2010-12-26, 11:05
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Vad är det för skitfråga? Hur ska jag veta det?

Det har väl aldrig påståtts att du skulle veta svaret, eller??
2010-12-26, 12:25
Medlem
Går det att bli av med multiklickandet som man måste göra av och till på 'Stäng andra flikar' och 'Stäng flikar till höger'
2010-12-26, 15:09
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Det har väl aldrig påståtts att du skulle veta svaret, eller??
Aa men durå..?!
2010-12-26, 15:15
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Aa men durå..?!

Nej, tyvärr jag vet inte heller svaret
2010-12-27, 16:46
Medlem
Quwerrt93s avatar
Jag laddade precis ner version 10.0.612.3 av Google Chrome, tidigare hade jag version 9.något.
I version 9 när jag markerade ett ord och högerklickade och valde "Sök i Google efter ......" så öppnades det alltid i en ny flik i bakgrunden, alltså jag stannade kvar på den ursprungliga sidan, men nu i version 10 blir det inte såhär, utan jag skickas direkt vidare till söksidan. Problemet är att jag vill inte ha det såhär.
Skulle någon kunna vara så snäll och förklara hur eller vad som ska ändras för att få det som i version 9. Vill dock inte ladda ner version 9.
2010-12-27, 22:16
Medlem
nach0ss avatar
Hur fan får man så sökrutan inte visar allt man sökt på tidiage. Vet att man kan ta bort sökhistoriken och sånt men är störigt att ta bort sånt varje gång man googlar något, det ser ju så fult ut när det kommer upp saker jag sökt på.

Tror jag hade så förut men hittar ingen inställning för det. Det finns annars ingen plugin för det?

Vill även inte använda inkognitofönster då jag vill ha kvar all min webhistorik, det är bara det att när jag skriver typ v så visar det allt jag googlat på v
Senast redigerad av nach0s 2010-12-27 kl. 22:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in