2002-10-22, 17:15
äldre konto (old)
Ej medlem
kom på att jag bara skrev antalet passagerare på 757:an. För en 767:a i inrikestrafik hos AA gäller max antal passagerare 160.

Så nu kanske du inser att du totalt förlorat debatten...
2002-10-22, 17:19
äldre konto (old)
Ej medlem
Oj då, då kom vi helt plötsligt upp i en 45%-ig beläggning av det normala i snitt. Tack för de siffrorna!

Och Chockads replik blir?
2002-10-22, 17:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Webbe
Efter ha rätt noga ändå läst igenom ditt inlägg, kommer frågan oundvikligen upp: Hur orkar man?

Visst det finns kanske en del frågetecken och även en del lögner från myndigheterna i USA. Men snälla om man bortser från kanske Aftonbladet, TV3 Direkt och NBC så finns det en hel hög duktiga och kritiska journalister i vår värld som borde knäkt detta.

Mycket nys har man hört och detta verkar fler knäppa lösningar på ett rätt ofattbar katastrof/terrordåd mm.

Tillhör du eventuellt skaran av "Palme-spanare" också?

Det finns många duktiga och kritiska journalister, men vad händer när dom inte är PK?

Kolla här får du se, följande kritiska artikel försvann snabbt som attan från Vancouver Sun`s nätupplaga:

http://www.island.net/~lbnews/00/VanSun/mulgrew.html

Du förstår, det är inte alltid så lätt att komma fram med saker som inte riktigt stämmer överens med den världsbild vi blir itutade med... :roll:
2002-10-22, 18:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: .

Citat:
Ursprungligen postat av Michey
Snälla, sluta att svara detta kompletta psykfall! Han tror inte på detta själv. För tillfället har han bara jävligt tråkigt och vill ha diskussion. Han känner sig väldigt ensam efter det att mamma sparkade ut honom vid en ålder av 43.

Vidare är detta sant. Ganska tragiskt faktiskt, men å andra sidan förbaskat kul.

Hur i hela friden klarade du av konststycket att komma med 5 lögner på bara ett par meningar...?

Ja, när argumenten tryter så...
2002-10-22, 18:20
äldre konto (old)
Ej medlem
.

Hör du mammas röster i huvudet nu igen. Vad var det dom sa nu igen?

Röster i huvudet....ja just det då skulle du ta tre gula piller sen gå och sova lite.

Tydligen har det gått så långt nu att även din mamma ångrar att du blev till.
2002-10-22, 18:22
äldre konto (old)
Ej medlem
alltså, du var inne här och skrev två inlägg. Båda tämligen irrelevanta. (din Vancouver sun länk sa inget som tillförde debatten).

Men du valde att varken kommentera mina eller Quektima:s argument. Kan du inte möta dem och erkänna att dina argument inte håller. Vi har nu gett dig den fakta som behövdes. Gör nu det enda rätt och erkänn att du haft fel.

Men jag gissar att du är för feg för att kunna erkänna när du har fel.!!!

Du har om och om igen blivit överkörd av motargument. Men du tar dom aldrig till dig och lär dig av dina misstag. Varför tror du det finns en omröstning på detta forum om dej. Jo, därför övriga individer börjar bli mäkta lessa på din oförmåga att argumentera sakligt. Ta till dig argumenten och utgå från dem i din argumenattion så kommer det här att bli mycket mer givande för oss alla.
2002-10-22, 18:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
För det första, om du såg videon så ser du själv att WTC 7 inte såg så speciellt nerbrunnen ut... :roll:

För det andra, ge mig exempel på byggnader som har kollapsat på samma sätt som WTC-byggnaderna, som liknar precis demoleringsjobb...

Nej, men som du själv ser så kommer det kraftiga rökmoln från botten av byggnaden. När tornen rasade orsakade de antagligen en mindre jordbävning som skakade om grunden till WTC7. Skadorna leder till att det börjar brinna i botten av byggnaden. När grunden sedan är tillräckligt försvagad kollapsar den under byggnadens tyngd och rasar. Precis enligt samma princip som vid demoleringssprängningar. Ingenting konstigt med det. En byggnad som försvagas undrifrån på det sättet rasar också på det sättet. Enkel hållfasthetslära.

Däremot rasade inte WTC1 och 2 på samma sätt (som du tidigare skrev). Deras ras bestod i att ett skikt i mitten av byggnaderna kollapsade och överdelen av byggnaderna rasade in i sig själva med ett totalt ras som följd eftersom det blir en kedjereaktion av försvagningar neråt i byggnaderna.

Låter detta konstigt? Jag tycker att det är logiskt. Jag märker också att du inte kommenterar min förklaring till varför det gick två flighter från Boston till LAX med en kvarts mellanrum. Kan det vara för att det inte var något konspiratoriskt med dem?

