2009-11-06, 16:39
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Roligast är när butters förklarar varför han vill bli en biker. Annars var det rätt trist.

"The open road, the wind on my face. Ill go from city to city *wroom wroom wroom* everyone looking at me. Whos that guy? He must be tough. *wroom wroom wroom* Ill have my girl on the backseat holding on to my fat belly, sure she's missing a few teeth, but she thinks im cool. Thats why when i grow up im gonna be a Harley Rider
Citera
2009-11-06, 17:07
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Då går jag fan emot alla och säger att det här var helt jävla episkt, och att ni alla är ett gäng butters som blev sura för era idoler blev hånade. Jag tycker de avsnitten de levererat hittills har varit dunder.

USA har en något högre ratio HD-åkare, samt framförallt fler FAGS, så det kanske är lite mer aktuellt där än i Säffle. SP blir bara bättre och bättre, ni kan väl gå tillbaka och gråtrunka till Jakovosaourus-avsnittet istället.
Citera
2009-11-06, 18:11
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Då går jag fan emot alla och säger att det här var helt jävla episkt, och att ni alla är ett gäng butters som blev sura för era idoler blev hånade. Jag tycker de avsnitten de levererat hittills har varit dunder.

USA har en något högre ratio HD-åkare, samt framförallt fler FAGS, så det kanske är lite mer aktuellt där än i Säffle. SP blir bara bättre och bättre, ni kan väl gå tillbaka och gråtrunka till Jakovosaourus-avsnittet istället.

Förklara gärna vad som var så episkt. Var det "VRUMM VRUMM" du föll för? Eller kanske att MC-snubbarna är mycket roligare än när Randy flippar ur, Cartman har en plan eller Mckay ska lära ungarna något?

Tro inte att du är världsvan för att du vet vad en MC-knutte är eller att du är begåvad för att du förstår skämt som skrivs på näsan.
Citera
2009-11-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Förklara gärna vad som var så episkt. Var det "VRUMM VRUMM" du föll för? Eller kanske att MC-snubbarna är mycket roligare än när Randy flippar ur, Cartman har en plan eller Mckay ska lära ungarna något?

Tro inte att du är världsvan för att du vet vad en MC-knutte är eller att du är begåvad för att du förstår skämt som skrivs på näsan.

Förståsigpåare
Citera
2009-11-06, 20:10
Medlem
NirvanAs avatar
Ska bli intressant att höra Treys och Matts kommentarer till några avsnitt denna säsong, för er som inte vet redan kan ni söka på youtube "south park commentary season x episode x" te.x man får veta allt om hur dom tänkte
Citera
2009-11-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ska bli intressant att höra Treys och Matts kommentarer till några avsnitt denna säsong, för er som inte vet redan kan ni söka på youtube "south park commentary season x episode x" te.x man får veta allt om hur dom tänkte

Oj det där hade jag helt missat nu har man massvis med intressanta avsnitt att höra kommentarer om, tack

Har sett ett par stycken nu och gillar det riktigt mycket, riktigt kul att höra vad som har att säga om avsnitten speciellt ens favoritavsnitt.

Lite jobbigt att de inte hamnar i ordning på youtube bara. Avsnitten spelar ingen roll bara säsongerna kommer ihop menar jag.
Senast redigerad av eeel 2009-11-06 kl. 21:40.
Citera
2009-11-06, 22:21
Medlem
förmodligens avatar
Citat:

Tack för tipset. Kollade genast upp mitt favoritavsnitt Jewbilee och blev glad att höra att det även var en favorit hos Matt & Trey. "Lets just make it dumb and weird, and then it ended up being one of the best on the show". Precis så jag gillar min South Park.

No cake for the impurity!
Senast redigerad av förmodligen 2009-11-06 kl. 22:25.
Citera
2009-11-06, 23:12
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut

Därför att den här typen av satir tilltalar mig, därför att jag tycker att Mc-knuttar är bland det töntigaste som finns, därför att det var en tankegång jag exakt har haft själv, därför att det innehöll helt grymma scener som pissoaren, biblioteket, hur de drev med äldre generationers förståelse för ungdomar idag o.sv.

Jag gillar samtidssatir mer än "sjuka upptåg" och tycker hela det här med att vara avantgarde-provocerande är så played out, det är skönt att SP kan luta sig tillbaka från det precis när det börjar bli uttjatat och göra nya saker.

Framförallt gillar jag att serien utvecklas hela tiden, och inte hamnar i stiltje, vilket verkar vara vad ni förespråkar?
Citera
2009-11-06, 23:13
Medlem
claxors avatar
Citat:

Tack för tipset! Ska definitivt göras
Citera
2009-11-06, 23:50
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Därför att den här typen av satir tilltalar mig, därför att jag tycker att Mc-knuttar är bland det töntigaste som finns, därför att det var en tankegång jag exakt har haft själv, därför att det innehöll helt grymma scener som pissoaren, biblioteket, hur de drev med äldre generationers förståelse för ungdomar idag o.sv.

Jag gillar samtidssatir mer än "sjuka upptåg" och tycker hela det här med att vara avantgarde-provocerande är så played out, det är skönt att SP kan luta sig tillbaka från det precis när det börjar bli uttjatat och göra nya saker.

Framförallt gillar jag att serien utvecklas hela tiden, och inte hamnar i stiltje, vilket verkar vara vad ni förespråkar?

Ok, fair enough.

Tycker ändå att en serie ska hålla sig till det som gör den bra. Kollar man säsong 4-10 (de säsongerna inte bara jag tycker är bäst) så hittade de en skön balans mellan det utlippade och satir men framförallt kändes avsnitten så sjukt mycket mer genomarbetade. Nästan all avsnitt under den perioden kan man se för femte gången och ändå upptäcka små underbara detaljer man missat (tänker framförallt Cartmans blick på Clive i Marjorine ). Det var helt enkelt...bättre.

Har vansinningt svårt att se hur man kan tycka senaste avsnittet slåt tssst, marjorine, cartoon wars, cartmanland osv, osv, osv.
Citera
2009-11-07, 01:54
Medlem
förmodligens avatar
Citat:

Jag är en sån som föredrar säsong 1-9 framför dom nyare säsongerna. Mycket kan dock ha med nostalgi att göra. Förstår inte vad du menar med avant-garde provocerande, tycker serien är betydligt mer bitig och samtidssatirisk än den är nu, och således mer provocerande. På den här fronten är South Park fortfarande bra, men tycker personligen seriens största styrka ligger i dess karaktärer, något som fått kliva åt sidan för att ge plats åt dom mer komplicerade och utvecklade story-linesen. Ett avsnitt måste inte ha bitande satir för att vara ett roligt och bra avsnitt, ta bara ett klassiskt avsnitt som Scott Tenorman Must Die. En character-study över Cartmans sjuka hjärna som sällan överträffats under seriens livstid. Därmed inte sagt att det inte är en naturlig utveckling för serien.

South Park är fortfarande en fantastisk serie hur som helst.
Senast redigerad av förmodligen 2009-11-07 kl. 02:01.
Citera
2009-11-07, 02:01
Medlem
Tubby Steves avatar
Kommer ihåg att i nått av dom senare avsnitten så får man se kyle eller stan eller nån annan unge i sitt hus, och plötslig kommer cartman crashandes in genom fönstret från gatan.
Har för mig han har bråttom att berätta något.
Vilket avsnitt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in