2012-01-03, 13:55
Medlem
Skullknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
det r bara du och dina andra korsriddare som tigger om att det ska fortstta ltas.
Det r det vl du som gr eftersom du verkar ha svrt att fatta vissa saker.
Citera
2012-01-03, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Det r det vl du som gr eftersom du verkar ha svrt att fatta vissa saker.
Herregud... jag fr vl upprepa vad jag frsker ha sagt i punktform d, s kanske det framgr tydligare.

*att uppskatta parodin i South Park handlar om att ocks kunna tnka sjlv, inte om att blint flja allt som sgs i avsnitten (vilket somliga fans verkar gra)
*att gra parodi p Frintelsen r oerhrt kontroversiellt, av ganska s uppenbara sjl
*om ngon rkar komma i kontakt med ett avsnitt som mycket starkt berr personen negativt, s r det fel av Trey och Matt att bara fortstta driva med personen utan vidare
*det r aldrig rtt att vara otrevlig mot ngon som helt klart menar s vl som mjligt (exempelvis s r det vl nd hjden av otacksamhet att kalla AA fr en "kult" nr deras ml r att hjlpa mnniskor - om vi utgr ifrn att en sn frening inte har ngra sjlviska baktankar, allts).

Sen ska ni fan inte jmfra judefrfljelse med att jag inte kan hjlpa hela Afrikas befolkning, dummaste jag har hrt p lnge.
Senast redigerad av Peter_18 2012-01-03 kl. 14:35.
Citera
2012-01-03, 14:45
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
*att uppskatta parodin i South Park handlar om att ocks kunna tnka sjlv, inte om att blint flja allt som sgs i avsnitten (vilket somliga fans verkar gra)
Hller med.
Citat:
*att gra parodi p Frintelsen r oerhrt kontroversiellt, av ganska s uppenbara sjl
Ja.
Citat:
*om ngon rkar komma i kontakt med ett avsnitt som mycket starkt berr personen negativt, s r det fel av Trey och Matt att bara fortstta driva med personen utan vidare
Har de ingen anledning att gra det s gr de det inte. r det kul s har de en anledning.
Citat:
*det r aldrig rtt att vara otrevlig mot ngon som helt klart menar s vl som mjligt (exempelvis s r det vl nd hjden av otacksamhet att kalla AA fr en "kult" nr deras ml r att hjlpa mnniskor - om vi utgr ifrn att en sn frening inte har ngra sjlviska baktankar, allts).
Fortfarande kul, och drmed en anledning att gra det.

Vart r det du vill komma? Du har ju sjlv sagt att Matt och Trey inte gtt ver grnsen, s vad r problemet?
Citera
2012-01-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Vart r det du vill komma? Du har ju sjlv sagt att Matt och Trey inte gtt ver grnsen, s vad r problemet?
Jag vill bara helt enkelt komma till att Trey och Matt fr se till att de inte gr alldeles p tok ver grnsen en dag.
Man kan inte sa p med parodi p precis vad som helst precis nr som helst, det finns tillfllen d man av rent integritets- och respektmssiga sjl kanske ska stanna upp lite.
De kanske inte har gtt ver grnsen s pass att det ska kritiseras i ngot strre mtt i media, men du mste vl hlla med om att en parodi p Frintelsen r rtt s magstarkt fr de som var fngar under den tiden?
Man fr frvnta sig en del upprrda reaktioner d, och frska frst varfr de reagerar p det sttet.

Just i South Parks fall kanske det hller i och med att det r en tecknad parodiserie, men rent generellt s r attityden "jag hnar dig, du blev upprrd, jag vgrar be om urskt" rtt barnslig.
Och ven om jag sjlv r ett stort South Park-fan s fr jag rligt talat ibland en knsla av att Trey och Matt har just den hr attityden - de hnar ngon, skrattar ver hans/hennes upprrda reaktion, och ppekar sen att de inte alls tnker be om urskt eller bemta kritiken p ngot moget stt.
Jag fr faktiskt en knsla i den stilen ibland.
Senast redigerad av Peter_18 2012-01-03 kl. 15:05.
Citera
2012-01-03, 16:31
Medlem
Citat:
men du mste vl hlla med om att en parodi p Frintelsen r rtt s magstarkt fr de som var fngar under den tiden?
Det r nog ingen Frintelsedrabbad som kollar p SP nd. Och som fr oss andra gller det fr dem att skilja p skmt och verklighet, att man tycker ett skmt angende Frintelsen r roligt betyder inte att man finner Frintelsen rolig.

