Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
För det första, om du såg videon så ser du själv att WTC 7 inte såg så speciellt nerbrunnen ut... :roll:
För det andra, ge mig exempel på byggnader som har kollapsat på samma sätt som WTC-byggnaderna, som liknar precis demoleringsjobb...
Nej, men som du själv ser så kommer det kraftiga rökmoln från botten av byggnaden. När tornen rasade orsakade de antagligen en mindre jordbävning som skakade om grunden till WTC7. Skadorna leder till att det börjar brinna i botten av byggnaden. När grunden sedan är tillräckligt försvagad kollapsar den under byggnadens tyngd och rasar. Precis enligt samma princip som vid demoleringssprängningar. Ingenting konstigt med det. En byggnad som försvagas undrifrån på det sättet rasar också på det sättet. Enkel hållfasthetslära.
Däremot rasade inte WTC1 och 2 på samma sätt (som du tidigare skrev). Deras ras bestod i att ett skikt i mitten av byggnaderna kollapsade och överdelen av byggnaderna rasade in i sig själva med ett totalt ras som följd eftersom det blir en kedjereaktion av försvagningar neråt i byggnaderna.
Låter detta konstigt? Jag tycker att det är logiskt. Jag märker också att du inte kommenterar min förklaring till varför det gick två flighter från Boston till LAX med en kvarts mellanrum. Kan det vara för att det inte var något konspiratoriskt med dem?
Mvh Q
Vad beror dom där plötsliga (8,5 timmar efter tvillingtornens kollaps)kraftiga rökmolnen från botten av byggnaden tror du?
Tänk efter lite...
Kan det kanske ligga till så att, hemska tanke, att även WTC 7, precis som tvillingtornen, utsattes för sprängladdningar...?
Hmm...
Här får du läsa om varför WTC 1 och 2 egentligen kollapsade ihop:
http://www.nerdcities.com/guardian/WTC/wtc-demolition.htm
Som du ser så demoleras hela din teori totalt sönder och samman...
Och skulle inte det vara nog, så kan vi spä på med följande:
http://serendipity.magnet.ch/wtc.html
Snacka om att vi blivit förda bakom ljuset...
Varför ger du mig inga exempel, som jag bad dig om, på andra byggnader som har kollapsat på samma underliga sätt och lika fort som WTC?
För att byggnader bara inte kollpsar så där efter att ha fattat eld... :?
Angående dom där två flighterna från Boston till Los Angeles, så kommenterade jag ju redan det otroliga i att två fulltankade Jumbojetar drar i väg kust till kust (den ena från AA, den andra från UA) inom en kvart, med ca 50 passagerare i varje...
Dessutom är det inte heller klargjort ifall den ena gjorde ett uppehåll i Denver den 11 September.