2002-10-22, 20:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Läser du våra andras inlägg alls. Jag tvivlar.

Fakta.

ca 30 % av flygstolarna är i genomsnitt lediga
757 hos AA tar 176 passagerare
767 hos AA tar 160 passagerare

vilket ger:

det var inga "jumbojettar som krashade", dvs inga 747r så sluta använda det ordet

Tisdag morgon är off-peak så det är helt logiskt att det ligger rejält under snittet. Tänk på att alla som ligger under snittet måste väga upp de som är fulla. Detta är ett tungt argument för att det inte är orealistiskt. Det krävs bara grundläggande mattekunskaper för att förstå det.

Det är inte enbart efterfrågan som styr när rutterna går utan det handlar lika kycket om servicenivå. Dvs att det skall kunna åka mellan städerna även under off-peak.

Det är ju sedan helt logiskt att alla var ganska tomma. det var ju under en och samma tidpunkt. Hade blivit mer förvånad om 2 varit proppfulla och två nästintill tomma.

Vi har visat faktasom stödjer vår sak. Nu är det din tur att visa fakta som stödjer din.

Inse fakta

Inse att du är överbevisad här.

Ingen kommer att vilja debattera med dig längre om du inte kan lära dig inse när du är överbevisad.
2002-10-22, 20:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbjt
förresten, en 757-200 i AA konfiguration tar 176 passagerare. Detta kunde du ju givetvis kollat upp. Det är ju inga jumbojettar detta som kraschade in. Bara så du vet.

Håller på och kollar upp beläggningsstatistik nu. Får se om jag hittar någon information om det snabbt. Ids inte lägga en evighet på att bevisa att du har fel.

Innerst inne tror jag du inser att ditt argument om att det är för få passagerare är jättetunt. Du visar det bland annat genom att inte bomba oss sönder och samman med länka i ämnet ifråga. Så, erkänn att det är ett dåligt argument.

Tunt argument?
Definitivt inte!

Jag har stöd i det faktumet att myndigheter ljuger angående antalet passagerare i dom fyra planen...

Officiellt heter det att 231 (264 när man inkluderar besättningen)passagerare dog, när det i själva verket var så lite som 199 (med tanke på att det rörde sig om 4 Boeingplan...).

Vad försöker myndigheterna dölja, genom att putsa upp siffrorna...?

Hmm...

Jag menar, om det är fullt normalt med 40-50 passagerare i snitt, varför
då ljuga om antalet passagerare...?

Här får jag starkt medhåll:

http://www.public-action.com/911/bumble.html

First Clue -- Few Passengers On The Four Flights: Many have remarked about the short passenger lists on the four 911 jets. You might get a low turnout for a 767 or 757 now and then, but four coast to-coast flights taking off from the East inside of a few minutes of each other, all with short passenger lists? Nuts.

* The number of the passengers on each flight was kept artificially low that day. Easy to do. Just monkey with the airline computers and show the fights full so no more tickets are sold. Include some of your own operatives in each flight, maybe.
2002-10-22, 20:28
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
tha. så svårt var det att få tag i korrekta siffror. Du ser, det går om man försöker.

Genomsnittet för AA i antalet passagerar var 70 % av antalet säten. Låg inom ramen 70+- 3 alla åren 98-00. Detta gäller utslaget på ett helt år. Så inte är regeln fullsatta plan inte...

En tisdagmorgon är ju inte heller peaken på veckan så vi kan definitivt inte förvänta oss att det ligger nära snittet. Sen är inte heller September en statistiskt sett bra månad. Så därför kan inte antalet passagerare ses som abnormt.

Källa till detta skall du givetvis få. Helt enkelt AA:s årsredovisning 2000. Och eftersom det är en källa äldre än 11-sept kan du inte hävda att den är manipulerad. För det vore ju omöjligt.

Så nu. vill jag att du utifrån dessa fakta redovisar varför passagerarantalet är orimligt.

OK, jag ska med nöje redovisa!

Först dock:

1) Du sa att det var någonting i stil med 170 sittplatser på Boeing 757, eller?

2) Gäller det också plan av typen Boeing 767?

3) Två av planen kördes av UA; United Airlines, flight 93: New Jersey-SF
och flight 175: Boston-LA

Dom två AA planen är således flight 11: Boston-LA och flight 77: Washington-LA.

