Citat:
Ursprungligen postat av Axel-Foley
Hej där FB!
Har ett problem med mitt Chrome..
Så fort jag startar upp datorn efter avstängning är all webbhistorik borta. Som tex när jag skriver in f i fältet kommer inte flashback upp.
Eller när jag är inne på sidan så är det inte samma Tema som innan, jag är inte heller inloggad, men om jag trycker på användarnamns kolumnen kommer "Axel-Foley" upp..
Någon som har ett vettigt svar på varför det blir såhär?`
Tack på förhand!
Öppna en ny flik i Chrome, surfa in på
Kod:
chrome://settings/content
. Avmarkera alternativet "
Ta bort cookies och andra webbplats- och plugin-data när jag stänger webbläsaren". Starta om Chrome. Din data bör nu sparas när du stänger Chrome.
Citat:
Ursprungligen postat av devoid
Jag har använt Mozilla i över 5 år men har på senare tid börjat använda Chrome mer och mer. Det känns mycket renare på något sätt och jag gillar speciellt den "automatiska googlingen." Alltså att man kan skriva t.ex. "Flashback" i addressfältet så googlar den direkt på Flashback. Gillar också att det räcker med att skriva "youtube" och "facebook" så tas man dit.
Men men... kan någon inbiten webbläsarfantast med för mycket fritid berätta för mig vad Chrome har för nackdelar/fördelar i jämförelse med Mozilla?

Chrome stödjer HTML5 mycket bättre och har en mycket snabbare JavaScript-motor samt en hel del andra fördelar när det gäller kompatibilitet och snabbhet. Chrome har också en flik = en process, vilket förhindrar att hela webbläsaren krashar om en flik slutar att svara och uppdaterar sig automatiskt, vilket Firefox inte gör. Firefox drar dock lite mindre minne och kanske lite mindre CPU (skillnaden är så liten att jag inte märkt den). Firefox har dessutom massor med skript/tillägg att ha, som Chrome helt saknar. Det är i alla fall min uppfattning.