2002-10-22, 21:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbjt
bara en fråga Chockad. Förklara för mig hur det i ena stunden är nya laservapen som krashar WTC och i nästa sprängladdningar. Eller är det både och. Dina källor är inte direkt överrestämmande över tiden. Kan Ni inte bestämma er vem som har rätt?

Personligen tror jag att det räckte med varsitt plan rätt in i tornen för att krasha dem. Lär ha blivit en alldeles tillräckligt smäll/brand...

Här råder det vare sig tvekan hos allmänheten eller vetenskapen om huruvida det är möjligt för två flyplan att krasha tornen.

Ge mig nu inte din diskussion om kinetisk energi för den har jag överbevisat tidigare...

En fråga först; titta på följande Video och svara mig om det var det ett plan som flög in i WTC 7 också:

http://www.whatreallyhappened.com/wtc7big.rm

Eller vad var det som fick WTC 7 att kollapsa på exakt samma underliga sätt som tvillingtornen?

Apropå vetenskapen så har du fel; Enligt seismisk data vederläggs den officiella versionen att det var planen som var den direkta orsaken till kollapsen. Vid Columbia Universitet uppmätte man magnituder på 2.3, sekunderna INNAN tornen rasade till marken:

http://www.rense.com/general28/dlsdop.htm
http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/1554560.stm
http://www.americanfreepress.net/09_03_02/NEW_SEISMIC_/new_seismic_.html

Till och med Kongressen har gett sina välsignelser till att ÄNTLIGEN påbörja utredningar kring den VERKLIGA orsaken till tornens fall.

http://www.rense.com/general29/cong.htm

Så du kommer snart få svar på frågan om det var laservapnet eller bomberna som var den egentliga orsaken

Och snälla, kan inte du ge mig ett enda exempel då ett hus har kollapsat på liknande sätt som WTC efter en brand...

Väntar ivrigt på svar...
2002-10-22, 21:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Mina argument håller bra fortfarande!

Debatten gällde i fall dom löjligt låga passagerarantalen låg under genomsnittet vad brukligt var, och som påpekats här så var passagerarantalen på dom fyra planen bara 45% av det normala, med andra ord KLART UNDER genomsnittet. Så konspirationen lever fortfarande i allra högsta grad...

Errmmm... Nej, det gör den inte.

Låt oss byta ut AAs inrikesrutter mot SLs busstrafik. Högsäsong kan tänkas vara mellan 7 och 9 på morgonen, och 16 och 18 på eftermiddagen. Under dessa tidsperioder går bussarna med nästan full beläggning. Under lågtrafik, å andra sidan, är bussarna nästan tomma. Samma sak gäller flygtrafik.
2002-10-22, 22:04
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SethGecko
jag brukar inte ta för vana att förolämpa folk i diskusioner, men du är ju totalt jävla hjärndöd.

Du kan ju omöjligen ha läst inläggen mot dig, det framgår ju ganska tydligt att du har blivit överbevisad vad det gäller beläggningen på amerikanska inrikesflyg och ändå fortsätter du tjata om samma jävla sak om och om igen, som en jävla femåring.

Dessutom väljer du ju bara att bemöta det du tycker är intressant och skiter i det andra. Jävla konspirationsnolla.

Där har du tyvärr helt fel!

Vi har ju kommit fram att beläggningen bara var 45% av vad det borde ha varit, enligt genomsnittet...

Med andra ord, så höll mitt påstående, utan att göra efterforskningar, att
passagerarantalen var på tok för låga. Alltså lever konspirationen fortfarande i allra högsta grad... 8)
2002-10-22, 22:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuh?
Citat:
Mina argument håller bra fortfarande!

Debatten gällde i fall dom löjligt låga passagerarantalen låg under genomsnittet vad brukligt var, och som påpekats här så var passagerarantalen på dom fyra planen bara 45% av det normala, med andra ord KLART UNDER genomsnittet. Så konspirationen lever fortfarande i allra högsta grad...

Errmmm... Nej, det gör den inte.

Låt oss byta ut AAs inrikesrutter mot SLs busstrafik. Högsäsong kan tänkas vara mellan 7 och 9 på morgonen, och 16 och 18 på eftermiddagen. Under dessa tidsperioder går bussarna med nästan full beläggning. Under lågtrafik, å andra sidan, är bussarna nästan tomma. Samma sak gäller flygtrafik.

Men vad har du för belägg för att just tisdagmorgnar skulle vara väldigt lågtrafikerade?

