2010-03-21, 13:38
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Jag ska frska att inte starta en evighetslng trttsam "det var bttre frr"-debatt (igen), men jag vill frtydliga att "vi" som inte uppskattar alla kndisar i SP visst har koll p vad de menar, vi uppskattar det bara inte. De "subtila" skmten r helt enkjelt inte subtila numera eftersom de rakt av pekar ut, i detta fall tiger woods, istllet fr att genom att t.ex lta kenny "spela" Woods och indirekt klanka p honom.

Jag tycker det blir trttsamt nr man kastar in nya karaktrer hela tiden, dessutom kndisar som ofta r jkligt uttjatade innan. jag menar, driva med tiger woods, hur frscht knns det egentligen? Tror ni sjlva att ni r smarta som vet att tiger woods var otrogen och att det r moralpanik i USA och drfr uppskattar ni avsnittet bttre n oss andra?

Det r vl ganska uppenbart att alla knner till Tiger Woods-historien, mindre knt r ju Letterman, och nnu mindre knt d t.ex David Duchovny, fr att bara nmna exempel i just DETTA avsnitt d, som du verkar snat in p utan ngon strre eftertnksamhet..

Finns ju t.om lite skna darwinistiska teorier i detta avsnitt i sna fall, fr den som r trtt p populrkultur..

Men det r vl knappast en bedrift att upptcka att dom slr ngra slag mot Tiger Woods, moralpanik i USA osv..

Min uppfattning var bara att fr att uppskatta ett S.P-avsnitt fullt ut s krvs att man lser typ Perez Hiltons blogg... ...Hahaha

//The Idol
Citera
2010-03-21, 14:18
Medlem
nickoruts avatar
Njae... Hller (ovntat va?) inte med dig nd.

Det r billig humor helt enkelt. Hur kul r det att apan satt i en talkshow och bad om urskt egentligen? Men visst, jag tycker alla avsnitt med kndisar r trkiga (med nt undantag) s det handlar vl mycket om smak. Tycker bara att det r obegripligt att mnga tycker whale whores, senaste avsnittet och dead celebrities r roligare n de gamla avsnitten som inte alls handlade om kndisar utan om south park just fr att de handlade om kndisar.

Hur mnga ssonger till av sp ska gras frresten? Nn som vet?
Citera
2010-03-21, 15:05
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:

Det r billig humor helt enkelt. Hur kul r det att apan satt i en talkshow och bad om urskt egentligen? Men visst, jag tycker alla avsnitt med kndisar r trkiga (med nt undantag) s det handlar vl mycket om smak. Tycker bara att det r obegripligt att mnga tycker whale whores, senaste avsnittet och dead celebrities r roligare n de gamla avsnitten som inte alls handlade om kndisar utan om south park just fr att de handlade om kndisar.

Hller inte med dig(helt ovntat), eftersom populrkultur handlar om mer n kndisar givetvis..
I detta fallet mer om att hnga med i de sm nyanserna.
Det som skiljer den ene betraktaren frn den andra.
Aldrig s svrt givetvis att frst huvudtemat, ganska rakt p sak, inte mkt att orda om.

Men Trey och Matt fick kontrakt p 6 avsnitt till att brja med, och tnkte nu kr vi p med "fartjokes" och ser hur lngt det rcker.

Sen nr dom lyckades utveckla humorn, tycker iaf jag dom gr frn klarhet till klarhet, med kanske ssong 7 som avstamp

Mvh: The CrimsonIdol
Citera
2010-03-21, 15:09
Medlem
Citat:

Kan inte gra n att hlla med med risk fr att terigen dra upp "det var bttre frr"-debatten.

