Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Fråga nassarna på detta forum, de är nog av en annan åsikt. Men ta Jimmie Åkesson då, han är nog välmenande, men samtidigt en idiot som jag inte helt kan respektera.
Riktig välmening handlar om att undvika att behandla någon illa, om du bara tänker efter lite så inser du nog logiken i det.
Hur välmenande är man om man gärna ser att andra människor blir olyckliga, liksom?
Det är sånt här som skiljer omtanke från okänslighet.
Citat:
Nej, läs igen. Jag skrev oftast, inte alltid. Jag tycker inte att serien är pricksäker till hundra procent, men de flesta som tenderar att kritisera South Park är idioter.
I så fall är väl jag ett undantag då, eftersom du bara skrev "de flesta".
Du kan komma med vilka förolämpningar du vill, men jag anser inte att jag blir en idiot bara för att jag skriver vad jag tycker om vissa South Park-avsnitt.
Det är väl i så fall
den inställningen om någon som är idiotisk - "han kritiserar South Park på något sätt, alltså är han helt säkert en idiot".
Jahapp...?
Citat:
Det har jag dock aldrig påstått, det är du som tjatar om det där.
I så fall missförstod jag väl vad du skrev då, big deal.
Citat:
Det gör jag inte heller som sagt. Men Trey och Matt är ett par förebilder som jag ser upp till.
Jag har inte argumenterat emot det på något sätt, det jag däremot stör mig på är den typen av fans som blint följer vartenda ord som Trey och Matt säger.
Citat:
Då är den personen en idiot, driv på bara säger ja. Men ja, de räknar såklart med att personer tar illa upp, alltid kan någon bli förolämpad av ett skämt. Drar man vitsen om tomaterna som gick över vägen kan någon ketchuptillverkare komma och säga att han är förolämpad.
Ärligt talat är det jävligt okänsligt av dig att kalla en sårad före detta fånge i ett koncentrationsläger för "idiot" - jag påstår inte ens att den personen nödvändigtvis agerar på något speciellt sätt, jag säger att en sån person helt förståeligt kan ta väldigt illa upp av att plötsligt, kanske utan förvarning, bli påmind om såna hemska minnen (
ja, personen kan det och har all rätt till det också).
Märk än en gång att mina åsikter handlar om välmening på alla plan, så kom inte och jämför det med judehat, för det är en helt otroligt löjlig jämförelse.
Jag har ingenting mer att tillägga angående det här, jag har skrivit allt jag vill ha sagt om det här och du kan ju ta en funderare på det, och begrunda om jag inte faktiskt har ganska rätt på flera punkter.
Jag lägger i alla fall ned det här nu.