2002-10-21, 21:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbjt
okej, chockad. Skall vi anse oss eniga om antalet civila på planen. Och dessa civila kan vi även anse som döda idag. Jag tvivlar på att ens du anser att de lever. så 199 civila + besättningar är döda.

Nu kommer vi till lite punkter.

1. Kan du påvisa att detta antal är markant mindre än vad som brukar åka på sträckan i normalt fall?

2. Vad har hänt med dessa personer om de inte var med på planen. För var planet körda "remote" så lär ju flygvärdinnorna sett det. Så ett plan utan besättning är ju orealistiskt.

Svara gärna på dessa frågor.

1. Använd ditt sunda förnuft!

Hade antalet legat runt 100-150 i snitt på 4 Boeingplan som flyger kust till kust, så hade det varit läge för grundliga efterforskningar för att vara på den säkra sidan att antalet är för lågt, sett till vad brukligt var.

Men ett snitt på 40-50 pers...Kom igen!

Men tycker du att det låter troligt, ta fram fakta som stöder den teorin,
och överbevisa mitt påstående.

2. Jag har inte påstått att inga värdinnor skulle ha varit med på planen.
2002-10-21, 22:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Men tycker du att det låter troligt, ta fram fakta som stöder den teorin, och överbevisa mitt påstående.

Vänta nu här, du påstod en sak, och kan inte backa upp det.
Sen kräver du att nån annan ska bevisa det åt dig?
Kom igen själv. för fan. Ge oss en länk där det tydligt står att genomsnittet på inrikesplan i USA är högre än 40-50 personer per plan.

Det skulle ju hjälpa om du slutade pasta in urler till "alternativa medier", du har inte tänkt på att det är därför folk inte tar dig på allvar. Nog för att massmedia är kontrollerad i västvärlden, men så kontrollerad att ingen seriös journalist i hela jävla världen inte kommit på detta, på över ett år. Verkar vääääl konspiratoriskt va?!

Jag kan mycket väl tänka mig att Bush kände till terrorhoten, men valde att inte agera särskilt kraftfullt som en chans att öka sin popularitet efter valet han förlorade(!). Men att USA själva iscensatte hela skiten....knappast.

Ditt sätt att argumentera påminner mig om hur det var att gå i högstadiet, dessutom.
2002-10-22, 00:12
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SethGecko
Citat:
Men tycker du att det låter troligt, ta fram fakta som stöder den teorin, och överbevisa mitt påstående.

Vänta nu här, du påstod en sak, och kan inte backa upp det.
Sen kräver du att nån annan ska bevisa det åt dig?
Kom igen själv. för fan. Ge oss en länk där det tydligt står att genomsnittet på inrikesplan i USA är högre än 40-50 personer per plan.

Det skulle ju hjälpa om du slutade pasta in url:er till "alternativa medier", du har inte tänkt på att det är därför folk inte tar dig på allvar. Nog för att massmedia är kontrollerad i västvärlden, men så kontrollerad att ingen seriös journalist i hela jävla världen inte kommit på detta, på över ett år. Verkar vääääl konspiratoriskt va?!

Jag kan mycket väl tänka mig att Bush kände till terrorhoten, men valde att inte agera särskilt kraftfullt som en chans att öka sin popularitet efter valet han förlorade(!). Men att USA själva iscensatte hela skiten....knappast.

Ditt sätt att argumentera påminner mig om hur det var att gå i högstadiet, dessutom.

Det här börjar bli riktigt patetiskt...!

Nån måtta får det väl vara?
Driver du med mig eller?

Om du tror att det kan tillhöra genomsnittet att skicka iväg 4 fulltankade jumbojetar på raken, från den ena sidan kontinenten till den andra,
med 25-50 pers i varje, när den sammanlagda kapaciteten ligger på runt 1000 passagerare, så kan jag bara beklaga...

