Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
1. När han tittade iväg, hur bevisar det att han skulle ha sett vad hon ritade på sitt papper?
2. Att han håller skeden med båda händerna, utgör inget som helst bevis för att han skulle ha böjt skeden med båda händerna!
Om de där två klippen skulle vara de bästa bevisen på fusk från Uri Gellers sida, av alla de tusentals framträdanden han genom åren har gjort, så har du verkligen ingenting på fötterna!
Förresten, har du sett klippet från
Schulman Show ännu? (mitt i programmet)
http://blogg.aftonbladet.se/schulman/2011/03/jag-tror-bestamt-det-ar-fredag-och-det-innebar-schulman-show
Din kommentar? 
Haha, detta är för bra för att vara sant. Man ser klart och tydligt att han tittar på pappret samt att han böjer skeden med båda händerna.
Jag känner även Kodjo Akolor som intervjuade Uri Geller. Jag pratade med honom ang. förutsägelsen som han gjorde på tjejen i studion. Kodjo berättade att han var i samma rum, varav hon ritade figuren och han såg att Uri Geller vände sig om lite för snabbt innan hon vänt pappret upp och ner, men direkt tittade bort och sade "I promise you, I did not see anything". (eller hur!!!). Han gjorde samma sak med Alexander (han var i samma rum och tjuvkikade på pappret).
Uri Geller har blivit avslöjad massvis med gånger - men du vill helt enkelt inte tro på bevisen även när de visas för dig. Även om han skulle ha på sig en dold kamera, öronsnäckor osv - så hade du förnekat sådana bevis också, då han säkert haft dem på sig för att ha ett minne att ta med sig hem.
Jag ger upp om dig. Du har överskridit alla gränser när det kommer till idioti. En mer naiv människa än du får man verkligen leta efter.
Sist: eftersom du inte tror på bevis, så kan jag säga följande: Jag fick mig själv att börja flyga igår i fem minuter i mitt vardagsrum. Eftersom du inte kan motbevisa det, så är det ett bevis på att det är sant.
Lycka till med livet. Du kommer verkligen att behöva det. Samt, tack för en mycket underhållande tråd. Sällan har jag blivit så förundrar över en människas idioti, som just denna tråd.
/Starsandstripes