2011-03-25, 19:18
Medlem
kukflashbacks avatar
lägger upp denna igen... http://orsakverkan.blogspot.com/2010/06/randi-och-houdi-i-tv4.html

Fast...inte ens om TS hade fått lite förnuft uppkört i sitt "tredje öga" hade han fattat nått.
Citera
2011-03-25, 19:25
Medlem
rixard86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Litar du på Dagens Industris reporter?

http://www.dagensps.se/artiklar/2011/03/23/06857096/index.xml

Jag litar inte på reportrar eller allehanda journalister, nej. Ska jag ta det som att det inte finns videoklipp där skedar böjer sig i efterhand?
Citera
2011-03-25, 19:30
Medlem
Benedictuss avatar
Finns ett High Chapparall avsnitt med Uri Geller.
Citera
2011-03-25, 19:32
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Det finns inget bland det paranormala som inte finns!
Så du tror på allt paranormalt? Hur avgör du vad som förtjänar din tillit? Jag antar att det inte räcker med att t.ex. jag säger något. Krävs det en hemsida som du kan läsa? Måste det verka spännande?

Missuppfatta mig rätt nu D&Å, jag försöker inte håna dig, utan jag försöker bara förstå. Vore tacksam om du kunde utveckla lite hur du utvärderar påståenden och bedömer om de verkar rimliga eller ej.
Citera
2011-03-25, 19:57
Medlem
Tinfoiltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Så du tror på allt paranormalt? Hur avgör du vad som förtjänar din tillit? Jag antar att det inte räcker med att t.ex. jag säger något. Krävs det en hemsida som du kan läsa? Måste det verka spännande?

Missuppfatta mig rätt nu D&Å, jag försöker inte håna dig, utan jag försöker bara förstå. Vore tacksam om du kunde utveckla lite hur du utvärderar påståenden och bedömer om de verkar rimliga eller ej.

Finns nog inga filter i den skallen. Allt på youtube = sant.
Citera
2011-03-25, 20:23
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Exakt, Geller! Sluta sitt nu där och se ut som om du har magont när Johnny Carson var snäll nog att duka upp massa saker du kunde trolla med.

Snacka skit det är du bra på men tugga hårt bröd med arslet det går du bet på
Det är du och andra skeptiker som ska bevisa att han fejkar.
Han själv har ställt upp och låtit forskare försöka.(se tidigare länkar i tråden)

Min enda gissning på hur han kan tänkas fejka några av tricken är en inopererad magnet i något finger.
Jag är totalt okunnig i fysik så det får du mer än gärna debunka direkt om du vill
Citera
2011-03-25, 20:26
Medlem
Klosetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Titta hur han gestikulerar med händerna 8:e till 10:e sekunden, och på det sättet formar en halvcirkel mitt framför ögonen på henne. Han använder sig troligtvis utav fler knep.

Det är fan som du säger. Han gör först en triangel när han pratar om CIA:s rum, sen så gör han en cirkel och sen en halvmåne med händerna innan.

Frågan är väl då bara hur han lyckades rita det så exakt storlek som hennes!
Citera
2011-03-25, 20:34
Medlem
TS, hur kan du tro på sånt här? Illusionister har funnits i ca 4000 år, och bara för att Uri Geller påstår med sina illusioner att han har paranormala förmågor så tror du på det?

Rörande klippet som du länkade till kanal 5, varför reagerar Hanna Hellquist utan att ens titta på det Geller har ritat? Hon flyger ju upp ur stolen när hon tittar på sin egen bild!
Citera
2011-03-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klosett
Frågan är väl då bara hur han lyckades rita det så exakt storlek som hennes!
Han gör ju först storleksjämförelsen efter att han sett vad hon ritade. Hade han sätt att han ritade väldigt mycket större eller mindre hade han ju inte dragit upp det...
Citera
2011-03-25, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maurus

Rörande klippet som du länkade till kanal 5, varför reagerar Hanna Hellquist utan att ens titta på det Geller har ritat? Hon flyger ju upp ur stolen när hon tittar på sin egen bild!

Bravo. Äntligen nån mer än jag som har sett det helt självklara. Dumhuvuden som TS skulle bo i en grotta om jag var president.
Citera
2011-03-25, 22:32
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodlessFreedomNow
Jag fattar inte hur folk fortfarande kan tro att Uri Geller har några "egenskaper". Han blev ju tagen med byxorna nere rövknullad och nersprutad av James Randi för 25 år sen minst.

Och att ärkenötet D&Å tror på han borde bevisa att endast idioter kan gå på den bluffen längre, och Kanal 5 förståss.

Och hur förklarar du då dagens Schulman Show, där Uri Geller lyckades kopiera Alex Schulmans teckning?

KOLLA HÄR, ungefär mitt inne i programmet:

http://blogg.aftonbladet.se/schulman/2011/03/jag-tror-bestamt-det-ar-fredag-och-det-innebar-schulman-show

Vad säger ni nu, alla trångsynta skeptiker?

Och bortförklara inte det hela med att båda skulle vara judar och därför skulle ha konspirerat ihop det hela, tack!
Senast redigerad av Död o återfödd 2011-03-25 kl. 22:40.
Citera
2011-03-25, 22:41
Medlem
Brukspartiets avatar
Citat:
Och hur förklarar du då dagens Schulman Show, där Uri Geller lyckades kopiera Alex Schulmans teckning?

KOLLA HÄR, ungefär mitt inne i programmet:

http://blogg.aftonbladet.se/schulman/2011/03/jag-tror-bestamt-det-ar-fredag-och-det-innebar-schulman-show

Vad säger ni nu, alla trångsynta skeptiker?

Och bortförklara inte det hela med att båda skulle vara judar och därför skulle ha konspirerat ihop det hela, tack!

hahahahahahaha

oh heregud

Ursäkta OT men reklamen ''Expect the unexpected'' och sen en sked ut ur skärmen visar på hur fullständigt ''mesig'' hans paranormala krafter är.

För att vara på topic skulle det vara ytterst intressant att få james randi på för en till duel, för övrigt så rekommenderar jag hans bok om URI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in