Mvh Q

Vad beror dom där plötsliga (8,5 timmar efter tvillingtornens kollaps)kraftiga rökmolnen från botten av byggnaden tror du?

Tänk efter lite...

Kan det kanske ligga till så att, hemska tanke, att även WTC 7, precis som tvillingtornen, utsattes för sprängladdningar...?

Hmm...

Här får du läsa om varför WTC 1 och 2 egentligen kollapsade ihop:

http://www.nerdcities.com/guardian/WTC/wtc-demolition.htm

Som du ser så demoleras hela din teori totalt sönder och samman...

Och skulle inte det vara nog, så kan vi spä på med följande:

http://serendipity.magnet.ch/wtc.html

Snacka om att vi blivit förda bakom ljuset...

Varför ger du mig inga exempel, som jag bad dig om, på andra byggnader som har kollapsat på samma underliga sätt och lika fort som WTC?

För att byggnader bara inte kollpsar så där efter att ha fattat eld... :?

Angående dom där två flighterna från Boston till Los Angeles, så kommenterade jag ju redan det otroliga i att två fulltankade Jumbojetar drar i väg kust till kust (den ena från AA, den andra från UA) inom en kvart, med ca 50 passagerare i varje...

Och skulle du inte kolla upp i fall den ena gjorde ett uppehåll i Denver den 11 September!
2002-10-22, 18:28
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
För det första, om du såg videon så ser du själv att WTC 7 inte såg så speciellt nerbrunnen ut... :roll:

För det andra, ge mig exempel på byggnader som har kollapsat på samma sätt som WTC-byggnaderna, som liknar precis demoleringsjobb...

Nej, men som du själv ser så kommer det kraftiga rökmoln från botten av byggnaden. När tornen rasade orsakade de antagligen en mindre jordbävning som skakade om grunden till WTC7. Skadorna leder till att det börjar brinna i botten av byggnaden. När grunden sedan är tillräckligt försvagad kollapsar den under byggnadens tyngd och rasar. Precis enligt samma princip som vid demoleringssprängningar. Ingenting konstigt med det. En byggnad som försvagas undrifrån på det sättet rasar också på det sättet. Enkel hållfasthetslära.

Däremot rasade inte WTC1 och 2 på samma sätt (som du tidigare skrev). Deras ras bestod i att ett skikt i mitten av byggnaderna kollapsade och överdelen av byggnaderna rasade in i sig själva med ett totalt ras som följd eftersom det blir en kedjereaktion av försvagningar neråt i byggnaderna.

Låter detta konstigt? Jag tycker att det är logiskt. Jag märker också att du inte kommenterar min förklaring till varför det gick två flighter från Boston till LAX med en kvarts mellanrum. Kan det vara för att det inte var något konspiratoriskt med dem?

Mvh Q

Vad beror dom där plötsliga (8,5 timmar efter tvillingtornens kollaps)kraftiga rökmolnen från botten av byggnaden tror du?

Tänk efter lite...

Kan det kanske ligga till så att, hemska tanke, att även WTC 7, precis som tvillingtornen, utsattes för sprängladdningar...?

Hmm...

Här får du läsa om varför WTC 1 och 2 egentligen kollapsade ihop:

http://www.nerdcities.com/guardian/WTC/wtc-demolition.htm

Som du ser så demoleras hela din teori totalt sönder och samman...

Och skulle inte det vara nog, så kan vi spä på med följande:

http://serendipity.magnet.ch/wtc.html

Snacka om att vi blivit förda bakom ljuset...

Varför ger du mig inga exempel, som jag bad dig om, på andra byggnader som har kollapsat på samma underliga sätt och lika fort som WTC?

För att byggnader bara inte kollpsar så där efter att ha fattat eld... :?

Angående dom där två flighterna från Boston till Los Angeles, så kommenterade jag ju redan det otroliga i att två fulltankade Jumbojetar drar i väg kust till kust (den ena från AA, den andra från UA) inom en kvart, med ca 50 passagerare i varje...

Dessutom är det inte heller klargjort ifall den ena gjorde ett uppehåll i Denver den 11 September.
2002-10-22, 18:45
äldre konto (old)
Ej medlem
bara en fråga Chockad. Förklara för mig hur det i ena stunden är nya laservapen som krashar WTC och i nästa sprängladdningar. Eller är det både och. Dina källor är inte direkt överrestämmande över tiden. Kan Ni inte bestämma er vem som har rätt?

Personligen tror jag att det räckte med varsitt plan rätt in i tornen för att krasha dem. Lär ha blivit en alldeles tillräckligt smäll/brand...

