Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-07-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frlliois
Hej!

Bytte alldeles nyligen från IE till Chrome och saknar några funktioner som jag antar att man bör fylla med hjälp av dessa så kallade tillägg (eller är det förresten så att "tillägg" och "appar" i den webbläsaren är samma sak?).

Nåväl, följande efterfrågas:
- Markör. Om jag skriver in ett visst ord i en textruta (gärna direkt efter googling) så ska alla förekomster av ordet markeras med gul färg.

- Youtube/Google Maps/Bilder/enbart på webbsidan jag är inne på. När jag söker så sker sökningen enbart på något av dessa ställen.

- Det jag markerar på en webbsida ska dyka upp i en textruta, redo att googlas eller sparas där tills vidare av mig. Så som det var i gamla IE när jag använde Google verktygsfält. Saknar lite att det inte är separata ställen att söka som att gå in på webbadresser på.

- Slutligen, finns det något sätt att föra in små högst tillfälliga anteckningar. Typ om jag har flera webbadresser eller söktermer jag vill kolla vidare på, så kan jag mellanlagra dem där. Flikar svarar ni antagligen, men jag tänker mig mer att jag läser en artikel och har ett par ord jag inte förstår, som jag lämpligen ser över senare. Gärna genom att högerklicka och kunna spara ett ord eller ett stycke text. Kortkommandon skulle också fungera utmärkt. Det brukade jag använda fältet jag pratar om ovan till i IE.

Tipsa mig alltså gärna om tillägg. Söktermer går också bra, har försökt så gott jag kunnat.
För övrigt synd att Chromes bokmärken och Google Bookmarks (www.google.com/bookmarks), platsen där IE:s verktygsfält sparade sina i molnet, inte är länkade. Finns det en internetwebbsida där jag kan komma åt mina favoriter från vilken dator som helst?
Det var mycket att läsa

Men, kan hjälpa dig med den första; När du söker du något på Google och är inloggad på ett google account och besöker en sida, så kommer den läggas in i Googles egna webbhistorik. Med det så kommer du kunna se vilka sidor du har besökt (dock vet jag inte om detta gäller utan ett google account).

Men detta är ju när du googlar efter en sida mm. Jag är osäker på hur man fixar så att det blir en markör när man skriver ord, förstår vad du menar.

Sedan så såg jag att jag kan hjälpa dig med den sista; Om du är inloggad på ett Google account så kommer dina bokmärken sparas så länge du loggar in på kontot.
Senast redigerad av flowlops 2012-07-26 kl. 16:08.
2012-07-28, 10:11
Medlem
Jinxedds avatar
NVM! jag hittade det jag sökte.
2012-07-29, 09:33
Medlem
Pallevantes avatar
Finns det något tillägg för Chrome som ger en tabview som Safari har i sin nya version? Jag använder mac, men gillar Chrome mer än Safari. Att nypa för att få tabs som egna sidor är dock fantastiskt!

http://www.youtube.com/watch?v=KP2myFV5R0E
2012-07-29, 09:42
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frlliois
Hej!

Bytte alldeles nyligen från IE till Chrome och saknar några funktioner som jag antar att man bör fylla med hjälp av dessa så kallade tillägg (eller är det förresten så att "tillägg" och "appar" i den webbläsaren är samma sak?).

Nåväl, följande efterfrågas:
- Markör. Om jag skriver in ett visst ord i en textruta (gärna direkt efter googling) så ska alla förekomster av ordet markeras med gul färg.

- Youtube/Google Maps/Bilder/enbart på webbsidan jag är inne på. När jag söker så sker sökningen enbart på något av dessa ställen.

- Det jag markerar på en webbsida ska dyka upp i en textruta, redo att googlas eller sparas där tills vidare av mig. Så som det var i gamla IE när jag använde Google verktygsfält. Saknar lite att det inte är separata ställen att söka som att gå in på webbadresser på.
Om du bara skapar ett googlekonto och loggar in i det så kommer du få sparad webhistorik i molnet. Jag använder chrome i mobilen också och får där upp mina datorer som Andra enheter så jag kan se öppna flikar och liknande. Mycket smidigt.

Markören är så vitt jag vet ungefär som du beskriver den. Om jag googlar något och går in på någon av träffarna får jag markerade ord och dessutom direktlänkar till de intressanta passagerna i texten. Länkarna dyker upp nere till höger.

Jag förstår inte vad du menar med youtube/maps etc enbart på sidan du är inne på. Det finns ju söktermer för att bara söka vissa specifika sidor, men jag antar att det inte är vad du menar.
2012-07-29, 22:17
Medlem
swimmingpools avatar
Hur gör man sådana där länkar som ser ut som appar i Google Chrome i en iPad och iPhone?

Man trycker på stjärnan men sen kan man välja att lägga länken i "Bokmärken i mobilen", "Bokmärken på skrivbordet" eller de olika mapparna som jag har. "Bokmärken på skrivbordet" låter ju logiskt, men då hamnar dom nånstans utanför mapparna.
Senast redigerad av swimmingpool 2012-07-29 kl. 22:47.
2012-07-29, 22:47
Medlem
swimmingpools avatar
Nu kan jag inte lägga till länkar i min dator heller. Först blev det nåt jävla matchsearch eller vad det var det stod istället för länken, sen blev det inget alls, men på en del sidor funkar det. Jag försökte lägga till "mina inlägg på Flashback". WTF?!
2012-07-31, 19:25
Medlem
Gh0steds avatar
Finns det något plugin till Google Chrome för att ha SAOL (Svenska Akademiens Ordlista) direkt i browsern?
2012-07-31, 19:49
Medlem
OnTheWeeds avatar
Söker akut hjälp.
Tog bort allt som hade med Chrome att göra från datorn förut pågrund av att webbläsaren hängde sig, kunde inte trycka på något i webbläsaren men allt fungerade. (Spelade och såg att det rörde sig på spelet) Kunde trycka på allt annat utom Chrome som funkade igen efter en stund men höll på så hela tiden.
Skulle installera det igen men får upp ''Det gick inte att installera. Det gick inte att starta installationsprogrammet för Google Chrome.''
Sökt på deras hemsida, men utan resultat. Försökte med det som stod där men det funkade inte.

OS - Windows 7.
2012-08-01, 10:43
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnTheWeed
Söker akut hjälp.
Tog bort allt som hade med Chrome att göra från datorn förut pågrund av att webbläsaren hängde sig, kunde inte trycka på något i webbläsaren men allt fungerade. (Spelade och såg att det rörde sig på spelet) Kunde trycka på allt annat utom Chrome som funkade igen efter en stund men höll på så hela tiden.
Skulle installera det igen men får upp ''Det gick inte att installera. Det gick inte att starta installationsprogrammet för Google Chrome.''
Sökt på deras hemsida, men utan resultat. Försökte med det som stod där men det funkade inte.

OS - Windows 7.

har du surfat hit och försöker installera?
https://www.google.com/chrome?hl=sv
2012-08-01, 12:20
Medlem
MatildaLundgrens avatar
Är det bara i min Chrome som gubben uppe i vänstra hörnet i inkognitoläget är grå? Har för mig att han var vit förut... (Har uppdatering 21.0.1180.60.)
2012-08-01, 14:04
Medlem
OnTheWeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
har du surfat hit och försöker installera?
https://www.google.com/chrome?hl=sv
Ja, flera gånger.
2012-08-01, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OnTheWeed
Ja, flera gånger.
Testa dev, fungerade när jag hade samma problem.
http://dl.google.com/chrome/win/22.0.1221.0_chrome_installer.exe

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in