2002-10-21, 16:42
äldre konto (old)
Ej medlem
snälla chockad. Har du någonsin flugit amerikanskt inrikesflyg?

Om du gjort det så skulle du veta att ditt argument om att det var så få i planet är något av det mest ihåliga argumnet som värden skådat. Det är inte direkt så att det amerikanska flyget haft full beläggning de senaste 10 åren.

jag tror aldrig jag flygit inrikes i USA med mer än 50% beläggning. Oftare tycker jag det liknar 20-25 % beläggning.

Så detta ärgumnet är så tunt att det inte ens existerar...

Detta är vad jag menar med källkritik från din sida. Snälla, använd trövärdiga och väl underbyggda argument. Du är ju snart inte värd tiden att argumnetera mot eftersom du uppenbarligen är helt inkompetent gällande källkritig och argumentationsteknik.

Det är inte underligt att du inte får något medhåll. Säg en som du lyckats övertyga här på Flashback. Tror du inte du lyckats övertyga någon om du varit trovärdig? Fundera på varför vi inte tror dig om du nu har så bra bevis som du påstår...
2002-10-21, 17:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbjt
snälla chockad. Har du någonsin flugit amerikanskt inrikesflyg?

Om du gjort det så skulle du veta att ditt argument om att det var så få i planet är något av det mest ihåliga argumnet som värden skådat. Det är inte direkt så att det amerikanska flyget haft full beläggning de senaste 10 åren.

jag tror aldrig jag flygit inrikes i USA med mer än 50% beläggning. Oftare tycker jag det liknar 20-25 % beläggning.

Så detta ärgumnet är så tunt att det inte ens existerar...

Detta är vad jag menar med källkritik från din sida. Snälla, använd trövärdiga och väl underbyggda argument. Du är ju snart inte värd tiden att argumnetera mot eftersom du uppenbarligen är helt inkompetent gällande källkritig och argumentationsteknik.

Det är inte underligt att du inte får något medhåll. Säg en som du lyckats övertyga här på Flashback. Tror du inte du lyckats övertyga någon om du varit trovärdig? Fundera på varför vi inte tror dig om du nu har så bra bevis som du påstår...

Så du menar att det är fullt normalt att 2 fulltankade Boeingplan, (Flight 11 och Flight 175, kapacitet ca 500 pers tillsammans) lyfter med en kvarts mellanrum från Logan i Boston med destination Los Angeles, på andra sidan kontinenten, med ca 60 pers i vardera planet...?

ABSURT var ordet...!!!
2002-10-21, 17:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Och inte nog med det...

Även dom andra 2 Boeingplanen, Flight 77 och Flight 93, skulle flyga kust till kust, även dom hade med ca 60 pers i vardera planen...

Crazy...
2002-10-21, 17:40
äldre konto (old)
Ej medlem
tja, eftersom jag har flygit amerikanskt inrikesflyg ett antal gånger och de tenderar att vara långt från fullbokade så är jag personligen inte förvånad över att planen inte var överfulla.

Vad är den exakta siffran i respektive plan?

Varför tror du det amerikanska inrikesflyget hade lönsamhetsproblem redan innan kraschen. Kanke pga dålig nyttjandegrad på flygstolarna.

Förstå att detta är ett argument som inte finns. Så länge du inte kan bevisa att det är statistiskt säkerställt att antalet passagerare är markant mindre än normalt så är detta inget argument för din sak. Bevisa det med statistik över genomsnittet på flygsträckan så tror jag dig. Tills dess är det ett idiotargument.
2002-10-21, 18:33
äldre konto (old)
Ej medlem
Varför tror du att dom flögs med remote.. det är mycket enklare att sätta en galen arab vid spaken, mycket billigare och mycket enklare,
2002-10-21, 18:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Efter ha rätt noga ändå läst igenom ditt inlägg, kommer frågan oundvikligen upp: Hur orkar man?

Visst det finns kanske en del frågetecken och även en del lögner från myndigheterna i USA. Men snälla om man bortser från kanske Aftonbladet, TV3 Direkt och NBC så finns det en hel hög duktiga och kritiska journalister i vår värld som borde knäkt detta.

Mycket nys har man hört och detta verkar fler knäppa lösningar på ett rätt ofattbar katastrof/terrordåd mm.