Här råder det vare sig tvekan hos allmänheten eller vetenskapen om huruvida det är möjligt för två flyplan att krasha tornen.

Ge mig nu inte din diskussion om kinetisk energi för den har jag överbevisat tidigare...
2002-10-22, 19:33
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbjt
jag är tillbaka på passagerarantalet i flygplanen. Hur kan du anse att det är vi som har bevisbördan på detta. Det är din tes och dina argument som skall försvaras.

det blir ju lekstugenivå på debatten om du inte kan tillåta att dina argument nagelfars och ifrågasätts. Men när vi hittar en lucka som du inte kan förklara så argumneterar du för att det är vårt ansvar att finna fakta till varför din tes faller. Snarare är det ditt ansvar att finna det fakta som stödejer din tes.

För det är ju dina teser vi diskuterar här, inte våra. Du försvarar en synpunkt som vi argumenterar och opponerar mot. Så du kan inte använda dig av argument som bygger på uppgifter som du inte kan redovisa.

Visste du förresten att lönsamheten i den amerikanska flygindustrin var näst intill obefintlig efter kraschen? Varför tror du det krävdes statligt stöd efter den 11 sept? Jo, givetvis eftersom det fanns för många aktörer på marknaden redan innan. Därför är passagerarantalet inte orimligt under en veckoförmiddag. När skall du lära dig använda huvudet och ta reda på fakta istället för redovisa uppgifter.

Lovar attt erkänna att det var mindre passagerare än brukligt när du kan bevisa det med officiell statistik.

Tillåt mig även att le när du efterfrågor sund förnuft. Här skulle jag vilja använda ett talesätt "kasta inte sten i glashus"

>>Men när vi hittar en lucka som du inte kan förklara<<

Tvärtom, det är ju jag som har hittat luckan som inte du kan förklara, nämligen; Hur kommer det sig att det endast var 40-50 passagerare
i snitt i ALLA dom 4 fulltankade Jumbojetarna, som dessutom skulle flyga tvärs över hela kontinenten?

För du fattar (hoppas jag, för så blåst är du väl inte?) lika väl som jag att det inte tillhör vardagen för feta fulltankade Jumbojetar som flyger kust till kust, att endast härbärgera ett par, tre dussin passagerare...

Dessutom hände detta med ALLA FYRA JUMBOJETARNA den 11 September...

Om du tycker att det är helt normalt, så är det ditt problem, inte mitt!

>>Visste du förresten att lönsamheten i den amerikanska flygindustrin var näst intill obefintlig efter kraschen?<<

Ja, eftersom folk EFTER attentaten inte längre vågade flyga i samma omfattning som tidigare! Det var väl inget nytt?

Problemet är bara, vilket du ska försöka förklara för oss nu, hur det kommer sig att INNAN attentaten, på morgonen den 11 September, det bara bokades tre, fyra dussin biljetter vardera i FYRA fulltankade Jumbojetar som skulle flyga kust till kust?

Vänligen förklara det för oss!
2002-10-22, 19:43
äldre konto (old)
Ej medlem
jag brukar inte ta för vana att förolämpa folk i diskusioner, men du är ju totalt jävla hjärndöd.

Du kan ju omöjligen ha läst inläggen mot dig, det framgår ju ganska tydligt att du har blivit överbevisad vad det gäller beläggningen på amerikanska inrikesflyg och ändå fortsätter du tjata om samma jävla sak om och om igen, som en jävla femåring.

Dessutom väljer du ju bara att bemöta det du tycker är intressant och skiter i det andra. Jävla konspirationsnolla.
2002-10-22, 19:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbjt
Chokad. Tidigare i denna tråd konstaterar vi hur många det var i genomsnitt på flighterna.

Du bör därför inte använda dig av 25-50 som siffra. Snarare siffran 50 för de 4:a aktuella flygningarna. Lek inte med statistik.

Sen så måste du inse att du inte kan argumentera för en sak som du inte har underbuggd med fakta. Snälla vän, ta och sansa dig och använd fakta.

Gör du inte det så tycker jag att vi skall avsluta denna diskussion på grund av en jordskredsseger för oppositionen.

Ge oss statistik och fakta och inte dia åsikter. Annars har du FÖRLORAT...

Fattar du inte att du drar ett löjets skimmer över dig, när du tvivlar på att
det inte hör till vardagen att FYRA stora fulltankade Jumbojetar som alla ska flyga tvärs över hela den Amerikanska kontinenten, härbärgerar 3-4 dussin passagerare vardera...

Tror du verkligen att detta utgjorde ett ungefärligt genomsnitt, vad gäller AA:s och UA:s flygrutter kust till kust innan attentaten, att detta var deras policy, så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in