2011-03-26, 01:17
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starsandstripes
Haha, detta är för bra för att vara sant. Man ser klart och tydligt att han tittar på pappret samt att han böjer skeden med båda händerna.

Jag känner även Kodjo Akolor som intervjuade Uri Geller. Jag pratade med honom ang. förutsägelsen som han gjorde på tjejen i studion. Kodjo berättade att han var i samma rum, varav hon ritade figuren och han såg att Uri Geller vände sig om lite för snabbt innan hon vänt pappret upp och ner, men direkt tittade bort och sade "I promise you, I did not see anything". (eller hur!!!). Han gjorde samma sak med Alexander (han var i samma rum och tjuvkikade på pappret).

Uri Geller har blivit avslöjad massvis med gånger - men du vill helt enkelt inte tro på bevisen även när de visas för dig. Även om han skulle ha på sig en dold kamera, öronsnäckor osv - så hade du förnekat sådana bevis också, då han säkert haft dem på sig för att ha ett minne att ta med sig hem.

Jag ger upp om dig. Du har överskridit alla gränser när det kommer till idioti. En mer naiv människa än du får man verkligen leta efter.

Sist: eftersom du inte tror på bevis, så kan jag säga följande: Jag fick mig själv att börja flyga igår i fem minuter i mitt vardagsrum. Eftersom du inte kan motbevisa det, så är det ett bevis på att det är sant.

Lycka till med livet. Du kommer verkligen att behöva det. Samt, tack för en mycket underhållande tråd. Sällan har jag blivit så förundrar över en människas idioti, som just denna tråd.

/Starsandstripes

Jaså, så nu känner du plötsligt Kodjo Akolor och Alex Schulman, och har pratat med dem båda angående Uri Geller?

Kan du inte dra den om Rödluvan också?
Citera
2011-03-26, 01:26
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Bevisa det.

Bevisa att Uri Geller är en bluff!

Speciellt efter att ha kollat igenom senaste Schulman Show:

http://blogg.aftonbladet.se/schulman/2011/03/jag-tror-bestamt-det-ar-fredag-och-det-innebar-schulman-show
Citera
2011-03-26, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Jaså, så nu känner du plötsligt Kodjo Akolor och Alex Schulman, och har pratat med dem båda angående Uri Geller?

Kan du inte dra den om Rödluvan också?

Kodjo känner jag, inte Alex (även om vi träffats ett par gånger). Har bara pratat med Kodjo, men självklart gör Uri samma sak där.

Kom att tänka på en sak: Varför gör inte Uri Geller James Randis test och bevisar att han är äkta? Om han har rätt får han en miljon dollar och testet tar inte mer än 45 minuter att genomföra.

Samt, Uri Geller skulle då få oss alla på flashback samt alla andra i världen (även vi som tror på bevisen där man ser klart och tydligt att han fuskar skulle börja förneka det precis som du) att börja tro på honom. Han hade då även kunnat hjälpa miljontals människor att börja utveckla dessa förmågor själv. Världen skulle förändras till något så mycket bättre.

Varför gör han inte testet? Är han ond?

/Starsandstripes

PS: Jag flög i mitt vardagsrum! Jag skojar inte! Du kan inte motbevisa att jag gjorde det, så jag har rätt!
Senast redigerad av Starsandstripes 2011-03-26 kl. 01:59.
Citera
2011-03-26, 01:34
Medlem
Citat:

http://blogg.aftonbladet.se/schulman/2011/03/jag-tror-bestamt-det-ar-fredag-och-det-innebar-schulman-show

Det som också är så underbart med dig är att du kollar bara på ca 50% av tricket. Halva tricket skedde bakom kulisserna, du har ingen aning om vad som hände där. Ganska uppenbart är det ju att om det hade varit fusk, så är det där det hade ägt rum. Men eftersom du tror blint på det hela, så gjorde ju Uri Geller ingenting fuskigt alls
Citera
2011-03-26, 01:37
Medlem
kukflashbacks avatar
Citat:

Nämen vänmta lite nu killen. FÖRST får du bevisa att UAA är en bluff
Citera
2011-03-26, 09:32
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Haha, fan vad du håller på. Hela videon är ju ett avslöjande. Men för exakta tidsangivelser på följande klipp: http://www.youtube.com/watch?v=uRKLvscWe04&feature=related
04.40 - Han "tittar iväg" och sedan tittar på vad hon ritar.

Följande klipp: http://www.youtube.com/watch?v=rdTqpscvaw4&feature=related
02.10: Han böjer skeden med båda händerna samtidigt som han reser sig upp och ingen tittar på hans händer.

Angående det andra klippet. I början när han "smeker" skeden så ser det ju ut som att den böjs lite grann. Det måste ju vara svårt utan att ha ett stort tryck på skeden och det ser inte så ut på filmen.
Hur fan gör han där?

Sen kan man ju tycka att det är märkligt att man aldrig har fått sett hela sekvensen från "rita av samma bild". Alltid ska Uri sitta själv med personen ifråga utan kamera. Det visade ju sig varför i denna dolda kameran inspelning....

Men som sagt ja undrar över den där första böjningen innan han tar i med bägge händerna... hur fan går den till?
Citera
2011-03-26, 09:36
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Angående det andra klippet. I början när han "smeker" skeden så ser det ju ut som att den böjs lite grann. Det måste ju vara svårt utan att ha ett stort tryck på skeden och det ser inte så ut på filmen.
Hur fan gör han där?

Sen kan man ju tycka att det är märkligt att man aldrig har fått sett hela sekvensen från "rita av samma bild". Alltid ska Uri sitta själv med personen ifråga utan kamera. Det visade ju sig varför i denna dolda kameran inspelning....

