2015-10-15, 10:55
Medlem
Christopher.s avatar
En av de bästa säsongerna hittills om jag ska vara ärlig, speglar dagens Sverige väldigt bra. Gentrifiering, alla ska vara viktiga på nätet, PK-samhället, massinvandring. Det känns som att skaparna har fått tillbaka glöden.
Citera
2015-10-15, 11:34
Medlem
DolphinMelters avatar
Håller med, S19 blir bara bättre och bättre. Hoppas dom gör en southparkifiering av VW-skandalen.
Citera
2015-10-15, 12:29
Som folk säger riktigt roligt avsnitt, men man blev lite halvt äcklad på slutet . Alltid kul att se när folk får sina egon punkterade.
Citera
2015-10-15, 15:26
Medlem
Vassknivs avatar
Klockrent avsnitt haha
Citera
2015-10-15, 15:51
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Om man på riktigt inte förstår att Parker/Stone drev med PK-andan som råder just nu....då ska man nog inte se på South Park eller annan satir helt enkelt.

Ja det är lite svårt att ha missat det. Dom har liksom drivit med det i fyra avsnitt nu. Hade varit roligt om dom kunde hitta på något nytt.
Citera
2015-10-15, 22:31
Medlem
NirvanAs avatar
Bra avsnitt om än det svagaste av de fyra "PC"-avsnitten hittills.
Citera
2015-10-16, 00:02
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
En av de bästa säsongerna hittills om jag ska vara ärlig, speglar dagens Sverige väldigt bra. Gentrifiering, alla ska vara viktiga på nätet, PK-samhället, massinvandring. Det känns som att skaparna har fått tillbaka glöden.

Det har du rätt i, jag trodde först att det bara var i Sverige som man hade fått PK-fnatt.
Senaste avsnittet var helt ok.
Citera
2015-10-16, 00:03
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Skrattade ett par gånger åt den här med, men ingen höjdare ändå.
Visade på ett roligt sätt hur beroende företag är av marknadsföring på internet. Hur jävla ointressant det är för folk som inte använder det heller. Hur narcissister kan bygga sin lilla drömvärld på platformen. IS var ett bra exempel på genomslagskraften politisk propaganda är över internet när det hamnar i fel händer.

3 av 5 * får avsnittet.

Jag är er andliga ledare i sista striden för Europa! Följ mig och alla flyktingförläggningar är ett minne blott

Eller sug min kuk.
Citera
2015-10-16, 00:07
Medlem
Loveaffairs avatar
Hej!

Kollade precis på avsnittet The Cissy igen. Tycker det är jävligt vasst men förstår inte varför de driver om just Lorde? En ung tjej ifrån Kanada med grym röst? Har hon gjort bort sig eller visat sig vara fake på något sätt?

Har googlat lite men inte riktigt förstått sambandet. Annars brukar det vara rätt kontroversiella kändisar som SP brukar ta med. Ofta med hybris som Kanye West eller Tom Cruise the fudgepacker!
Citera
2015-10-16, 04:52
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Hej!

Kollade precis på avsnittet The Cissy igen. Tycker det är jävligt vasst men förstår inte varför de driver om just Lorde? En ung tjej ifrån Kanada med grym röst? Har hon gjort bort sig eller visat sig vara fake på något sätt?

Har googlat lite men inte riktigt förstått sambandet. Annars brukar det vara rätt kontroversiella kändisar som SP brukar ta med. Ofta med hybris som Kanye West eller Tom Cruise the fudgepacker!

Jag tror såhär,
Hon är jäkla kaxig för sin ålder med sina åsikter mestadels starka, åt PK hållet.
Trots sin ålder så har hon fattat åsikter om nästan varje musik artist allaredan!
Det kan ses som att hon tar i lite väl mycket..
Bra ämne att skämta om, jag menar vilken 19 åring vet allt allaredan..?!
Sen,
-Namnet "lorde"..hm
-Klär mustasch..
-Ej Kanadick, hon är från NZ
Citera
2015-10-16, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Hej!

Driver de verkligen med Lorde så mycket? Jag fick intrycket av att avsnittet var mer av en hyllning till henne än tvärtom.
Citera
2015-10-16, 18:39
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Det har du rätt i, jag trodde först att det bara var i Sverige som man hade fått PK-fnatt.
Senaste avsnittet var helt ok.

USA är sinnesjukt mycket mer PK än Sverige och har varit det betydligt längre också. Typ alltid. De får inte ens sända svordomar på TV och tar en unge med en modetidning till skolan med en annons som visar en halv bröstvårta blir han avstängt en vecka (true story, hände en bekant till mig).

De är hycklare som gör en sak och predikar en annan, helt bisarrt när man varit där och upplevt spektaklet.

Sverige är jävligt laid back jämfört med USA, även om det nu tyvärr börjar gå utför även för Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in