Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-04-01, 21:56
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Tack! Det där tillägget behöver jag till Chrome. Jag kör annars Clipconverter för att ladda hem videoklipp. Dock fungerar inte det på alla websites, då fick jag syn på Video DownloadHelper. Det finns som tillägg till Firefox och fungerar jättebra, men finns dessvärre inte till Chrome.

Fixade tillägget "Flash Video Downloader" och får se hur det fungerar i framtiden.

En fråga! Kan man på något sätt som i Firefox och Internet Explorer, utan att använda sig utav Inkognito-läget, välja att inte spara någon historik alls? Jag har inte hittat någon sådan inställning i Chrome.
Nej men det finns rätt bra alternativ nr man rensar historik.
2011-04-02, 00:16
Medlem
jonssonpontuss avatar
Gick över till Chrome för en tid sen, och tycker de fungerar ypperligt! Har kört Firefox sen så långt tillbaka jag kan minnas... Men Chrome springer rundor kring Firefox, både när de gäller uppstart och laddningstider utav sidor
2011-04-02, 09:38
Medlem
Om jag har ett Chrome-tillägg installerat på en dator, kan jag då på något sätt överföra det tillägget till en annan dator?
2011-04-02, 11:07
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenTurtle
Om jag har ett Chrome-tillägg installerat på en dator, kan jag då på något sätt överföra det tillägget till en annan dator?
Det är ju bara till att ladda ner det från chrome.google.com/extensions/ på den andra datorn.
2011-04-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Det är ju bara till att ladda ner det från chrome.google.com/extensions/ på den andra datorn.
Finns inte att ladda ner längre (därav min fråga)
2011-04-02, 19:00
Medlem
hej!
måste man alltid spara filer man tar hem? kan man inte bara öppna direkt utan att spara?
lite jobbigt att behöva spara var enda lilla undertext etc.
hittar inget om det på inställningar så lite hjälp skulle uppskattas!
någon som vet hur man ändrar?
2011-04-03, 22:50
Medlem
styvasts avatar
Mitt Chrome har bestämt sig för att krascha ett par gånger i minuten. Går snabbt som fan att starta det igen men det är obeskrivligt jobbigt. Kraschar direkt man kommer in på youtube. Vad kan jag göra? Ska jag installera om den?
2011-04-03, 23:24
Medlem
ojns avatar
Testa disabla eventuella extensions. De är ofta boven i dramat. Rensa cookies/temp-filer/osv. också.
2011-04-05, 15:29
Medlem
EffeCts avatar
Nu måste jag ha hjälp alltså..

Jag är alltid noga med att rensa historik, alltså allt sparat.
Men på något jäkla sätt så finns det ju ändå med när man skriver något i "http:// fönstret".
Häromdagen fick jag skämmas ihjäl då flickvännen mamma skulle låna datorn. Hon skriver väldigt långsamt, och när hon sakta började skriva tog jag mig för ansiktet när jag såg alla relativa länkar som kom upp (vilket hon stannade upp och studerade, såklart).

Hur tar man bort ALLT! Det ska inte stå "ana's huge juggs" när jag skriver något med j!
2011-04-05, 15:44
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Anvand firefox, finns en valmojlighet att historik ALDRIG sparas, sa man surfar alltid i "secret mode"
2011-04-06, 17:28
Medlem
EffeCts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammaton-Cleric
Anvand firefox, finns en valmojlighet att historik ALDRIG sparas, sa man surfar alltid i "secret mode"

Men denna historiken finns ju kvar jus NU på firefox, hur blir jag av med den?
2011-04-06, 22:58
Medlem
Tsimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fevaa
hej!
måste man alltid spara filer man tar hem? kan man inte bara öppna direkt utan att spara?
lite jobbigt att behöva spara var enda lilla undertext etc.
hittar inget om det på inställningar så lite hjälp skulle uppskattas!
någon som vet hur man ändrar?

När du laddar hem något - klicka på pilen precis till höger om nedladdningen. Där finns ett alternativ något i stil med "öppna alltid filttyper av denna typ". Sen finns det tusen tillägg som gör om chroms inbyggda nedladdningshanterare som jag själv tycker är det sämsta i chrome.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in