2018-08-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Ssong 22 brjar den 26e september Ngon som hrt ngra rykten om kommande ssongen? Har Matt & Trey sagt ngot om hur den kommer vara? Men jag kan tnka mig att de inte ens sjlva bestmt sig n.

10 avsnitt om hur "trump" sitter av sina frsta 2 r i makten, skulle jag kunna tnka mig.
Jag minns inte ens frra ssongen fr den var s dlig. r Eric och Heidi fortfarande ihop? Isfall kommer skert de fortstta vara det till avsnitt 9. Skert terkommer nog mark zuckerberg i flera avsnitt.

N, fan. Hoppas verkligen att ssong 22 inte har ngra budskap, utan bara r gamla vanliga south park.
Senast redigerad av fonzen 2018-08-25 kl. 13:35.
Citera
2018-08-25, 16:21
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Jag minns inte ens frra ssongen fr den var s dlig.

Nr var det egentligen South Park gick ner sig? Kommer bara ihg att det blev dligt. Ett gammalt avsnitt jag redan sett r alltid roligare och bttre n ett nytt och "frscht".
Citera
2018-08-25, 17:26
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
10 avsnitt om hur "trump" sitter av sina frsta 2 r i makten, skulle jag kunna tnka mig.
Jag minns inte ens frra ssongen fr den var s dlig. r Eric och Heidi fortfarande ihop? Isfall kommer skert de fortstta vara det till avsnitt 9. Skert terkommer nog mark zuckerberg i flera avsnitt.

N, fan. Hoppas verkligen att ssong 22 inte har ngra budskap, utan bara r gamla vanliga south park.

Fast senaste ssongen innehll vl lite fristende avsnitt utan en rd trd.
Citera
2018-08-27, 16:53
Medlem
Citat:
South Park har vl alltid haft ngon form av budskap?
Till och med "Spirit Of Christmas"-avsnitten slutade med att ngon av karaktrerna krde med den klassiska monologen "I learned something today".
Citera
2018-09-21, 18:25
Medlem
Elementarts avatar
Drar igng 26 september, jag som trodde att vi skulle f vnta nda in till oktober
Citera
2018-09-23, 08:29
Medlem
simonvps avatar
Sg just klart ssong 21. De hller verkligen inte samma msterliga klass som tidigare. Ssongsavslutningen direkt svag fr gud vet vilken gng i ordningen.

Cartman och Heidi-relationen r verkligen inte rolig i och med att Cartman inte kan vara Cartman lngre. Och symboliken med Strong Woman och Whites blir fr vertydlig och tjatig. Man litar inte p att tittarna ska frst budskapen knns det som.

Har alltid tyckt att seriens styrka varit att man lyckats sea saker till sin spets p en lagom niv, men inte ens det klarar man av lngre.
Citera
2018-09-23, 08:30
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Well, s. 21 av South Park var hittills mycket bttre n den outhrdliga s. 20, som jag lade ner redan efter 2-3 avsnitt. Det knns lite som att Matt & Trey har gtt tillbaka till seriens och karaktrernas rtter. Donald Trumps tweets om Tweek i avsnittet "Put it down" var hysteriskt roliga. Exempel.

Ja, i all min klagan mste jag lyfta detta avsnitt. Riktigt roligt och bra parodi p Trump!
Citera
2018-09-23, 09:44
Medlem
mrtowlies avatar
S det brjar snart igen, kul! Jag knner sorg infr SP men vgrar ge upp hoppet. Jag hoppas p fljande:

- Ingen lng jvla story arch ver en hel ssong tack
- Inget om Donald Trump, det rcker nu
- Sluta frska frndra karaktrerna, lt Cartman vara cartman
- Anstrng er lite och skapa tighta avsnitt som str p egna ben, eller lgg ner skiten
- Sluta teranvnd schticks och koka soppa p en spik
Citera
2018-09-23, 13:17
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja, i all min klagan mste jag lyfta detta avsnitt. Riktigt roligt och bra parodi p Trump!

Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
S det brjar snart igen, kul! Jag knner sorg infr SP men vgrar ge upp hoppet. Jag hoppas p fljande:

- Ingen lng jvla story arch ver en hel ssong tack
- Inget om Donald Trump, det rcker nu
- Sluta frska frndra karaktrerna, lt Cartman vara cartman
- Anstrng er lite och skapa tighta avsnitt som str p egna ben, eller lgg ner skiten
- Sluta teranvnd schticks och koka soppa p en spik

Jag har sett bde s. 20 och 21 nu (lustigt nog s sg jag 20 betydligt senare n 21) och kan med lite tid passerad sedan jag frst frskte ta mig an s. 20 se ssongen i ett annat ljus. Den var ett frsk att skapa ngonting nytt och samtidigt kommentera/hlla sig up-to-date med samtida hndelser. Anledningen till att den fungerade mindre bra var att den kompromissade med vissa aspekter som gr South Park till South Park.

Men som mrtowlie ppekar. Lnga story archs r inte vidare lyckat hr. Jag har uppskattat nr de tidigare (ex: Imagitationland, 200, 201) har gjort en kort serie avsnitt som en del av samma berttelse, men att gra det med en hel ssong var mindre lyckat. Cartman mste f vara Cartman. Han r mngas favoritkaraktr (min absoluta favoritkaraktr) och att kompromissa fr mycket med den karaktren s att han frlorar det som gr honom till Cartman r ingen bra id.

Jag tror inte att Matt & Trey har tappat stinget. Jag r sker p att de fortfarande har det dr, men att de har - srskilt i amerikansk kontext - anstrngt sig fr att vara samtida och hnga med i svngarna. Vilket r okej, men inte p bekostnad av kvalitet.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2018-09-23 kl. 13:23.
Citera
2018-09-23, 22:52
Medlem
simonvps avatar
Nr trden nd r bumpad passar jag p att frga om i vilket avsnitt det r Mr Garrison skriver en sexnovell i. Dessutom r det en sekvens frn ett annat avsnitt dr en lkare typ ska gra en hjrtoperation men tappar tlamodet och typ vldsamt frsker forcera in hjrtat p patienten.

Ngon som vet och kan hjlpa?
Citera
2018-09-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nr trden nd r bumpad passar jag p att frga om i vilket avsnitt det r Mr Garrison skriver en sexnovell i. Dessutom r det en sekvens frn ett annat avsnitt dr en lkare typ ska gra en hjrtoperation men tappar tlamodet och typ vldsamt frsker forcera in hjrtat p patienten.

Ngon som vet och kan hjlpa?

Avsnittet med Mr Garrison heter "Cherokee Hair Tampons", episod 6 ssong 4. Samma avsnitt som Kyle insjuknar (ngonting med njurarna) men istllet fr operation s lter sig hans mor luras av en massa indian/new age trams och Cartman infrskaffar sig en Kidney Blocker 2000 fr inte f sin njure stulen. Vldigt bra avsnitt.

Det andra med lkaren knner jag igen, men kan inte placera det.
Citera
2018-09-24, 16:36
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Avsnittet med Mr Garrison heter "Cherokee Hair Tampons", episod 6 ssong 4. Samma avsnitt som Kyle insjuknar (ngonting med njurarna) men istllet fr operation s lter sig hans mor luras av en massa indian/new age trams och Cartman infrskaffar sig en Kidney Blocker 2000 fr inte f sin njure stulen. Vldigt bra avsnitt.

Det andra med lkaren knner jag igen, men kan inte placera det.

Det enda som ringer en klocka betrffande hjrtoperation r avsnittet dr honey boo boo fr ett grishjrta inopererat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in