De bsta avsnitten har ju varit varken med kndisar eller att man behver vara insatt i USAs kndisvrld.
T.ex Cartman-avsnitt som Scott Tenorman och Casa Bonita eller Randy-avsnitt som Bloody Mary och Over Logging.
Jag gillar betydligt mer avsnitten som handlar om gnget, staden och samhllskritik istllet fr avsnitt som handlar om kndisar, mediaskandaler och massa referenser till dagens populrkultur. Kortfattat kan man sga tidlsa avsnitt, fr dessa som t.ex senaste och Whale Whores tappar ju rejlt nr det r gamla nyheter och inte aktuellt lngre.

Och det r ocks ett svar till NirvanA som sger att man ska undvika South Park om man inte har koll p populrkulturen. Det skulle vara vldigt trist om man inte kunde se South Park utan att ha stenkoll p populrkulturen i USA d det tidigare var mer inriktat p samhllskritik eller att man fick flja gngets phitt n kndisar. Visst har de alltid anvnt sig av mnga referenser osv men det finns ju vldigt mnga bra avsnitt dr man inte behver ha ngon koll p USAs kndisar alls fr att uppskatta. Som jag skrivit tidigare s tycker jag att ett avsnitt absolut inte blir bttre ju mer kndisar eller referenser man slnger in utan de som r mer fokuserade p stadens invnare r betydligt bttre, speciellt Cartman och Randy sklart d

Men som sagt det r ju en smakfrga och jag kan inte gnlla p de som gillar det "nya" South Park.

Finns dock sklart avsnitt som innehller kndisar som hller hg klass men det r nr de har mindre fokus. Al Gore t.ex i sin jakt efter Manbearpig och med sin mantel Dock hade ju den rollen ocks kunnat gjort av nn helt oknd.
Senast redigerad av baruba 2010-03-21 kl. 15:13.
Citera
2010-03-21, 15:35
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Kan inte gra n att hlla med med risk fr att terigen dra upp "det var bttre frr"-debatten.

De bsta avsnitten har ju varit varken med kndisar eller att man behver vara insatt i USAs kndisvrld.
T.ex Cartman-avsnitt som Scott Tenorman och Casa Bonita eller Randy-avsnitt som Bloody Mary och Over Logging.
Jag gillar betydligt mer avsnitten som handlar om gnget, staden och samhllskritik istllet fr avsnitt som handlar om kndisar, mediaskandaler och massa referenser till dagens populrkultur. Kortfattat kan man sga tidlsa avsnitt, fr dessa som t.ex senaste och Whale Whores tappar ju rejlt nr det r gamla nyheter och inte aktuellt lngre.

Och det r ocks ett svar till NirvanA som sger att man ska undvika South Park om man inte har koll p populrkulturen. Det skulle vara vldigt trist om man inte kunde se South Park utan att ha stenkoll p populrkulturen i USA d det tidigare var mer inriktat p samhllskritik eller att man fick flja gngets phitt n kndisar. Visst har de alltid anvnt sig av mnga referenser osv men det finns ju vldigt mnga bra avsnitt dr man inte behver ha ngon koll p USAs kndisar alls fr att uppskatta. Som jag skrivit tidigare s tycker jag att ett avsnitt absolut inte blir bttre ju mer kndisar eller referenser man slnger in utan de som r mer fokuserade p stadens invnare r betydligt bttre, speciellt Cartman och Randy sklart d

Men som sagt det r ju en smakfrga och jag kan inte gnlla p de som gillar det "nya" South Park.

Finns dock sklart avsnitt som innehller kndisar som hller hg klass men det r nr de har mindre fokus. Al Gore t.ex i sin jakt efter Manbearpig och med sin mantel Dock hade ju den rollen ocks kunnat gjort av nn helt oknd.

Vad alla hakar upp sig p kndisar nr det gller "populrkultur", detta r ett VITT begrepp..

Det handlar om litteratur,historia,naturvetenskap,filosofi osv..allmnbildning i syftet att i detta fallet hnga med i referenserna som slngs t en.

"Whale whores" och "Dead celebrities" r INTE bra, men likvl inte heller signifikativt fr serien.

