2010-06-10, 13:39
Medlem
Svårt att ha favoriter, alla är sköna på något sätt.

Cartman i säsong 1-2 är dock helt jävla brilliant, hans röst och uppförande är så skönt. Garvar bara jag hör hans röst från de tidigare avsnitten.

Randy i Spontaneous Combustion är fan odödlig också.

En av de roligaste scener någonsin kan vara när Cartman går till optikern i Succubus avsnittet , älskar gamla Cartman. Såklart har den nya också sina stunder. Optikern hade man gärna sett mer av.

Men iaf så är alla Randy avsnitt är riktigt bra. Vill inte låta som någon bitterfitta med de gamla avsnitten är snäppet vassare än de nya, men det är fortfarande stor humor i South Park.
Citera
2010-06-10, 13:56
Medlem
Qaas avatar
Finns det något avsnitt som handlar om en historisk person eller en historisk händelse…?
Citera
2010-06-10, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Finns det något avsnitt som handlar om en historisk person eller en historisk händelse…?

Första jag tänker på är väl "The Red Badge of Gayness", men finns väl massor? Mohammed avsnitten osv.
Citera
2010-06-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa

Red badge of gayness och I'm a little bit country var de första två som kom på tanke.
Två killer-avsnitt.

I'm a little bit country handlar om the founding fathers om jag inte missminner mig.
Citera
2010-06-10, 17:57
Medlem
Telefonverkets avatar
What about the mormons? Heter det väl, handlar om grundaren av mormonreligionen
Citera
2010-06-12, 19:05
Medlem
consultezs avatar
Inte säker på om det diskuterats tidigare i tråden, men finns det ocenserade versioner av 200/201?!
Enligt wikipedia gick de ut med detta: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...1406_Sorry.jpg

För mig känns det som en självklarhet att det är meningen att avsnittet skall se ut som det gör, då större delen av skämten är baserade på just det. Avslutningen med de långa censueringarna var ju genialiska!

Edit: Eftersom det verkar ha gjorts en ocesuerad version så antar jag att de helt enkelt gjorde om avsnittet helt och hållet....
Senast redigerad av consultez 2010-06-12 kl. 19:15.
Citera
2010-06-13, 00:20
Medlem
VonRofs avatar
Måste nog säga att Crippled Summer är riktigt jävla bra!
Citera
2010-06-13, 15:15
Medlem
Supranoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Måste nog säga att Crippled Summer är riktigt jävla bra!

Så jävla bra avsnitt, ännu roligare blev det när jag fick veta att det var baserat på en verklig händelse (inte med mimsey(stavning?) utan towlie).
Citera
2010-06-13, 15:58
Medlem
consultezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Så jävla bra avsnitt, ännu roligare blev det när jag fick veta att det var baserat på en verklig händelse (inte med mimsey(stavning?) utan towlie).

Haha precis, hela upplägget när dom sitter o pratar om Towelie o gråter ut är galet roligt
Citera
2010-06-17, 08:51
Medlem
gugglianos avatar
kollade på indiana jones-avsnittet på comedy central igår, fy fan va sjukt det är

Speciellt flipperscenen, helt sinnessjukt, speciellt när dom zoomar in george lucas' ansikte när han pumpar indy full, ådrorna sväller i tinningarna och skit. Det avsnittet är fan på gränsen vad man orkar med

tur att våldtäkterna varvas med en underbar kines-version av butters (harro prease, ling-ling ting-ping)
Citera
2010-06-18, 16:06
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
kollade på indiana jones-avsnittet på comedy central igår, fy fan va sjukt det är

Speciellt flipperscenen, helt sinnessjukt, speciellt när dom zoomar in george lucas' ansikte när han pumpar indy full, ådrorna sväller i tinningarna och skit. Det avsnittet är fan på gränsen vad man orkar med

tur att våldtäkterna varvas med en underbar kines-version av butters (harro prease, ling-ling ting-ping)

Våldtäktsecerna i just det avsnittet är ju satir på Filmer från 90-talet, då dessa förekom,
Citera
2010-06-20, 15:28
Bannlyst
Alltså kan någon berätta för mig VARFÖR säsong 14 har stannat upp ??
Har dom ett uppehåll? Isåfall när börjar dom släppa de andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in