Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Gällde denna tidtabell 11 September 2001?
Även om det gjorde det så fattar man utan att behöva göra några grundliga efterforskningar, att ett flygbolag inte kan bära sig, om det hör till vardagen att man skickar iväg 25-50 pers i en Jumbojet kust till kust...
Nu var det inte det som var pudels kärna utan det var att du påstod att det var konstigt att två flighter gick från Boston till LAX med 15 minuters mellanrum, du använde det som ett argument för att WTC händelsen skulle vara nån konspiration. Sedan försker du knorra bort det med passagerarantal. Det funkar inte så Chockad. Varje dag går det flighter från Boston till LAX med 15 minuters mellanrum, det
bevisar att det inte är något konstigt med det. I annat fall skulle det vara en konspiration om fjärrstyrda/kapade plan varje dag.
Citat:
Majoriteten tror alltså att det hörde till vardagen att Jumbojetarna som flög från den ena sidan av kontinenten till den andra hade 25-50 passagerare ombord?
Det är mycket som inte hör till vardagen. Det bevisar dock inte någon konspiration, en dålig dag på beläggningsfronten kan vara en enkel och naturlig förklaring. Det sker varje dag i inrikesflyget i sverige t.ex.
Citat:
På samma sätt som dom 19 påstådda arabiska kaparna FORTFARANDE
står på FBI:s listor, fastän att ungefär hälften av dom lever i all högönsklig välmåga:
Kan eventuellt (ironi) bero på att de antog identiteter. I själva verket får vi nog aldrig reda på deras exakta identitet.
Citat:
När till och med FBI-chefen Robert Mueller nyligen har tvingats gå ut och medge att det inte finns några som helst bevis för någon inblandning av arabiska kapare, så säger ju det en hel del:
http://www.americanfreepress.net/051302/FBI_Admits__No_Evidence_/fbi_admits__no_evidence_.html
Nyligen??? titta på datumet afp har lagrat den på, 13 maj - 2002, knappast någon nyhet.
Mvh Q
Nu har du fattat mig helt fel!
Jag har aldrig påstått att det var konstigt att planen gick med så tätt, TVÄRTOM, min poäng var ju att med detta påvisa det orimliga med 40-50 passagerare i vardera planen, när det var så pass stor efterfrågan på passagerare, att flygbolagen var tvungna att ha så täta avgångar som en kvart emellan...
Med andra ord, så får jag vatten på min kvarn, varför ha så täta avgångar, om det nu hade varit lågtrafik och ont om passagerare...?
Att ALLA fyra planen samtidigt skulle ha så fruktansvärt dålig beläggning, gör att vi utan vidare kan avfärda slumpteorin. Det kan vi i alla fall vara överens om!
Kaparna antog identiteter påstår du...
1) Men hur kunde dom checka in i planen i så fall, när ingen av namnen som finns på passagerarlistorna har något arabiskt ursprung, och ej heller ID-fotona på passagerarna...?
Jag menar, då måste alla dom där 19 påstådda araberna ha antagit icke-arabiska namn och icke-arabiska ID-foton...
Snälla, förklara för mig hur 19 araber på detta sätt ska ha lyckats ta sig igenom incheckningsförfarandet...
2) Dessutom, om FBI tror att dom antog en massa namn, hur kommer det sig då att 19 felaktiga identiteter fortfarande ståtar på FBI:s listor, när bevisligen ungefär hälften av dom fortfarande lever i denna dag...?
3) Hur kunde FBI överhuvudtaget få fram dom där 19 namnen inom ett par dygn, när dom inte hade något att gå på och när dessutom det inte fanns några arabiska namn med på passagerarlistorna...?
Väntar med spänning på svar...