Men som sagt ja undrar över den där första böjningen innan han tar i med bägge händerna... hur fan går den till?
Om man håller en penna löst mellan två fingrar och viftar fram och tillbaka så ser det ut som om den är gjord av gummi. Så det är förmodligen frågan om en optisk illusion. Antingen att den redan är böjd eller att han böjer efter smekandet.
Citera
2011-03-26, 09:56
Medlem
blowns avatar
Citat:
Sin lilla spegel?

Belägg för att han någonsin haft någon spegel med sig, när han ritat av teckningar, tack!

Dessutom så var ju Uri Geller ewnligt Alex fullt upptagen med att prata med andra personer, förutom att han var helt bortvänd från Alex!

Dessutom så har ju Uri Geller gjort vetenskapliga tester på Stanford Research Institute, där teckningarna ritades flera kilometer bort ifrån honom, och inga speglar i världen hjälper då...

Enligt vad jag hörde så satt de i enrum? Det är ju lite konstigt att han håller för ögonen när han ändå vänt bort ansiktet. Varför gör han det? Varje gång dessutom...

Det här luktar skunk, och du är täppt i näsan. Jag förstår inte hur du kan köpa något som i princip bara stöds av vad Schulman säger. Det är ju så långt ifrån övertygande man kan komma! Fast du är ju redan övertygad. In absurdum.
Citera
2011-03-26, 10:11
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=lERbTkN82go&NR=1&feature=fvwp

Och detta är således också bluff? Det är inte CIA utan bara några som utger sig för att vara dom?

Skulle vara så sjukt vidrigt isåfall. Det är en sak att en enskild person ljuger för att tjäna pengar, på något plan kan man ändå respektera sådant (om det är förhållandevis ofarliga "lögner"). När människor ställer upp runt omkring blir det däremot gravt allvarligt enligt min mening.
Senast redigerad av hellsis666 2011-03-26 kl. 10:17.
Citera
2011-03-26, 10:40
Medlem
Citat:
.
PARANORMALE URI GELLER ÄR PÅ G IGEN !!!

HÄR CHOCKAR HAN HELA MORGONPASSETS P3 REDAKTION !!!

Kolla själva:

http://kanal5.se/web/guest/fenomen/-/artikel/av/Cw99/1097/4889487/1.0

Häftigt, eller hur?

Hur förklarar ateisterna Uri Gellers paranormalitet?

Hmm...

.

Vad har ateism med paranormalitet att göra?
Citera
2011-03-26, 10:51
Medlem
Klalles avatar
Citat:

Oavsett om han har paranormala förmågor eller inte så ljuger han helt ryggradslöst i programmet. Han sa indirekt att han fick sitt genombrott i Sverige och att han hade sin första stora show i Sverige 1974. Innan detta hade han redan varit i USA på flertalet stora shower i USA med 10-tals miljoner tittare. Troligtvis flera i Europa innan också, för vem fan bryr sig om vad som händer i Sverige i resten av världen.

Han är en riktigt bra show business och säger precis vad media och vi vill höra. Jag har svårt att förstå varför han måste hålla på det sättet om han besitter paranormala förmågor.
Citera
2011-03-26, 10:57
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Kodjo känner jag, inte Alex (även om vi träffats ett par gånger). Har bara pratat med Kodjo, men självklart gör Uri samma sak där.

Kom att tänka på en sak: Varför gör inte Uri Geller James Randis test och bevisar att han är äkta? Om han har rätt får han en miljon dollar och testet tar inte mer än 45 minuter att genomföra.

Samt, Uri Geller skulle då få oss alla på flashback samt alla andra i världen (även vi som tror på bevisen där man ser klart och tydligt att han fuskar skulle börja förneka det precis som du) att börja tro på honom. Han hade då även kunnat hjälpa miljontals människor att börja utveckla dessa förmågor själv. Världen skulle förändras till något så mycket bättre.

Varför gör han inte testet? Är han ond?

/Starsandstripes

PS: Jag flög i mitt vardagsrum! Jag skojar inte! Du kan inte motbevisa att jag gjorde det, så jag har rätt!

Därför:

Torbjorn Sassersson om James Randis bluffutmaning på 1 miljon dollar:

http://torbjornsassersson.wordpress.com/2010/05/02/james-randi-and-his-one-million-dollar-challenge-fraud

Michael Prescott om James Randis bluffutmaning på 1 miljon dollar:

http://michaelprescott.typepad.com/michael_prescotts_blog/2006/12/the_challenge.html

Myten kring James Randis 1 miljon dollar utmaning:

http://www.dailygrail.com/features/the-myth-of-james-randis-million-dollar-challenge

För övrigt så är inte Uri Geller så intresserad av James Randis umgänge, med eller utan hans påstådda miljon, med tanke på att Randi har kränkt och förföljt Geller under hela hans karriär började, vilket för övrigt lett till flera och långa rättsprocesser dem emellan. Randis uttalanden om Geller genom åren har varit både skändliga, kränkande och fulla av nedsvärtade lögner, vilket har gjort Geller och hans familj väldigt mycket skada. Randi har i tidningsintervjuer kallat Geller för psykopat och betecknat honom som en sjukdom i samhället, uttalanden som förmodligen inte stärker hans önskan att delta i Randis bluffutmaningar...

För övrigt har Geller tjänat oerhört många miljoner på att finna oljefyndigheter åt oljeföretag, att jobba paranormalt inom CIA, osv, så det där med pengar är han redan på det torra med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in