Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivenblixt
Jag har ett problem med Chrome. Två webbsidor (gmail och Schenkers bokningssida) har blivit utzoomade, alltså texten är pytteliten. På Gmail funkar det för där har den inte blivit så liten, men på schenkers sida kan jag inte längre läsa vad det står. Det funkar inte att stänga ner och öppna igen heller. När det blev så på Gmail så kom jag nog åt något snabbkomando tror jag, men jag kan inte hitta det igen. På den andra däremot så trycket jag inte på något när det hände... Skitskumt!

Någon som kan snabbkomandot?

Jag får skämmas nu... hittade det. Men jag vet inte vad snabbkommandot är fortfarande...
2010-12-08, 14:59
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivenblixt
Jag får skämmas nu... hittade det. Men jag vet inte vad snabbkommandot är fortfarande...

Ctrl + Scrollhjulet
2010-12-08, 17:03
Medlem
Går det att fixa så Chrome inte ändra bilden på bokmärket? För just nu så ändrar den YouTube loggan hela tiden till Google bilden så för att få tillbaka YouTube loggan måste man stänga fliken och gå in på YouTube utan att logga in
2010-12-08, 17:04
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azon27
Går det att fixa så Chrome inte ändra bilden på bokmärket? För just nu så ändrar den YouTube loggan hela tiden till Google bilden så för att få tillbaka YouTube loggan måste man stänga fliken och gå in på YouTube utan att logga in

Jag har nästan samma problem, men mina bokmärken kan ändra till helt andra sidors bilder, inte bara googlebilden. Mycket störigt.
2010-12-08, 17:14
Medlem
shizzles avatar
Jag skulle vilja att chrome valde att inte spara mitt nick på flashback i inloggningsrutan, däremot vill jag att den ska spara uppgifter jag skriver in på andra sidor (facebook, hotmail, sj osv). Är det möjligt?

Jag vet att man kan välja att det antingen ska sparas på alla sidor, eller ingen alls. Men finns det någon mellanväg? Det är smidigt att det finns kvar på alla andra sidor jag loggar in på, men vill skydda mitt nick på flashback från folk som använder min dator.
2010-12-08, 17:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Vilken version av Chrome har du??
Jag har version 9.0.587.0 och när jag gör precis som du beskriver så blir jag kvar i ursprungsfliken.

Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
8.0.552.215, ska testa uppdatera.
Om man kör dev-version så fungerar det på följande vis: klicka på länk med hjulet=öppna i ny flik och följ med. Högerklicka och välj "öppna i ny flik"=länken öppnas i ny flik i bakgrunden.
2010-12-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanzer
Bredvid Webbinformation så finns Innehållsinställningar. Där går att ställa in så att inga kakor sparas i alla fall. Vet inte om det hjälpte, men jag håller med och tycker att det du säger är intressant.

är jag helt ute och cyklar om jag tror att inte spara kakor=vissa sidor fungerar inte?

vilken jävla miss av dom som gjort chrome att inte ha med detta, känns som en självklar funktion som finns både i IE och firefox..
2010-12-08, 21:21
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Om man kör dev-version så fungerar det på följande vis: klicka på länk med hjulet=öppna i ny flik och följ med. Högerklicka och välj "öppna i ny flik"=länken öppnas i ny flik i bakgrunden.
Så tvärtom från nu med andra ord? Hjulklick öppnar ju utan att följa med, men jag glömmer bort den funktionen hela tiden och bara öppnar med högerklick ändå för att det sitter i ryggmärgen
2010-12-09, 01:04
Medlem
Problem med Chrome

Chrome verkar ha fått spel sedan igår. Många hemsidor, för det mesta forum eller sidor med mycket javascript typ sökmotorer renderas helt inkorrekt (bara text i en lång kolumn), flash fungerar på vissa sidor t.ex. megavideo funkar men youtube fungerar inte. Om jag högerklickar på videon på youtube står det bara "Filmen har inte lästs in". Har prövat att avinstallera och ominstallera det men utan framgång. Använder firefox nu eftersom chrome är i princip oanvändbart då hälften utav de sidor jag besöker är helt sabbade.

Så, finns det någon som har något förslag på vad som skulle kunna orsakat detta? Som sagt så funkade det bra förra gången jag hade på datorn.
2010-12-09, 01:10
Bannlyst
Hade samma problem och flashback fungerade inte under ett lång tid. Men nu fungerar det igen, det är väl allt jag kan säga...
2010-12-09, 09:40
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darksky
Chrome verkar ha fått spel sedan igår. Många hemsidor, för det mesta forum eller sidor med mycket javascript typ sökmotorer renderas helt inkorrekt (bara text i en lång kolumn), flash fungerar på vissa sidor t.ex. megavideo funkar men youtube fungerar inte. Om jag högerklickar på videon på youtube står det bara "Filmen har inte lästs in". Har prövat att avinstallera och ominstallera det men utan framgång. Använder firefox nu eftersom chrome är i princip oanvändbart då hälften utav de sidor jag besöker är helt sabbade.

Så, finns det någon som har något förslag på vad som skulle kunna orsakat detta? Som sagt så funkade det bra förra gången jag hade på datorn.

något flash shockwave kraschade konstant nu, har för det mesta nu suttit på FF. Dock har jag installerat om chrome och troligtvis rätt flashprogram ..
2010-12-13, 16:52
Medlem
Jag vet inte om detta är ett problem som bara jag har, men det verkar som om Chrome har gjort någon uppdatering nyligen. När jag öppnar en PDF i Chrome nu så har jag inte längre den där listan upptill där jag t.ex. kan välja att spara ner den på datorn. Nu kan jag bara välja att zooma och välja utsträckt eller vanligt visningsläge. Jag kan inte välja att skriva ut eller spara ner den...

Bara hos mig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in