Så tills vidare håller mitt påstående att skicka iväg 4 Boeingplan med 25-50 passagerare i vardera klart ligger under genomsnittlig beläggning!

Dessutom får man ta i beaktande att det är lite skillnad på rutter på 500-1000 kilometer, jämfört med rutter på 5000 kilometer. Flygbolagen är extra måna om att fylla upp sådana flighter så mycket som möjligt, pga dom extra kostnaderna...

Det har du tydligen inte tagit med i beräkningen...
2002-10-22, 22:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Och snälla, kan inte du ge mig ett enda exempel då ett hus har kollapsat på liknande sätt som WTC efter en brand...

Väntar ivrigt på svar...

Det finns inga andra hus av den storleken som blivit påkörda av den typen av flygplan, alltså, det går inte att ge ett exempel, men det är du för blåst för att fatta.

Eftersom du garanterat inte har sett WTC med egna ögon, nedanför/inuti byggnaderna förstår du inte hur satans stora dom var. Det är inget 10-våningshus i rinkeby vi talar om.

Borde du inte lägga ner nu, alla skrattar åt dig.
2002-10-22, 22:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuh?
Här har du en källa för uppgifter om flygtrafiken:

http://www.amrcorp.com/ar2000/shareholders2.html

Det totala beläggningssnittet ligger på strax över 70%. Notera att detta inkluderar helger, jul, nyår och så vidare. En tisdag i september är IKKE hårt belagd.

Men du tror ju som bekant vad du vill.

Har du tagit med i beräkningen vad gäller beläggningssnittet, skillnaden på korta turer och långa turer?

Långa turer har nästan alltid ett högre beläggningssnitt, väl att märka!
2002-10-22, 22:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retarded_clown

Väntar ivrigt på svar...

Det finns inga andra hus av den storleken som blivit påkörda av den typen av flygplan, alltså, det går inte att ge ett exempel, men det är du för blåst för att fatta.

Eftersom du garanterat inte har sett WTC med egna ögon, nedanför/inuti byggnaderna förstår du inte hur satans stora dom var. Det är inget 10-våningshus i rinkeby vi talar om.

Borde du inte lägga ner nu, alla skrattar åt dig.

Ja, men ta exempel med mindre plan på mindre hus, eller för den delen också större plan på mindre hus.

Varsågod, jag lovar att du inte hittar ett enda liknande exempel!

Varför?

Jo, för hus kollapsar inte på det där skumma sättet, om det inte har varit sprängladdningar inblandade...

Och som sagt, den Amerikanska Kongressen har nyligen gett sina välsignelser till riktiga utredningar kring den verkliga orsaken kring WTC-kollapserna:

http://www.rense.com/general29/cong.htm

Men det kanske du inte har fått läsa i Aftonbladet...
2002-10-22, 23:25
äldre konto (old)
Ej medlem
.

Citat:
Jo, för hus kollapsar inte på det där skumma sättet, om det inte har varit sprängladdningar inblandade...

Se där stjärn-ingenjören har uttalat sig. Inte dåligt att det gått så bra för dig när din mormor använde ditt pojkrum för att fnaska i när du satt i sandlådan och byggde dina första små hus.

Jubelidiot!
2002-10-22, 23:46
äldre konto (old)
Ej medlem
så chockad har bestämt sig för att bomba oss sönder och samman med inlägg.

Fullständigt ärligt. Hur orkar du försvara något du vet inte stämmer.

Vi har gång på gång överbevisat dig. men du är för enfaldig för att kunna se mer än din syn på verkligheten.

Jag trodde vid ett svagt ögonblick att du skulle gå att diskutera med. Men fy fasiken vad jag hade fel. Du är definitivt inte värd besväret. Alla läsare av detta forum förutom du har insett att dina argument inte håller. Så vinnaren är alla utom du chockad. Med bristande argumentationsförståelse och självinsikt skrämmer du bort opponenterna med din sociala inkompetens.

Nu orkar jag inte försöka få dig på rätt spår nogåt mer. Hoppas att psyket kan hjälpa dig, för du behöver sannerligen hjälp.
2002-10-23, 01:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbjt
så chockad har bestämt sig för att bomba oss sönder och samman med inlägg.

Fullständigt ärligt. Hur orkar du försvara något du vet inte stämmer.

Vi har gång på gång överbevisat dig. men du är för enfaldig för att kunna se mer än din syn på verkligheten.

