Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-01-13, 22:07
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Hur sparar man en pdf som man öppnat i webbläsaren?

Skriv in: chrome://plugins i adressfältet och tryck på enter. Sen letar du upp Chrome PDF Viewer och inaktiverar den. Kolla även så att Adobe Reader är aktiverad.
Detta ska fixa så att du får upp Adobes egna PDF-Meny och i den menyn finns det en sparaknapp som tyvärr inte finns med i Chromes egna PDF-Läsare.
2011-01-13, 22:11
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liq^
Någon som vet om det är möjligt att få fler "Mest besökta" sidor (rutor) på startsidan?
Finns massa tillägg som gör detta och mera med startsidan.
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Skriv in: chrome://plugins i adressfältet och tryck på enter. Sen letar du upp Chrome PDF Viewer och inaktiverar den. Kolla även så att Adobe Reader är aktiverad.
Detta ska fixa så att du får upp Adobes egna PDF-Meny och i den menyn finns det en sparaknapp som tyvärr inte finns med i Chromes egna PDF-Läsare.
Hmmm. Jag tror jag har sparat grejer i Chrome-läsaren. Kanske var längesen.

Edit: Jag sa ju det. Det är bara att högerklicka på dokumentet när det är öppet i Chrome.
Senast redigerad av crillecrille 2011-01-13 kl. 22:15.
2011-01-13, 22:15
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

I Chromes egna PDF-läsare går det för tillfället inte att spara sina PDF-filer. Men fastän om du har Adobes PDF-läsare så öppnas pdffilen fortfarande i webbläsaren så skillnaden är minimal, men det finns då lite fler funktioner i adobes läsare.
2011-01-13, 22:15
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
I Chromes egna PDF-läsare går det för tillfället inte att spara sina PDF-filer. Men fastän om du har Adobes PDF-läsare så öppnas pdffilen fortfarande i webbläsaren så skillnaden är minimal, men det finns då lite fler funktioner i adobes läsare.

Se ovan.
2011-01-13, 22:21
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Finns massa tillägg som gör detta och mera med startsidan.

Edit: Jag sa ju det. Det är bara att högerklicka på dokumentet när det är öppet i Chrome.

Suttit länge och letat i inställningar och så vidare, men 5 minuter efter jag postat inlägget så kommer jag på hur man gör. Men tack i alla fall!
2011-01-13, 22:27
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:

Se ovan.

Lärde jag mig något nytt idag
2011-01-14, 01:12
Medlem
hunt3rSs avatar
Citat:
Avinstallera och ta sedan manuellt bort alla Chrome-filer under din användare. Du måste aktivera dolda filer för att göra det(använd google), sen är det bara att installera om på nytt. Märklig bugg, men så har jag löst det i alla fall.

Aha okej tack så mycket! ska testa det imorgon är sovdags nu men tack så mycket för svar!

Mvh hunt3rs
2011-01-17, 16:54
Medlem
Ingen som vet hur man bär sig åt för att bokmärka typ två tredjedelar ner i sidan? Precis som när man trycker på reload så laddar sidan på samma ställe som man var på.
2011-01-17, 19:40
Medlem
Tsimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pseudonymos
Ingen som vet hur man bär sig åt för att bokmärka typ två tredjedelar ner i sidan? Precis som när man trycker på reload så laddar sidan på samma ställe som man var på.

Testade att reloada flashback nu en bit ner i detta ämne och det gör precis det du vill utan att man behöver göra något! Är det någon speciell sida som detta inte fungerar på?
2011-01-17, 19:47
Bannlyst
Alltid använt mig av Firefox och Adblock Plus, nu använder jag Chrome med Adblock. Firefox har jag lyckats ta bort all reklam på Aftonbladets webbtv, men lyckas inte få bort reklamen i Chrome. Någon som vet hur man får bort reklamen enklast? Tänker på reklamen innan klippen.
2011-01-17, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsimon
Testade att reloada flashback nu en bit ner i detta ämne och det gör precis det du vill utan att man behöver göra något! Är det någon speciell sida som detta inte fungerar på?
det med reload tog jag som ett exempel då jag inte riktigt tyckte att jag klarade av att förklara vad jag menade. Jag vill alltså kunna bokmärka sidan på samma sätt som reload fungerar. t ex jag bokmärker flashback, men jag är bara intresserad av t ex 'VETENSKAP & HUMANIORA' så jag vill att varje gång jag klickar på flashback i bokmärkesfältet så öppnas flashback vid 'VETENSKAP & HUMANIORA'. Jag har kunnat göra det i explorer men har ingen aning om det finns något sätt att lösa det i chrome.
2011-01-17, 22:31
Medlem
lanzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pseudonymos
det med reload tog jag som ett exempel då jag inte riktigt tyckte att jag klarade av att förklara vad jag menade. Jag vill alltså kunna bokmärka sidan på samma sätt som reload fungerar. t ex jag bokmärker flashback, men jag är bara intresserad av t ex 'VETENSKAP & HUMANIORA' så jag vill att varje gång jag klickar på flashback i bokmärkesfältet så öppnas flashback vid 'VETENSKAP & HUMANIORA'. Jag har kunnat göra det i explorer men har ingen aning om det finns något sätt att lösa det i chrome.

Enkelt! När du är inne på "Vetenskap & humaniora" så klickar du på stjärnan, som du finner längst till höger i adressfältet, för att bokmärka sidan som vanligt.
Senast redigerad av lanzer 2011-01-17 kl. 22:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in