Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-12-26, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Jo men det borde väl gå att lösa på något sätt? Annars är ju Chrome värdelöst.

Det går säkerligen att fixa ja, vore väldigt underligt annars.

Hoppas att någon tar sin tid att besvara detta problem. Kan vara sjukt jobbigt ibland. Kan t.ex. inte beställa varor från Internet via Chrome. Det går däremot med Firefox.

Edit; @soffbord, funkar ändå inte för mig ;/
2011-12-26, 15:24
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord
Hur menar du, jag installerade just chrome på arch linux och det fungerar att ansluta till https://login.live.com och https://internetbank.swedbank.se

Behövde dock skriva https:// före.

Exakt, jag kan inte ansluta till de sidorna. Alla sidor där detdär gröna i vänster på adressfältet finns kan jag inte ansluta till.

Edit: Jag kan heller inte föra över pengar till mitt svenska spel konto, eller till några andra hemsidor. Allt som har med något sådantdär säkerhets gröna grej certifikat fungerar inte för mig.
2011-12-27, 00:58
Medlem
Har inte hittat någon speciell tråd om detta och orkar inte leta igenom alla sidor i denna tråden efter det så jag frågar här nu om det är möjligt att ladda ner och installera betan på Chrome 17? Jag har Googlat runt och laddat ner rätt många olika installationsprogram men inget av de går att installera. Jag kör filen och ingenting händer. Ingenting kommer upp. Någon som varit med om detta? Jag sitter på Windows 7 32 bit men har även en annan dator med 64 bit OS och det händer samma sak där. Någon som kan hjälpa mig?
2011-12-27, 10:15
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanfors
Har inte hittat någon speciell tråd om detta och orkar inte leta igenom alla sidor i denna tråden efter det så jag frågar här nu om det är möjligt att ladda ner och installera betan på Chrome 17? Jag har Googlat runt och laddat ner rätt många olika installationsprogram men inget av de går att installera. Jag kör filen och ingenting händer. Ingenting kommer upp. Någon som varit med om detta? Jag sitter på Windows 7 32 bit men har även en annan dator med 64 bit OS och det händer samma sak där. Någon som kan hjälpa mig?

kolla så att programmet inte redan körs ibland processerna och om det är installerat (då kan du ta bort det). när du klickat på filen så tar det inga många sekunder innan det skapas en genväg osv, den senaste funkar bra för mig
http://www.filehippo.com/download_google_chrome/
2011-12-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Road66
...

Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
Exakt, jag kan inte ansluta till de sidorna. Alla sidor där detdär gröna i vänster på adressfältet finns kan jag inte ansluta till.

Går klockan på er dator rätt, max 5 minuters skillnad mot den korrekta tiden?
Har ni testat att installera om chrome?
Krypterade sidor (ssl) fungerar med firefox/itnernet expolorer?
2011-12-27, 13:09
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fassl
Innan har jag kunnat söka direkt från "addressfältet" nu har jag kommit åt något skit så det funkar inte och jag hittar inte inställningen. Någon som vet hur jag löser detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Kolla så Google är satt som standard här: chrome://settings/searchEngines

Min ser ut så här:
{google:baseURL}search?{google:RLZ}{google:accepte dSuggestion}{googleriginalQueryForSuggestion}{go ogle:searchFieldtrialParameter}{google:instantFiel dTrialGroupParameter}sourceid=chrome&ie={inputEnco ding}&q=%s

Tag bort blanksteg i ovanstående text, verkar läggas in automagiskt.
Antar det är för att förhindra långa rader som kan missbrukas.
Tack som *** för tipset!
2011-12-27, 14:34
Medlem
Rambovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord
Går klockan på er dator rätt, max 5 minuters skillnad mot den korrekta tiden?
Har ni testat att installera om chrome?
Krypterade sidor (ssl) fungerar med firefox/itnernet expolorer?

Klockan går alldeles utmärkt. Jag har inte testat att installera om chrome, får väl göra det nu då!

Ja exakt, jag har bara testat med explorer och chrome, och explorer fungerar det utmärkt på.
2011-12-28, 12:52
Medlem
Rambovics avatar
Jag löste mitt problem genom att avinstallera chrome och installera det pånytt.
2011-12-28, 15:12
Medlem
Axel-Foleys avatar
Hej där FB!

Har ett problem med mitt Chrome..
Så fort jag startar upp datorn efter avstängning är all webbhistorik borta. Som tex när jag skriver in f i fältet kommer inte flashback upp.
Eller när jag är inne på sidan så är det inte samma Tema som innan, jag är inte heller inloggad, men om jag trycker på användarnamns kolumnen kommer "Axel-Foley" upp..

Någon som har ett vettigt svar på varför det blir såhär?`

Tack på förhand!
2011-12-28, 19:45
Medlem
Jag har använt Mozilla i över 5 år men har på senare tid börjat använda Chrome mer och mer. Det känns mycket renare på något sätt och jag gillar speciellt den "automatiska googlingen." Alltså att man kan skriva t.ex. "Flashback" i addressfältet så googlar den direkt på Flashback. Gillar också att det räcker med att skriva "youtube" och "facebook" så tas man dit.

Men men... kan någon inbiten webbläsarfantast med för mycket fritid berätta för mig vad Chrome har för nackdelar/fördelar i jämförelse med Mozilla?
2011-12-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axel-Foley
Hej där FB!

Så fort jag startar upp datorn efter avstängning är all webbhistorik borta. Som tex när jag skriver in f i fältet kommer inte flashback upp.
Eller när jag är inne på sidan så är det inte samma Tema som innan, jag är inte heller inloggad, men om jag trycker på användarnamns kolumnen kommer "Axel-Foley" upp..

Tack på förhand!

Har du kollat om du klickat i några skumma rutor i historikinställningarna? Klicka på skiftnyckeln uppe till höger -> Historik och kolla runt.
2011-12-28, 20:45
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel-Foley
Hej där FB!

Tack på förhand!
Öppna en ny flik i Chrome, surfa in på
Kod:
chrome://settings/content
. Avmarkera alternativet "Ta bort cookies och andra webbplats- och plugin-data när jag stänger webbläsaren". Starta om Chrome. Din data bör nu sparas när du stänger Chrome.
Citat:
Ursprungligen postat av devoid
Jag har använt Mozilla i över 5 år men har på senare tid börjat använda Chrome mer och mer. Det känns mycket renare på något sätt och jag gillar speciellt den "automatiska googlingen." Alltså att man kan skriva t.ex. "Flashback" i addressfältet så googlar den direkt på Flashback. Gillar också att det räcker med att skriva "youtube" och "facebook" så tas man dit.

Men men... kan någon inbiten webbläsarfantast med för mycket fritid berätta för mig vad Chrome har för nackdelar/fördelar i jämförelse med Mozilla?
Chrome stödjer HTML5 mycket bättre och har en mycket snabbare JavaScript-motor samt en hel del andra fördelar när det gäller kompatibilitet och snabbhet. Chrome har också en flik = en process, vilket förhindrar att hela webbläsaren krashar om en flik slutar att svara och uppdaterar sig automatiskt, vilket Firefox inte gör. Firefox drar dock lite mindre minne och kanske lite mindre CPU (skillnaden är så liten att jag inte märkt den). Firefox har dessutom massor med skript/tillägg att ha, som Chrome helt saknar. Det är i alla fall min uppfattning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in