2011-03-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Du som är så smart, kan väl då plocka fram lite bevis på att Geller bluffar. Vi dumma stackare verkar inte klara av en sån enkel sak, ens. Please!

Varför är det "klart"? Utveckla.

Detta påstående om TS har du nog hämtat från #88 i denna tråd. Skribenten till den kommentaren borde kliva fram och klargöra det faktum att det är ett rent påhitt!!

Har du inte youtube?

Här får du en rätt bra! En magisk skedböjare och supermänniska ska väll kunna visa sina färdigheter även när han inte har mer med sin egen utrustning eller vad tycker du?
http://www.youtube.com/watch?v=M9w7jHYriFo kolla 6min in om inte det räcker så är det inte bevisen det är fel på utan dig.
Citera
2011-03-24, 23:11
Medlem
Jan-Cogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
PARANORMALE URI GELLER ÄR PÅ G IGEN !!!

HÄR CHOCKAR HAN HELA MORGONPASSETS P3 REDAKTION !!!

Kolla själva:

http://kanal5.se/web/guest/fenomen/-/artikel/av/Cw99/1097/4889487/1.0

Häftigt, eller hur?

Hur förklarar ateisterna Uri Gellers paranormalitet?

Hmm...

.
Du menar att det skulle vara nåt med Gud?
Citera
2011-03-24, 23:14
Moderator
Humbugs avatar
Liten påminnelse:
Vi diskuterar Uri Geller i tråden - Inte TS
/mod
Citera
2011-03-24, 23:16
Medlem
Leaf.s avatar
Citat:
Allt som används i Herrens hängivna tjänst är OK!

Själva objekten är inte bra eller dåliga i sig, utan vad de används till!

Du kan använda en kniv till att skära i bröd eller att skära halsen av folk, det ena är OK, det andra är inte OK!

Eller hur?

Känner herrn att han förespråkar fascism inför "Herrens hängivna tjänst"?

Om "Herren" dödar mig, är det då ok?

Så enligt dina metaforer lever vi enligt ett test som bara den allsmäktiga personen styr?

Hur var det nu, måhända? Om jag är jätte "ond" enligt någon likt-bibelbok - finns det då en chans att jag kommer till himlen?

OnT : Hur kan Uri geller vara "paranormal"?
Citera
2011-03-24, 23:20
Medlem
saurezs avatar
Citat:
Skillnaden är att skedarna fortsätter att böja sig, även EFTER att Uri Geller slutat smeka dem...

Nej, de fortsätter inte böjas... (Här tänkte jag förklara för TS vad en illusion är, men det verkar lönlönt...)

Men om vi säger såhär då: Allt innan det kan du alltså gå med på att det är ett trick?
Citera
2011-03-24, 23:21
Medlem
Strukturs avatar
DöÅ, du är ju årets jävla pajas. Du är enbart ute efter att provocera och dina teorier är lika löjliga som ditt läppstift. Somna om och dra åt helvete.

Nej mod, detta är inte OT. Detta är fakta.

Edit.

Okej det var Uri som skulle diskuteras tydligen. Nån som vet om han också är yrkesbög som ts?
Citera
2011-03-24, 23:24
Medlem
McHoruss avatar
om man har övernaturliga krafter, och speciellt mentala krafter, dvs. man böjer en sked med sin supermentala kraft. varför måste då Uri överhuvudtaget röra skeden han böjer? kraften kommer inte från fingertopparna utan huvudet eller hur? han borde väll bara kunna sitta stilla med en sked framför sig på ett bord och bara böja the crap out of it... men det kan han inte

och vad gäller hans "rita de människor tänker", derren brown har gjort de tricket miljarder gånger bättre utfört än Uri... äldsta tricket någonsin

EDIT:
http://www.youtube.com/watch?v=0Y6JyqBZoCc
TS kommer nu tro att derren brown är paranormal
Senast redigerad av McHorus 2011-03-24 kl. 23:28.
Citera
2011-03-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliv33
Har någon i denna tråd kunnat förklara exakt hur han gör när han läser tankar och kan rita av objekt? Läste en hel del sidor i tråden men det ända jag läste var en massa trams

Eftersom han är en av världens sämsta magiker så har han ju också de sämsta lösningarna. Bland annat har han använt en liten spegel i handen vilket enkelt bevisas av att när han vänder ryggen till sitt offer också håller för ögon. Varför skulle man någonsin behöva gör båda. Min absoluta favorit är dock den här metoden som i Sverige kallas för att "tjuvkika" vilket är en magisk kraft som de flesta besitter.

http://www.youtube.com/watch?v=M9w7jHYriFo börja 1:40 in.
Citera
2011-03-24, 23:28
Medlem
tonicats avatar
Men lägg ner!

Uri Geller har ju själv på senare år gått över från att kalla sig paranormal till att kalla sig illusionist!
I 2007s november utgåva av tidningen Magische Welt sa Geller "I'll no longer say that I have supernatural powers. I am an entertainer. I want to do a good show. My entire character has changed." Visst, han tog tillbaka delar av uttalandet senare men det är ganska uppenbart att Uri Geller har inga magiska krafter utan är bara väldigt bra på att marknadsföra sig själv och är väldigt karismatisk!
Citera
2011-03-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilare
Sluta snacka skit, så du menar att Hare Krishna-gurun skulle ha ljugit oss alla rakt upp i ansiktet under föreläsningen?

Han hade inte ens en mobil.

Nähä, vet inte vem du har träffat men de jag har träffat har varit väldigt digitaliserade, så det låter hemskt konstigt för mig som har haft en hel del med dem att göra, så tagga ner lite.

Hur tror du att de layoutar sina böcker, gutenbergpressar eller, och är det inte lite konstigt att de har ganska väl utbyggda websidor?
Citera
2011-03-24, 23:34
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilare
Hare Krishna människor stödjer inte heller användandet av datorer och andra elektroniska saker, men ändå är det ALLT denna hare krishna kille gör....

Jag tror inte han är så populär bland sina HK kompisar...

Hur förklarar du då följande Hare Krishna-sajter?

http://www.iskconlinks.com/search/label/official
Citera
2011-03-24, 23:51
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ateister tror ju på trolleri, men av den mest osannolika sorten, nämligen att universum skulle ha trollat fram sig själv från tomma intet, utan vare sig trollkarl eller trollstav...
jo, tack för den, men kan du svara på min fråga tack? Finns det någonting idag som anses pseudovetenskapligt eller paranormalt som du inte tror på? Homeopati kanske? Något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in