När jag fått av dig det exakta antalet sittplatser på dessa fyra Boeingplan, så ska jag genast redovisa min ståndpunkt!
2002-10-22, 20:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Gällde denna tidtabell 11 September 2001?
Även om det gjorde det så fattar man utan att behöva göra några grundliga efterforskningar, att ett flygbolag inte kan bära sig, om det hör till vardagen att man skickar iväg 25-50 pers i en Jumbojet kust till kust...
Nu var det inte det som var pudels kärna utan det var att du påstod att det var konstigt att två flighter gick från Boston till LAX med 15 minuters mellanrum, du använde det som ett argument för att WTC händelsen skulle vara nån konspiration. Sedan försker du knorra bort det med passagerarantal. Det funkar inte så Chockad. Varje dag går det flighter från Boston till LAX med 15 minuters mellanrum, det bevisar att det inte är något konstigt med det. I annat fall skulle det vara en konspiration om fjärrstyrda/kapade plan varje dag.

Citat:
Majoriteten tror alltså att det hörde till vardagen att Jumbojetarna som flög från den ena sidan av kontinenten till den andra hade 25-50 passagerare ombord?
Det är mycket som inte hör till vardagen. Det bevisar dock inte någon konspiration, en dålig dag på beläggningsfronten kan vara en enkel och naturlig förklaring. Det sker varje dag i inrikesflyget i sverige t.ex.

Citat:
På samma sätt som dom 19 påstådda arabiska kaparna FORTFARANDE
står på FBI:s listor, fastän att ungefär hälften av dom lever i all högönsklig välmåga:
Kan eventuellt (ironi) bero på att de antog identiteter. I själva verket får vi nog aldrig reda på deras exakta identitet.

Citat:
När till och med FBI-chefen Robert Mueller nyligen har tvingats gå ut och medge att det inte finns några som helst bevis för någon inblandning av arabiska kapare, så säger ju det en hel del:

http://www.americanfreepress.net/051302/FBI_Admits__No_Evidence_/fbi_admits__no_evidence_.html
Nyligen??? titta på datumet afp har lagrat den på, 13 maj - 2002, knappast någon nyhet.

Mvh Q

Nu har du fattat mig helt fel!

Jag har aldrig påstått att det var konstigt att planen gick med så tätt, TVÄRTOM, min poäng var ju att med detta påvisa det orimliga med 40-50 passagerare i vardera planen, när det var så pass stor efterfrågan på passagerare, att flygbolagen var tvungna att ha så täta avgångar som en kvart emellan...

Med andra ord, så får jag vatten på min kvarn, varför ha så täta avgångar, om det nu hade varit lågtrafik och ont om passagerare...?

Att ALLA fyra planen samtidigt skulle ha så fruktansvärt dålig beläggning, gör att vi utan vidare kan avfärda slumpteorin. Det kan vi i alla fall vara överens om!

Kaparna antog identiteter påstår du...

1) Men hur kunde dom checka in i planen i så fall, när ingen av namnen som finns på passagerarlistorna har något arabiskt ursprung, och ej heller ID-fotona på passagerarna...?

Jag menar, då måste alla dom där 19 påstådda araberna ha antagit icke-arabiska namn och icke-arabiska ID-foton...

Snälla, förklara för mig hur 19 araber på detta sätt ska ha lyckats ta sig igenom incheckningsförfarandet...

2) Dessutom, om FBI tror att dom antog en massa namn, hur kommer det sig då att 19 felaktiga identiteter fortfarande ståtar på FBI:s listor, när bevisligen ungefär hälften av dom fortfarande lever i denna dag...?

3) Hur kunde FBI överhuvudtaget få fram dom där 19 namnen inom ett par dygn, när dom inte hade något att gå på och när dessutom det inte fanns några arabiska namn med på passagerarlistorna...?

Väntar med spänning på svar...
2002-10-22, 21:02
Bannlyst
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Apansson
Hur dum får man vara?

Chockads olika konspirationsteorier skulle innebära att tusentals personer i USA skulle vara inblandade (sprängning av WTC-tornen inifrån, avskjuten missil som träffade Pentagon, nerskjutningar av flygvapnet (en eller två?!?) och fjärrstyrning av planen o.s.v., o.s.v, jag kan inte räkna upp alla dumheter. Och nu att de kapade planen hade onormalt lågt passsagerarantal, vilket alltså skulle innebära att presumtiva flygpassagerare varnats.

