Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Njae... Håller (oväntat va?) inte med dig ändå.
Det är billig humor helt enkelt. Hur kul är det att apan satt i en talkshow och bad om ursäkt egentligen? Men visst, jag tycker alla avsnitt med kändisar är tråkiga (med nåt undantag) så det handlar väl mycket om smak. Tycker bara att det är obegripligt att många tycker whale whores, senaste avsnittet och dead celebrities är roligare än de gamla avsnitten som inte alls handlade om kändisar utan om south park just för att de handlade om kändisar.
Hur många säsonger till av sp ska göras förresten? Nån som vet?
Kan inte göra än att hålla med med risk för att återigen dra upp "det var bättre förr"-debatten.
De bästa avsnitten har ju varit varken med kändisar eller att man behöver vara insatt i USAs kändisvärld.
T.ex Cartman-avsnitt som Scott Tenorman och Casa Bonita eller Randy-avsnitt som Bloody Mary och Over Logging.
Jag gillar betydligt mer avsnitten som handlar om gänget, staden och samhällskritik istället för avsnitt som handlar om kändisar, mediaskandaler och massa referenser till dagens populärkultur. Kortfattat kan man säga tidlösa avsnitt, för dessa som t.ex senaste och Whale Whores tappar ju rejält när det är gamla nyheter och inte aktuellt längre.
Och det är också ett svar till NirvanA som säger att man ska undvika South Park om man inte har koll på populärkulturen. Det skulle vara väldigt trist om man inte kunde se South Park utan att ha stenkoll på populärkulturen i USA då det tidigare var mer inriktat på samhällskritik eller att man fick följa gängets påhitt än kändisar. Visst har de alltid använt sig av många referenser osv men det finns ju väldigt många bra avsnitt där man inte behöver ha någon koll på USAs kändisar alls för att uppskatta. Som jag skrivit tidigare så tycker jag att ett avsnitt absolut inte blir bättre ju mer kändisar eller referenser man slänger in utan de som är mer fokuserade på stadens invånare är betydligt bättre, speciellt Cartman och Randy såklart då
Men som sagt det är ju en smakfråga och jag kan inte gnälla på de som gillar det "nya" South Park.
Finns dock såklart avsnitt som innehåller kändisar som håller hög klass men det är när de har mindre fokus. Al Gore t.ex i sin jakt efter Manbearpig och med sin mantel

Dock hade ju den rollen också kunnat gjort av nån helt okänd.