Jag trodde vid ett svagt ögonblick att du skulle gå att diskutera med. Men fy fasiken vad jag hade fel. Du är definitivt inte värd besväret. Alla läsare av detta forum förutom du har insett att dina argument inte håller. Så vinnaren är alla utom du chockad. Med bristande argumentationsförståelse och självinsikt skrämmer du bort opponenterna med din sociala inkompetens.

Nu orkar jag inte försöka få dig på rätt spår nogåt mer. Hoppas att psyket kan hjälpa dig, för du behöver sannerligen hjälp.

Lite skillnad mot att, som kuppmakarna gjorde, bomba sönder och samman dom 3 WTC-byggnaderna...

Och förövarna går lösa... fy f-n...

Jag har definitivt inte blivit överbevisad!

Du får nog allt ta och läsa om dom tidigare inläggen här.

Men det måste kännas svårt att svälja att det inte är normalt att 4 feta fulltankade Boeingplan drar i väg mot andra sidan av kontinenten, med 3-4 dussin pers i varje...

8O 8O 8O
2002-10-23, 09:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Nu tänker jag snart inte diskutera med dig längre Chockad!
Du upprepar din argument gång på gång fast du blir överbevisad.

Du förklarar själv varför det gick två flighter från Boston till LAX.

Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
3) Två av planen kördes av UA; United Airlines, flight 93: New Jersey-SF
och flight 175: Boston-LA

Dom två AA planen är således flight 11: Boston-LA och flight 77: Washington-LA.
Alltså: Flight 11 var AA och flight 175 var UA.
Då kan man ställa sig frågan om det är onormalt att två konkurerande bolag flyger sina flighter även om det är lite folk på dem eller om de ger passagerarna tilll sin konkurenter?

Sedan (nu hittar jag inte vart bland alla inlägg) så tycker du att det är konstigt att bara WTC 1,2 och 7 rasade. I någon av dina källor fins en bild som illusterar byggnaderna uppifrån i grafik. På den bilden ser man varför så är fallet. Det beror på att de byggnaderna var överlägset högst bland WTC byggnaderna. För mig faller det helt logiskt att det var de som tog mest skada och därför rasade under sin egen tyngd.

Dina källor är tvivelaktiga.
Varför ger du oss inte några erkända källor? JAg litar mer på Discoverys förklaringar till hur det gick till. (För övrigt det sätt jag tidigare beskrev.)
Varför är du inte konsekvent i dina påståenden? Sprängladdningar?Laservapen? Etc.
Varför tog Bin Laden på sig skulden?

Och den kanske viktigaste frågan, vad hade Busch att vinna på denna GIGANTISKA konspiration?

Att annfalla Afghanistan? Att anfalla Irak?
Afghanistan har inga naturresurser som USA vill åt och Irak hade man kunnat anfalla ändå.

Beroende på ditt svar så får jag se om jag orkar debbatera vidare med dig.

Mvh Q
2002-10-23, 13:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Apansson
Citat:
Ursprungligen postat av Chockad
Sedan har jag en fråga i anslutning till luftförsvaret:

Hur kommer det sig att luftförsvaret stod totalt stilla och vegeterade i 1,5 timmar?

Inte ett endaste litet jaktplan skickades upp för att genskjuta eller spana från kl.08.15, då man blev varse om den första kapningen, till kl.09.35, då Bush var färdig med sitt tal till nationen...!

En tidsperiod nästan lika lång som en hel fotbollsmatch...!

Inte ens efter kl.09.03, då man definitivt visste om att det var fråga om terrordåd, brydde man sig om att jobba, trots att man då visste att det fanns två kapade plan till i luften, som fick härja fritt i ungefär en halvtimme till.

Trots att Andrews Air Force bara ligger 15 kilometer från Washington och Pentagon och ständigt, dygnet runt, har två stridsklara jaktplan, så lyfte dom inte förrän kl.09.45...

-------

Någon med ett bra svar?

Det måste ju medges att president Bush är en ganska svag president: Han slarvade uppenbarligen med rengöringen av sina kristallkulor, hans många fjärrskådare hade semester den aktuella veckan och han drack te istället för kaffe den morgonen och kunde alltså inte spå i kaffesumpen....

Gäsp...Chockads påståenden av alla de slag har sedan månader tillbaka hundra gånger bemötts och tillbakavisats , men han tar ingen reson utan upprepar dom som ett ständigt eko av sig själv.

Och så frågar han varför omröstningen om honom inte har något ja-alternativ!

Mina fakta kring luftförsvaret tillbakavisats?

Nix, där är du allt ute och cyklar...

Det är INGEN som har gett mig någon hållbar förklaring på varför luftförsvaret inte kom till jobbet den 11 September...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in