Konstigt nog har ingen av dessa tusentals inblandade, berörda, arbetskamrater eller anhöriga avslöjat något av de påstådda komplotterna. Det skulle vara miljoner att tjäna för dem eller de som gjorde det + att president Bush dagar skulle vara räknade. Al Gore skulle säkert vara intresserad.....

Detta hjärnsläpp av Chockad som han dag efter dag presterar här är ovärdigt Flashback. Den som vill ta del av det kan lika gärna läsa http://hem.fyristorg.com/yrsa/politiken/attackindex_11sept.htm som är den huvudsakliga inspirationskällan för Chockads tokerier.

Att en jumbojet skickas iväg från kust til kust (Flight 93; New Jersey-San Francisco) med ENDAST 26 p a s s a g e r a r e, bevisar ju bara att det var något skumt i görningen...

http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/trade.center/victims/ua93.victims.html

Men jag tror inte riktigt på din teori att en massa flygpassagerare hade varnats, då tror jag mer på att det mixtrades med datorerna på flygterminalen, att det visade FULLT när endast 26 passagerare hade bokat biljetter...

Chockad anser alltså att anledningen till det låga passagerarantalet (han har f.ö. motsagts flera gånger på denna punkt längre fram) är en konspiration som så allting annat och som naturligtvis är omärklig (även för flygplansbesättningarna, men visst ja, flygplanen blev ju under flygningen plötsligt fjärrstyrda och radiotrafiken manipulerad...) och inte kan ge anledning till frågor...

Det är ingen hejd på hur många som är inblandade i dessa för omvärlden helt omärkliga konspirationer....

Nå, omröstningen om Chockads kvalitéer pågår ju och det ser f.n. ut som om Chockad kommer att bli hänvisad till det tänkta Dårforumet!
2002-10-22, 21:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adajad
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av adajad
Apropå beläggningen på inrikesflyg så kan jag personligen bara dra paralleller till det svenska inrikesflyget. I ca 1 år så pendlade jag ganska frekvent mellan Göteborg och Stockholm - på vardagar, på förmiddagar. Tre gånger hände det att vi var färre än 5 personer på planet men i de flesta fall så var vi mellan 10 och 15 personer som reste sträckan. Nu är det inte några feta Boeing som jag flög med utan med mindre plan som tar mellan 96 och 112 passagere. Vad jag vill ha sagt är att trots att vi inte har så täta inrikesturer i Sverige så är beläggningen långt i från full på lågtrafikturerna, vilket de även borde vara i USA där de har tätare turer.

Det avgick 2 fulltankade (närmare 200 000 liter flygfotogen) 767 Boeingplan från Boston till Los Angeles (5000 kilometer) med en kvarts mellanrum morgonen den 11 September:

Flight 11: 07.59
Flight 175: 08.14

Det var ca 50 pers i varje.

Normalt för kust-till-kust flyg?

Give me a break...

Jag ger mig inte på att diskutera inrikesturerna i USA men jag kan nästan sätta min högra hand på att det var två olika flygbolag. Även i Sverige händer det att det går plan mellan t.ex. Göteborg och Stockholm med bara några minuters mellanrum om man ser till Braathens och SAS.

Sedan att de inte landar på samma flygplats är en anna femma, men olika flygbolag kan ha tider nära varandra - det är ingenting konstigt i det.

Men tror du inte att det fanns något som helst samarbete mella AA och UA,
så att avkastningen inte skulle bli lidande?

Detta gäller bara dom två Boston-avgångarna. New Jersey planet skulle till Frisco och det sista planet avgick från Dulles i Washington D.C.

Har aldrig påstått att det skulle vara konstigt med täta avgångar. Det konstiga är att alla fyra planen avgår med 1/4 eller 1/5 av kapaciteten...
2002-10-22, 21:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Sedan så skulle jag vilja ha ett svar till angående dom drabbade flygbolagen; AA och UA:

Hur kommer det sig att aktieomsättningen för de kapade planens bolag, American Airlines och United Airlines, sköt i höjden med över 600% dagarna innan terrordåden, till ett värde av 15 miljarder dollar!!!

Dessutom var 36 andra bolag, vilka direkt påverkades av 11 september, inblandade i rekordhöga penningtransaktioner. Majoriteten av dessa var försäkringsbolag, och den amerikanska regeringen har påtryckts att inleda utredningar kring dessa skumraskaffärer.