Fr den som r insatt i den kreativa processen s har Trey och Matt sjlva sagt att dom sitter p tisdagskvllen och filar p onsdagens avsnitt(d det visas i USA), vilket gr att dom kan vara mera frska n tex Simpsons, dr ett avsnitt tar ca 6 mnader..

Med tanke p detta tycker jag dom lyckas vara roliga bde NU och D, fr ven om humor r en frskvara...s hller det frvanansvrt bra.

//Crimson
Citera
2010-03-21, 15:52
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Jag ska frska att inte starta en evighetslng trttsam "det var bttre frr"-debatt (igen), men jag vill frtydliga att "vi" som inte uppskattar alla kndisar i SP visst har koll p vad de menar, vi uppskattar det bara inte. De "subtila" skmten r helt enkjelt inte subtila numera eftersom de rakt av pekar ut, i detta fall tiger woods, istllet fr att genom att t.ex lta kenny "spela" Woods och indirekt klanka p honom.

Jag tycker det blir trttsamt nr man kastar in nya karaktrer hela tiden, dessutom kndisar som ofta r jkligt uttjatade innan. jag menar, driva med tiger woods, hur frscht knns det egentligen? Tror ni sjlva att ni r smarta som vet att tiger woods var otrogen och att det r moralpanik i USA och drfr uppskattar ni avsnittet bttre n oss andra?

Hller med dig. South Park knns i dagslget ungefr som vad Scary Movie, Superhero Movie, Meet the Spartans m.fl r fr filmen. Visst, man kan f sig ett skratt men uppfinningsrikedomen som fanns frr i tiden har ersatts med att enbart parodisera aktuella hndelser.
Citera
2010-03-21, 16:33
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellslike
Jag mste hlla med NirvanA har du inge koll alls p populrkulturen? Hur fan gr det d med south park fr dig? hlften av skmten frstr du inte ens!

Jag kanske borde precisera mig: jag har viss allmnbildning och vet p ett ungefr vad som hnder i vrlden, men det skulle aldrig falla mig in att leta upp information p kndisars relationer.

Jag tvivlar inte p att jag skulle uppleva fler skmt om s var fallet, men jag tror ocks att du gr en grov frenkling i att de flesta skmten endast har fste i populrkulturen. Speciellt i de senare avsnitten finns mycket socialkritik som jag, trots min bosttning i Sverige, kan relatera till.

Detta r egentligen inte relevant eftersom jag - tillsammans med de som vill ha fler avsnitt som stannar i South Park - finner mest skratt i karaktrerna och deras brister. Drav innehller mina favoritavsnitt mycket fokus p de centrala karaktrerna.

Frstr du nu?
Citera
2010-03-21, 19:52
Medlem
NirvanAs avatar
Nej nuvarande kontraktet med comedy central strcker sig ssong 15 ut, allts MINST 27eps south park kvar, sen fr vi se om dom frlnger framver etc... men det r mycket kvar
Citera
2010-03-21, 21:11
Medlem
DeanYoungbloods avatar
ngon som vet en bra sajt man kan kolla nya sp avsnitt p?
Citera
2010-03-21, 21:36
Medlem
Averys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeanYoungblood

googla "south park sverige" s finner du...
Citera
2010-03-21, 21:40
Medlem
Nephilim.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeanYoungblood
http://www.xepisodes.com/
Citera
2010-03-21, 22:26
Medlem
Serist, var fan har den briljanta humorn tagit vgen?

S otroligt frutsgbart avsnitt hela vgen, var vl 5-6 gnger dom krde samma grej med att elin kom in och brjade sl Tiger. Som mnga nmt innan s fyller ju seriens egna karaktrer allt mindre roll d det mer och mer blir fokuserat p senaste nytt och kndis-satirer.

Vill inte lta som ngon gnllspik, men det r trkigt nr en serie man verkligen diggat gtt ner sig s enormt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in