Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Då två arbetare är svårt skadade efter att ha stått i radioaktivt vatten så skulle jag dock inte påstå att det är rätt heller.
Det jag menar är att vi lever i en fantasi om att vi är teknisk överlägsna och att tekniken har gjort kärnkraften säker men vi använder fortfarande plastpåsar, det är fortfarande mer 1970 än 2120.
Om folk retar foliehattar för att de med hjälp av aluminium folie försöker skydda sina hjärnor mot skadliga strålar så tycker jag att ica-kassar över fötterna är kärnkraftsförespråkares foliehatt.
plastpåsefot ska jag hädanefter kalla den som säger att kärnkraft är en säker teknologi.

Det där säger du för att du inte vet (på riktigt!) vilka utmärkta redskap polyetenpåsar är i de här sammanhangen. De används för att skydda utrustning, instrument, kläder och som tät förvaring och skall man peka på missar, så skall man inte peka på de här fyra-fem gubbarna. Noterade du tejpenmellan stövlar och overall? Noterade du tejpen mellan handskar och overall? Plastpåsarna ÄR inte på skoj, utan ett utmärkt sätt att se till att stövlarna hålls så rena som möjligt, alternativt, marken hålls så ren som möjligt. Det handlar heller inte om ICA-kassar.