2011-04-09, 08:58
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr_love
http://en.wikipedia.org/wiki/South_Park_%28season_15%29
27 April står det där.

Men ja, jag ser också fram emot det! Även om South Park liksom Simpsons börjar spela på sina sista noter.

South Park har några år kvar tycker jag allt. Men Simpsons däremot, dom borde lagt ner för flera säsonger sedan. Family Guy borde aldrig ens ha börjat i första taget, jävla piss serie.
Citera
2011-04-09, 09:14
Medlem
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/South_Park_%28season_15%29
27 April står det där.

Men ja, jag ser också fram emot det! Även om South Park liksom Simpsons börjar spela på sina sista noter.

Håller inte med, SP är en av de få tecknade serier som jag fortfarande tycker håller väldigt hög klass. Simpsons borde lagts ner för bra mycket länge sedan, likaså Family guy.
Citera
2011-04-09, 11:50
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Ytterligare en tråd infogad.

/Mod
Citera
2011-04-09, 13:03
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massive.Masson
Blir bara bättre, vart tankar du den?
Istället för att tanka, kan du ju streama avsnittet.

Jag tror att www.southparkstudios.se har fått bukt med licenskrånglet de hade tidigare, eftersom alla säsonger finns där nu, och då borde ju även den nya säsongen sändas där, tycker man. Bild- och ljudmässigt är kvaliteten kanon, eftersom det är Comedy Central själva som står bakom sidan. Dock är det reklampauser emellanåt, men inte särskilt långa, kanske max 30 sekunder.

Annars finns www.allsp.com och www.xepisodes.com, som också streamar. Inte i perfekt bild- och ljudkvalitet kanske, men det duger, och de brukar vara, särskilt xepisodes, snabba med att lägga upp de senaste avsnitten.
Citera
2011-04-09, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blåljus
Min kalender säger 28 april (då den går att ladda hem i Sverige)

Wikipedia säger 27 april för premiär.

Enligt MrTwig är det också den 27:e som gäller. De brukar ha koll.
Citera
2011-04-10, 00:54
Medlem
dr_loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damthatdjmademy
Håller inte med, SP är en av de få tecknade serier som jag fortfarande tycker håller väldigt hög klass. Simpsons borde lagts ner för bra mycket länge sedan, likaså Family guy.

Personligen kan jag inte hålla med riktigt... Visst, South Park has sina roliga stunder. Men det känns som att dom mest förlitar sig på att vara vulgära och sin kiss- och bajshumor. Simpsons har nästan ingen sån humor, Family Guy kör mest på sin "fis"-humor. South Park kör på att skita i handfat(eller om det var i en pissränna), smeta bajs överallt, pissa i bassänger med mera. Som sagt, dom har sina stunder, är betydligt roligare än Family Guy och Simpsons. Men kiss- och bajshumorn har man i 2-3 år sen tröttnar man.

Dessutom har jag blivit väldigt besviken på dom på sistonde, dom kör mest tråkiga parodier på andra shower utan någon speciell handling. Samtidigt börjar dom bli en parodi av sig själva också. Så alla avsnitt blir som parodier av parodier. Och inte på ett speciellt roligt sätt heller.

Vill än en gång bara påpeka att dom trots allt detta ändå är bättre än Simpsons och FG. Men det kommer inte att hålla länge till. IMHO.
Citera
2011-04-10, 02:03
Medlem
Citat:
Personligen kan jag inte hålla med riktigt... Visst, South Park has sina roliga stunder. Men det känns som att dom mest förlitar sig på att vara vulgära och sin kiss- och bajshumor. Simpsons har nästan ingen sån humor, Family Guy kör mest på sin "fis"-humor. South Park kör på att skita i handfat(eller om det var i en pissränna), smeta bajs överallt, pissa i bassänger med mera. Som sagt, dom har sina stunder, är betydligt roligare än Family Guy och Simpsons. Men kiss- och bajshumorn har man i 2-3 år sen tröttnar man.

Om det är kiss- och bajshumorn du uppfattar som det komiska i SP har du inte förstått skaparnas intentioner tror jag. Det är samhällssatir av hög klass, sett från barns ögon. Sen behöver man nog vara lite omogen för att se uppskatta konceptet, men det borde alla människor vara ibland.

Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=CyKGHVA6rb0
Citera
2011-04-10, 02:17
Medlem
dr_loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nascor
Om det är kiss- och bajshumorn du uppfattar som det komiska i SP har du inte förstått skaparnas intentioner tror jag. Det är samhällssatir av hög klass, sett från barns ögon. Sen behöver man nog vara lite omogen för att se uppskatta konceptet, men det borde alla människor vara ibland.

Det var ju inte direkt det jag menade, det jag skrev var att dom mest förlitar sig på sin kiss- och bajshumor men att dom har sina roliga stunder. Sen förstår jag skaparnas intentioner med showen. Men dom senaste säsongerna har mer och mer blivit inriktade på att göra dåliga parodier av filmer som Twilight och The Dark Knight. Intentioner har alla med sina handlingar och skapelser, men det är inte alltid som dom riktigt får fram vad det dom vill med dessa. Att göra dåliga parodier tycker jag inte är så speciellt alls. Ser det inte som någon högklassig samhällssatir. Bara en dålig parodi.
Men jag ser ändå fram emot denna säsong, och jag hoppas att dom lagt alla filmparodier på hyllan.
Citera
2011-04-12, 23:35
Bannlyst
Hur är det dom gör rösterna? Vissa säger att det är "speed up".
Citera
2011-04-12, 23:41
Medlem
gronbuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro

Vissa röster, bland annat cartmans, efterredigeras men de flesta är nog bara vanliga röster. Trey och Matt gör några röster var, 4-5 st kanske och sen har de några andra anställda som du kan se i eftertexterna som kör några röster till och i vissa avsnitt har de gäströster och då nämns de ganska tydligt i eftertexterna som "Special guest" eller nåt.
Citera
2011-04-13, 00:00
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Det stämmer. Dock inte alla röster. Jag tror att det främst är barnens röster som blir speedade.

Edit: I slutet av part 2 med Matt och Trey här är, vad jag antar är, en oredigerad Cartman röst.
Senast redigerad av Slashcare 2011-04-13 kl. 00:09.
Citera
2011-04-17, 13:39
Medlem
Vad kommer denna låt ifrån? Har aldrig hört den förr trots att jag sett alla avsnitt av SP.

http://www.youtube.com/watch?v=-Y21jWRHTHU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in