Man har till dags dato vägrat offentliggöra vilka som ligger bakom transaktionerna (knappast Usama bin Ladin och hans pojkar):

http://www.fromthewilderness.com/free/ww3/10_09_01_krongard.html
http://www.sweetliberty.org/issues/war/ciainsider.htm
http://www.scoop.co.nz/mason/stories/HL0207/S00119.htm
http://www.rense.com/general19/2bigminds.htm

Någon med ett bra svar?
2002-10-22, 21:18
äldre konto (old)
Ej medlem
Sedan har jag en fråga i anslutning till luftförsvaret:

Hur kommer det sig att luftförsvaret stod totalt stilla och vegeterade i 1,5 timmar?

Inte ett endaste litet jaktplan skickades upp för att genskjuta eller spana från kl.08.15, då man blev varse om den första kapningen, till kl.09.35, då Bush var färdig med sitt tal till nationen...!

En tidsperiod nästan lika lång som en hel fotbollsmatch...!

Inte ens efter kl.09.03, då man definitivt visste om att det var fråga om terrordåd, brydde man sig om att jobba, trots att man då visste att det fanns två kapade plan till i luften, som fick härja fritt i ungefär en halvtimme till.

Trots att Andrews Air Force bara ligger 15 kilometer från Washington och Pentagon och ständigt, dygnet runt, har två stridsklara jaktplan, så lyfte dom inte förrän kl.09.45...

http://www.nypress.com/14/50/taki/bunker.cfm
http://emperors-clothes.com/indict/andrewsmap.htm

Följande länkar ger ingen pardon:

http://www.rense.com/general18/atcd.htm
http://emperors-clothes.com/indict/radio-1.htm
http://emperors-clothes.com/indict/indict-1.htm
http://emperors-clothes.com/indict/indict-2.htm
http://emperor.vwh.net/indict/urgent.htm

Någon med ett bra svar?
2002-10-22, 21:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
kom på att jag bara skrev antalet passagerare på 757:an. För en 767:a i inrikestrafik hos AA gäller max antal passagerare 160.

Så nu kanske du inser att du totalt förlorat debatten...

Knappast!

Det skulle ju innebära att i genomsnitt drygt 100 passagerare borde befinna sig i vardera av dom 4 planen. Nu var siffran hälften av det, runt 50...

Klart under genomsnittet, med andra ord...

(Vänligen ange länkar till dina källor, så att vi kan tro dig.)
2002-10-22, 21:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Oj då, då kom vi helt plötsligt upp i en 45%-ig beläggning av det normala i snitt. Tack för de siffrorna!

Och Chockads replik blir?

Vilket fortfarande innebär på tok för låga siffror!

Debatten gällde hur pass nära passagerarantalen låg med genomsnittet.

45% av det normala i snitt är på tok för lågt!
2002-10-22, 21:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
alltså, du var inne här och skrev två inlägg. Båda tämligen irrelevanta. (din Vancouver sun länk sa inget som tillförde debatten).

Men du valde att varken kommentera mina eller Quektima:s argument. Kan du inte möta dem och erkänna att dina argument inte håller. Vi har nu gett dig den fakta som behövdes. Gör nu det enda rätt och erkänn att du haft fel.

Men jag gissar att du är för feg för att kunna erkänna när du har fel.!!!

Du har om och om igen blivit överkörd av motargument. Men du tar dom aldrig till dig och lär dig av dina misstag. Varför tror du det finns en omröstning på detta forum om dej. Jo, därför övriga individer börjar bli mäkta lessa på din oförmåga att argumentera sakligt. Ta till dig argumenten och utgå från dem i din argumenattion så kommer det här att bli mycket mer givande för oss alla.

Mina argument håller bra fortfarande!

Debatten gällde i fall dom löjligt låga passagerarantalen låg under genomsnittet vad brukligt var, och som påpekats här så var passagerarantalen på dom fyra planen bara 45% av det normala, med andra ord KLART UNDER genomsnittet. Så konspirationen lever fortfarande i allra högsta grad...
2002-10-22, 21:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Här har du en källa för uppgifter om flygtrafiken:

http://www.amrcorp.com/ar2000/shareholders2.html

Det totala beläggningssnittet ligger på strax över 70%. Notera att detta inkluderar helger, jul, nyår och så vidare. En tisdag i september är IKKE hårt belagd.

Men du tror ju som bekant vad du vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in