Citat:
Just i South Parks fall kanske det hller i och med att det r en tecknad parodiserie, men rent generellt s r attityden "jag hnar dig, du blev upprrd, jag vgrar be om urskt" rtt barnslig.
Varfr skulle de hna personer alls om de var tvungna att be om urskt eftert?

Citat:
Och ven om jag sjlv r ett stort South Park-fan s fr jag rligt talat ibland en knsla av att Trey och Matt har just den hr attityden - de hnar ngon, skrattar ver hans/hennes upprrda reaktion, och ppekar sen att de inte alls tnker be om urskt eller bemta kritiken p ngot moget stt.
Jag fr faktiskt en knsla i den stilen ibland.
Har de ngonsin ftt kritik vrd att bemta? De jag kan rkna upp p rak arm som kritiserat SP r hetsiga muslimer, hjrntvttade scientologer och den dr gingerungen p Youtube.
Senast redigerad av Indico 2012-01-03 kl. 16:35.
Citera
2012-01-03, 16:59
Medlem
Okej, jag frstr er pong hr nu.
D har jag ingenting mer att anmrka p, vill bara inte att folk ska behva knna sig alltfr personligt berrda eller rentav m dligt nr de tittar p serien.
Citera
2012-01-04, 02:21
Medlem
Zapps avatar
Citat:
Jag vill bara helt enkelt komma till att Trey och Matt fr se till att de inte gr alldeles p tok ver grnsen en dag.

Kan du specificera vilken grns du pratar om hr?

- Al Qaidas?
- Aftonbladets?
- Mormonernas?
- Catholic leauges?
- Talibanernas?
- De amerikanska Republikanernas?
- Hamas?
- Statens biografbyr
- Dina frldrars?
- Din grns?
- Min grns?
Citera
2012-01-06, 00:55
Medlem
hade tnkt brja titta p south park serist i brist p andra bra serier. men var rekomenderar ni att jag ska brja? normalt brukar jag titta frn brjan nr jag brjar p en ny serie men south park r ju en sn offantligt lng serie s det knns lite mastigt.

tnkte brja p sista ssongen och g bakt ssongsvis, skulle det funka tror ni? eller vad rekommenderar ni sp-fans?
Citera
2012-01-06, 01:08
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollsmurf
hade tnkt brja titta p south park serist i brist p andra bra serier. men var rekomenderar ni att jag ska brja? normalt brukar jag titta frn brjan nr jag brjar p en ny serie men south park r ju en sn offantligt lng serie s det knns lite mastigt.

tnkte brja p sista ssongen och g bakt ssongsvis, skulle det funka tror ni? eller vad rekommenderar ni sp-fans?
Nr jag brjade titta p South Park s sg jag faktiskt ssongerna just baklnges d alla verkade tycka att de senast var bttre d. Man fattade kanske inte vissa sm detaljer som skedde i ngot avsnitt men det fattade man inte frrn du sg avsnittet senare s det funkar trots allt.
Citera
2012-01-06, 01:10
Medlem
Bongmons avatar
Citat:

Ja har funderat p detsamma, men ja kr frn start isf.

Men brja p 3 om du r osker p de frsta ssongerna.
Citera
2012-01-06, 16:08
Medlem
Axells avatar
Citat:

Jag krde p samma stt som THE-OJA och sg de baklnges. Jag tycker personligen att ssongerna mellan 8-12 r de bsta.

Jag tror det inte spelar direkt ngon roll vilka ssonger du ser i rad d du kommer att lra dig vad som r karaktristiskt fr varje karaktr efter 10 valfria avsnitt kanske. Det jag dremot rekommenderar r att du brjar 1 avsnittet i varje ssong och ser det resten av ssongen d det finns flera avsnitt som bygger p varandra exempelvis Imaginationland I, II och III.
Citera
2012-01-17, 00:02
Medlem
kvertys avatar
Allts jag fattar inte "Penn state" skmten i The Poor Kid, nn som har lust att frklara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in