Tillhör du eventuellt skaran av "Palme-spanare" också?
2002-10-21, 19:23
Medlem
Stonecakes avatar
Jag tog bort mitt inlägg här för att efter ha satt mig in i ämnet djupare insåg att jag hade fel i mina första teorier om kraschen.
ops: ops: ops: ops:
2002-10-21, 19:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbjt
tja, eftersom jag har flygit amerikanskt inrikesflyg ett antal gånger och de tenderar att vara långt från fullbokade så är jag personligen inte förvånad över att planen inte var överfulla.

Vad är den exakta siffran i respektive plan?

Varför tror du det amerikanska inrikesflyget hade lönsamhetsproblem redan innan kraschen. Kanke pga dålig nyttjandegrad på flygstolarna.

Förstå att detta är ett argument som inte finns. Så länge du inte kan bevisa att det är statistiskt säkerställt att antalet passagerare är markant mindre än normalt så är detta inget argument för din sak. Bevisa det med statistik över genomsnittet på flygsträckan så tror jag dig. Tills dess är det ett idiotargument.

Tack pbjt att du bad mig undersöka närmare antalet passagerare i planen!

Det framkommer när man räknar efter att ENDAST 199 passagerare befann sig i dom 4 Boeingplanen som skulle kust till kust...

Piloter och personal uppgick till 33 personer

Flight 11: 76 passagerare+11
Flight 77: 50 passagerare+6
Flight 93: 26 passagerare+7
Flight 175: 47 passagerare+9

http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/trade.center/victims/AA11.victims.html
http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/trade.center/victims/AA77.victims.html
http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/trade.center/victims/ua175.victims.html
http://www.cnn.com/SPECIALS/2001/trade.center/victims/ua93.victims.html

Räkna efter själva, 199 passagerare på fyra Boeingplan kust till kust...

Varav Flight 93, som skulle från New Jersey till San Francisco och som sköts ned i Pennsylvania, alltså endast hade 26 passagerare...

Avslöjande artikel om passagerarlistorna och påstådda arabiska kapare:

http://www.rense.com/general15/perplexingpuzzle.htm
2002-10-21, 19:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberax2002
Varför tror du att dom flögs med remote.. det är mycket enklare att sätta en galen arab vid spaken, mycket billigare och mycket enklare,

Men då skulle man ju haft problemet att alla dom ordinarie piloterna i dom fyra planen, 8 till antalet, först skulle övermannas...

Då är det mycket riskfriare och lättare att köra med remorte...
2002-10-21, 19:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Webbe
Efter ha rätt noga ändå läst igenom ditt inlägg, kommer frågan oundvikligen upp: Hur orkar man?

Visst det finns kanske en del frågetecken och även en del lögner från myndigheterna i USA. Men snälla om man bortser från kanske Aftonbladet, TV3 Direkt och NBC så finns det en hel hög duktiga och kritiska journalister i vår värld som borde knäkt detta.

Mycket nys har man hört och detta verkar fler knäppa lösningar på ett rätt ofattbar katastrof/terrordåd mm.

Tillhör du eventuellt skaran av "Palme-spanare" också?

Har ej spanat efter Palmemördaren, men tror inte ett ögonblick på att Chrille gjorde det. Han fick ta på sig syndabocksrollen...
2002-10-21, 20:04
äldre konto (old)
Ej medlem
okej, chockad. Skall vi anse oss eniga om antalet civila på planen. Och dessa civila kan vi även anse som döda idag. Jag tvivlar på att ens du anser att de lever. så 199 civila + besättningar är döda.

Nu kommer vi till lite punkter.

1. Kan du påvisa att detta antal är markant mindre än vad som brukar åka på sträckan i normalt fall?

2. Vad har hänt med dessa personer om de inte var med på planen. För var planet körda "remote" så lär ju flygvärdinnorna sett det. Så ett plan utan besättning är ju orealistiskt.

Svara gärna på dessa frågor.
2002-10-21, 21:38
äldre konto (old)
Ej medlem
Bra jobbat chockad!

Älskar konspirationsteorier och skall tanka över ditt inlägg inklusive länkar till palmen för intressantare reselekty än på länge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in