Flight 11, 07.59 Boston-Los Angeles (76)
Flight 93, 08.01 New Jersey-San Francisco (26)
Flight 77, 08.10 Washington-Los Angeles (50)
Flight 175, 08.14 Boston-Los Angeles (47)

Så tyvärr, jag tänker inte ens besvära mig att leta upp länkar och backa upp något åt dig, som t.o.m. en barnunge skulle fatta...

Så nu har du ju världens chans att spräcka mitt påstående, vilket du inte skulle ha det minsta emot att göra, genom att komma med en länk där det står att jänkarna har för vana att skicka iväg jumbojetar kust till kust, med 3-4 dussin i varje.

Lycka till!
2002-10-22, 00:23
äldre konto (old)
Ej medlem
>>...men så kontrollerad att ingen seriös journalist i hela jävla världen inte kommit på detta...<<

Nu är du väl ändå ute och cyklar?

Gå in på amazon.com, skriv sökordet "11 september", så får du se dussintals med böcker skrivna av seriösa människor som har kommit på detta för länge sedan.

Att sedan journalister har svårt att få in sina artiklar i dagstidningar, det är inte att förundra, så monolitisk som massmedierna här i väst är.

>>...men valde att inte agera särskilt kraftfullt som en chans att öka sin popularitet.<<

Nej, sitta och fortsätta läsa sagor med småbarn, just när han fått reda på att även ett andra plan hade kört in i WTC och New York stod i brand, det är inte särskilt kraftfullt...
2002-10-22, 00:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Här har du en av alla böcker kring 11 September-kuppen, som finns att köpa:

http://www.bridgeoflove.com/bookstore/bol/alice.html

Men den är faktiskt billigare, om du beställer den från amazon.co.uk
2002-10-22, 00:55
äldre konto (old)
Ej medlem
.

Chockad----Stackars sate, hur naiv får en människa vara.

Kan tänka att du sitter och börjar bli upphetsad för att tomten snart är på väg. Tänk, sen är det inte långt tills påskkaninerna knackar på din dörr.

Moron!
2002-10-22, 09:56
Bannlyst
Hur dum får man vara?

Chockads olika konspirationsteorier skulle innebära att tusentals personer i USA skulle vara inblandade (sprängning av WTC-tornen inifrån, avskjuten missil som träffade Pentagon, nerskjutningar av flygvapnet (en eller två?!?) och fjärrstyrning av planen o.s.v., o.s.v, jag kan inte räkna upp alla dumheter. Och nu att de kapade planen hade onormalt lågt passsagerarantal, vilket alltså skulle innebära att presumtiva flygpassagerare varnats.

Konstigt nog har ingen av dessa tusentals inblandade, berörda, arbetskamrater eller anhöriga avslöjat något av de påstådda komplotterna. Det skulle vara miljoner att tjäna för dem eller de som gjorde det + att president Bush dagar skulle vara räknade. Al Gore skulle säkert vara intresserad.....

Detta hjärnsläpp av Chockad som han dag efter dag presterar här är ovärdigt Flashback. Den som vill ta del av det kan lika gärna läsa http://hem.fyristorg.com/yrsa/politiken/attackindex_11sept.htm som är den huvudsakliga inspirationskällan för Chockads tokerier.
2002-10-22, 11:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: .

Citat:
Ursprungligen postat av Michey
Chockad----Stackars sate, hur naiv får en människa vara.

Kan tänka att du sitter och börjar bli upphetsad för att tomten snart är på väg. Tänk, sen är det inte långt tills påskkaninerna knackar på din dörr.

Moron!

Naiv?

Nu får du allt förklara dig närmare...
2002-10-22, 12:51
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Apansson
Hur dum får man vara?

Chockads olika konspirationsteorier skulle innebära att tusentals personer i USA skulle vara inblandade (sprängning av WTC-tornen inifrån, avskjuten missil som träffade Pentagon, nerskjutningar av flygvapnet (en eller två?!?) och fjärrstyrning av planen o.s.v., o.s.v, jag kan inte räkna upp alla dumheter. Och nu att de kapade planen hade onormalt lågt passsagerarantal, vilket alltså skulle innebära att presumtiva flygpassagerare varnats.

