Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Ja, i all min klagan mste jag lyfta detta avsnitt. Riktigt roligt och bra parodi p Trump!
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
S det brjar snart igen, kul! Jag knner sorg infr SP men vgrar ge upp hoppet. Jag hoppas p fljande:
- Ingen lng jvla story arch ver en hel ssong tack
- Inget om Donald Trump, det rcker nu
- Sluta frska frndra karaktrerna, lt Cartman vara cartman
- Anstrng er lite och skapa tighta avsnitt som str p egna ben, eller lgg ner skiten
- Sluta teranvnd schticks och koka soppa p en spik
Jag har sett bde s. 20 och 21 nu (lustigt nog s sg jag 20 betydligt senare n 21) och kan med lite tid passerad sedan jag frst frskte ta mig an s. 20 se ssongen i ett annat ljus. Den var ett frsk att skapa ngonting nytt och samtidigt kommentera/hlla sig up-to-date med samtida hndelser. Anledningen till att den fungerade mindre bra var att den kompromissade med vissa aspekter som gr South Park till South Park.
Men som mrtowlie ppekar. Lnga story archs r inte vidare lyckat hr. Jag har uppskattat nr de tidigare (ex: Imagitationland, 200, 201) har gjort en kort serie avsnitt som en del av samma berttelse, men att gra det med en hel ssong var mindre lyckat. Cartman mste f vara Cartman. Han r mngas favoritkaraktr (min absoluta favoritkaraktr) och att kompromissa fr mycket med den karaktren s att han frlorar det som gr honom till Cartman r ingen bra id.
Jag tror inte att Matt & Trey har tappat stinget. Jag r sker p att de fortfarande har det dr, men att de har - srskilt i amerikansk kontext - anstrngt sig fr att vara samtida och hnga med i svngarna. Vilket r okej, men inte p bekostnad av kvalitet.