Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-29, 15:32
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fundamentalist
Adblock plus.

Men allvarligt så ser jag inte hur det ska vara omöjligt att göra. Det är väl bara köra adblock-scriptet när DOM är färdigladdat men ingenting annat?
Chrome just nu laddar först allt på sidan, sen körs alla extensions verkar det som....
2011-03-29, 15:40
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
Chrome just nu laddar först allt på sidan, sen körs alla extensions verkar det som....

Det är inte sant. Jag använder SiteBlock för att blockera vissa popups som gör att flash krashar. Dessa sidor laddas helt enkelt inte alls då jag har denna extension igång. Popupen dyker upp, men inget laddas alltså i den.

EDIT: Jag var tvungen att kontrollera, och jag gör nu en pudel. Sidan hinner laddas, men bara i någon tiondel. Alltså inte tillräckligt mycket för att hinna krascha flash, men tillräckligt mycket för att du ska ha rätt och jag fel.
Senast redigerad av Strutten 2011-03-29 kl. 16:00.
2011-03-31, 16:34
Medlem
GlennGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kek123
https://chrome.google.com/extensions/detail/bbcnbpafconjjigibnhbfmmgdbbkcjfi

Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Tillägget som länkades, alternativt högerklicka på en flik och välj att du vill bokmärka allihop :P

Tackar! Det var till nytta =)
2011-03-31, 20:31
Bannlyst
Har ett väldigt irriterande problem. När jag går in på vissa hemsidor som använder sig av Shockwave Player så fryser webbläsaren för ett tag och slutar svara, sen kommer det upp ett meddelande där det står "Följande plugin-program svarar inte: Shockwave Flash. Vill du stoppa den?". Jag trycker då på "Ja" eller "Nej" och då slutar allt som har med Shockwave Flash att göra på hemsidan fungera.

Jag har testat att installera om både Google Chrome och Shockwave Flash. Inget av det fungerade.

Något som har något liknande problem? Vad ska jag göra för att lösa detta?

Svar uppskattas enormt!
2011-03-31, 21:07
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottefar
Har ett väldigt irriterande problem. När jag går in på vissa hemsidor som använder sig av Shockwave Player så fryser webbläsaren för ett tag och slutar svara, sen kommer det upp ett meddelande där det står "Följande plugin-program svarar inte: Shockwave Flash. Vill du stoppa den?". Jag trycker då på "Ja" eller "Nej" och då slutar allt som har med Shockwave Flash att göra på hemsidan fungera.

Jag har testat att installera om både Google Chrome och Shockwave Flash. Inget av det fungerade.

Något som har något liknande problem? Vad ska jag göra för att lösa detta?

Svar uppskattas enormt!
Har exakt samma problem som dig, sjukt irriterande är det. Men det är bara till att leva med det om man vill använda sig av Chrome, för tyvärr kan man ju inte slippa Flash, eftersom så många hemsidor har något Flashbaserat på sina sidor. Men vet nån någon lösning så skulle jag bli väldigt glad.
2011-03-31, 22:31
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Har exakt samma problem som dig, sjukt irriterande är det. Men det är bara till att leva med det om man vill använda sig av Chrome, för tyvärr kan man ju inte slippa Flash, eftersom så många hemsidor har något Flashbaserat på sina sidor. Men vet nån någon lösning så skulle jag bli väldigt glad.

Vad är det för sidor ni har det problemet med? Själv drabbades jag av livejasmine.com som döck upp här och då. Jag blockerade sidan, och slipper nu problemet.
2011-03-31, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Vad är det för sidor ni har det problemet med? Själv drabbades jag av livejasmine.com som döck upp här och då. Jag blockerade sidan, och slipper nu problemet.

Alla möjliga sidor. Flashback fungerar fin fint, men till exempel shareitall.se, tankafetast.com, stayhard.se, cdon.com. De flesta mer avancerade sidorna, oftast med mycket annonser på, där kraschar det hela tiden.
2011-04-01, 12:57
Medlem
Någon som vet vad som hänt med det excellenta pluginet Facebook-Neue till Chrome (http://soggysh.it/facebook-neue/)

Sidan fungerar inte längre. Finns pluginet någon annanstans att ladda ner?
2011-04-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93

Skönt att läsa att fler har samma problem, jag installerat om och pysslat och grejat fann det här på Zynga: http://forums.zynga.com/showthread.php?t=811843 jag testade men gav upp och kör nu annat än Chrome tills det är fixat för det är onekligen irriterande att få krascherna.
2011-04-01, 16:41
Medlem
unknownxs avatar
Förutom "Flash Video Downloader" som tillägg, finns det något annat tillägg som kan spara ner flash videos?
2011-04-01, 16:56
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
I stort sett alla sidor kraschar då och då, förutom Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av rather
Skönt att läsa att fler har samma problem, jag installerat om och pysslat och grejat fann det här på Zynga: http://forums.zynga.com/showthread.php?t=811843 jag testade men gav upp och kör nu annat än Chrome tills det är fixat för det är onekligen irriterande att få krascherna.
Även jag har installerat om både Chrome och Flash Player, men utan någon förbättring. Tycker annars Chrome är en toppenbra webbläsare, så jag vill ju helst inte byta, i alla fall inte till Firefox, som slukar så mycket minne och absolut inte till IE och då återstår Opera, som ibland visar visa sidor lite konstigt. Så jag får stå ut med Chrome, vissa dagar går det utan några problem, men vissa dagar kraschar det hela tiden.
Senast redigerad av Quwerrt93 2011-04-01 kl. 17:00.
2011-04-01, 20:55
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
"Flash Video Downloader"

Tack! Det där tillägget behöver jag till Chrome. Jag kör annars Clipconverter för att ladda hem videoklipp. Dock fungerar inte det på alla websites, då fick jag syn på Video DownloadHelper. Det finns som tillägg till Firefox och fungerar jättebra, men finns dessvärre inte till Chrome.

Fixade tillägget "Flash Video Downloader" och får se hur det fungerar i framtiden.

En fråga! Kan man på något sätt som i Firefox och Internet Explorer, utan att använda sig utav Inkognito-läget, välja att inte spara någon historik alls? Jag har inte hittat någon sådan inställning i Chrome.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in