Konstigt nog har ingen av dessa tusentals inblandade, berörda, arbetskamrater eller anhöriga avslöjat något av de påstådda komplotterna. Det skulle vara miljoner att tjäna för dem eller de som gjorde det + att president Bush dagar skulle vara räknade. Al Gore skulle säkert vara intresserad.....

Detta hjärnsläpp av Chockad som han dag efter dag presterar här är ovärdigt Flashback. Den som vill ta del av det kan lika gärna läsa http://hem.fyristorg.com/yrsa/politiken/attackindex_11sept.htm som är den huvudsakliga inspirationskällan för Chockads tokerier.

Att en jumbojet skickas iväg från kust til kust (Flight 93; New Jersey-San Francisco) med ENDAST 26 p a s s a g e r a r e, bevisar ju bara att det var något skumt i görningen...

http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/trade.center/victims/ua93.victims.html

Men jag tror inte riktigt på din teori att en massa flygpassagerare hade varnats, då tror jag mer på att det mixtrades med datorerna på flygterminalen, att det visade FULLT när endast 26 passagerare hade bokat biljetter...

Det var ju samma visa med dom andra tre jumbojetarna; 40-50 pers i varje, som skulle flyga från den ena sidan kontinenten till den andra...

Visst låter det som en dumhet, men nu råkar det faktiskt ligga till på det här sättet; ingenting jag hittat på alltså...

Förresten, vad vet du om att ingen har avslöjat någonting om 11 September-komplotten...?

Det är bara det att vi inte "tillåts" ta del av dessa obehagliga sanningar i våra styrda, monolitiska medier...

Förresten, snart är vi uppe i 17 000 petitioner till Senaten:

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?11601TFS

Hjärnsläpp... :?:
2002-10-22, 12:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag orkar inte mer. Det var kul ett tag Chockad, men debatter måste vara ge och ta. Att upprepa samma argument hela tiden gör dem inte mer sanna. Du har redan blivit nerskjuten på ett otal av dina 'bevispunkter', men envisas ändå att hålla dem högt.

Vad är ditt problem?
2002-10-22, 12:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Apropå beläggningen på inrikesflyg så kan jag personligen bara dra paralleller till det svenska inrikesflyget. I ca 1 år så pendlade jag ganska frekvent mellan Göteborg och Stockholm - på vardagar, på förmiddagar. Tre gånger hände det att vi var färre än 5 personer på planet men i de flesta fall så var vi mellan 10 och 15 personer som reste sträckan. Nu är det inte några feta Boeing som jag flög med utan med mindre plan som tar mellan 96 och 112 passagere. Vad jag vill ha sagt är att trots att vi inte har så täta inrikesturer i Sverige så är beläggningen långt i från full på lågtrafikturerna, vilket de även borde vara i USA där de har tätare turer.
2002-10-22, 13:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbjt
snälla chockad. Det är du som måste bevisa att du har rätt med dina siffror. Du hävdar att vi skall använda sunt förnuft. Tycker även du borde använda det.

Du har uppenbarligen ingen aning om hur det ameriknska inrikesflyget var strukturerat innan 11 sept. Därför skall du inte se till svenska förhållanden som uppenbarligen är din referenspunkt. Så för att argumentet skall bli trovärdigt måste du bevisa att antalet var markant mindre än normalt på motsvarande flygning.

Detta borde inte heller vara alltför svårt att göra med dina konstiga källor heller. Men inte ens dessa klarar detta då det är omöjligt att bevisa. Alla amerikanare vet ju att detta var ett faktum i den amerikanska flygindustrin.

Så bättre kan du. Belasta inte mig med din bristande bevisbörda. Upp till bevis...

26 passagerare på den fulltankade jumbojeten Boeing 757 (flight 93) som skulle från den ena sidan kontinenten till den andra.

Normalt :?:

Tänker inte ödsla min tid på tokerier...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in