2011-03-27, 21:33
Medlem
HaWwKs avatar
Jävligt sjukt detta alltså
Citera
2011-03-27, 21:35
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Men alltså, gå inte igång om ni inte tror på honom. Jag tror personligen inte att någon kan trolla, men likaväl sitter jag där och njuter av en stund när jag tex ser på Joe Labero. Han säger att det är magi och att han trollar, men vi vet ju bättre eller hur?
Jag kan inte säga att jag direkt tror på det Geller gör, inte på det sättet han vill få oss att tro. Men vad sjutton, det är ju underhållning.
Jag kan inte heller köpa det de personerna säger eller gör när de skall bevisa att han är en bluff, vi vet ju inte om det är dom som är bluffmakare.
Det är så lätt att köpa det som passar sitt eget synsett oavsett vem det är som skall avslöjas som en bluff eller tvärtom. Vad är det att bli så upprörda över?
Jag håller med dig. Även den hårdaste bland skeptiker kan njuta av en show då det bjuds.

Frustrationen tror jag kommer från att Uri utnyttjar folks godtrogenhet för pengar. Samma gäller medium som utnyttjar folks törst efter avslut för att tjäna fett med kosing.
Om vi tar en titt på Derren Brown tillexempel, han gör samma sak Uri och medier gör, fast han erkänner att det handlar om tricks. Han är faanimig min idol, för han erbjuder endast show utan att utnyttja folks naiva vilja att tro på det okända.
Citera
2011-03-27, 22:06
Medlem
HaWwKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
Jag håller med dig. Även den hårdaste bland skeptiker kan njuta av en show då det bjuds.

Frustrationen tror jag kommer från att Uri utnyttjar folks godtrogenhet för pengar. Samma gäller medium som utnyttjar folks törst efter avslut för att tjäna fett med kosing.
Om vi tar en titt på Derren Brown tillexempel, han gör samma sak Uri och medier gör, fast han erkänner att det handlar om tricks. Han är faanimig min idol, för han erbjuder endast show utan att utnyttja folks naiva vilja att tro på det okända.
Ett trick som i där han ser telepatiskt bilden som projiceras menar du?

Sen började ju klockorna funka. Har du glömt det? Vad är det för "trick" då.
Citera
2011-03-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4168
Nån som vet hur hon lyckas fixa det här?

Om du syftar på hon första, så finns det två sätt:

1. hon visste från början vilken väg hon skulle gå, redan bestämt hur dom skulle placera.
2. hon hade en öronsnäcka och någon guidade henne.

mitt svar hade varit alternativ 2 vilket är helt vanligt bland illusionister då dom får hjälp av andra

ONT:

Kan inte mod låsa den här löjliga tråden? Eller ändra namnet till illusionisten uri geller, för det är det han är - inget annat.
Citera
2011-03-27, 22:32
Medlem
Parkers avatar
Nämen, han har ju sagt att han har fått sina krafter av utomjordingar. Då MÅSTE det vara sant!
Citera
2011-03-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miske
Om du syftar på hon första, så finns det två sätt:

1. hon visste från början vilken väg hon skulle gå, redan bestämt hur dom skulle placera.
2. hon hade en öronsnäcka och någon guidade henne.

mitt svar hade varit alternativ 2 vilket är helt vanligt bland illusionister då dom får hjälp av andra

ONT:

Kan inte mod låsa den här löjliga tråden? Eller ändra namnet till illusionisten uri geller, för det är det han är - inget annat.

Inte så jävla svårt att lista ut det tricket.
Hon använde bara sina öron, lyssnade jävligt noggrant på folket som stod sidan om.
Ta bara den här gamla käringen, hon praktiskt talade om var hon skulle gå på sina stön och ojjande.
Citera
2011-03-27, 23:13
Medlem
Avsnitt har ju inte kommit upp på kanal5play än... Ni som såg det, var det bra?
Citera
2011-03-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4168
Nån som vet hur hon lyckas fixa det här?
Hon jobbar väl med energifält.
Citera
2011-03-28, 00:22
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaWwK
Sen började ju klockorna funka. Har du glömt det? Vad är det för "trick" då.
http://simon-jones.org.uk/how-does-uri-geller-do-it/

Citat:
According to researchers David Marks and Richard Kammann (1977), jewelers estimate that “over 50 per cent of watches brought in for repair are not mechanically broken, but have stopped because of dust, dirt, gummed oil, or badly distributed oil”. When such a watch is bumped or held between one’s hands to warm up the oil, it may start working for a short period. Marks and Kammann have demonstrated this effect in more than half of a random selection of “broken” watches.
Citera
2011-03-28, 00:56
Medlem
djgoebbelss avatar
Kolla på lite Youtube-filmer med James Randi, där han avslöjar Uri Geller på flera punkter. Det finns även ett klipp där Uri Geller ska framföra trick under kontrollerade former, men då har han plötsligt förlorat sina paranormala krafter (kolla 05:45 och fram i detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=M9w7jHYriFo).

Förövrigt så ser James Randi exakt likadan (och skön) ut i varje klipp

Annars säger jag som någon tidigare sagt jävligt bra i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Chilifoefan
Om det nu är så att t.ex. Uri Geller har paranormala förmågor, så känns det ju JÄVLIGT tråkigt att det enda han kan är att böja skedar och rita.
Citera
2011-03-28, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Att Uri Geller exakt lyckas rita av Alex Schulmans teckning här på Schulman Show, det är ochså bara pajaserier?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schulmanshow/article12780683.ab (mitt i ungefär)

Och att Alex Schulman hade full koll på Uri, det är också bara pajaserier?

http://blogg.aftonbladet.se/schulman/2011/03/hur-lurade-han-mig-da

HUR LURADE HAN MIG DÅ? ...undrar Alex...

Alex Schulman är ju inte direkt någon raketforskare om man säger så...
Citera
2011-03-28, 02:24
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nineteen74
Med tanke på ditt nickname så förmodar jag att du fick en zombiehjärna när du vaknade. Vad är det för bevis du vill ha? Han är fake!

Skulle han vara fejk, så skulle han inte ha lyckats med de vetenskapliga testerna på SRI!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in