2010-03-21, 23:39
Medlem
saha_uniteds avatar
Heroes gav jag upp efter ett par säsonger. Prison Break likaså. Simpsons spårade också ur och nu har min favoritserie South Park total tappat. Jag menar det går ju inte ens att jämföra Casa Bonita med den här skiten? Bara Family Guy, Entourage och The Pacific kvar nu . Two and a half funkar
Senast redigerad av saha_united 2010-03-21 kl. 23:42.
Citera
2010-03-21, 23:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Seriöst, var fan har den briljanta humorn tagit vägen?

Så otroligt förutsägbart avsnitt hela vägen, var väl 5-6 gånger dom körde samma grej med att elin kom in och började slå Tiger. Som många nämt innan så fyller ju seriens egna karaktärer allt mindre roll då det mer och mer blir fokuserat på senaste nytt och kändis-satirer.

Vill inte låta som någon gnällspik, men det är tråkigt när en serie man verkligen diggat gått ner sig så enormt
En serie handlar inte enbart om "egna karaktärer". Vidga vyerna!
Citera
2010-03-22, 00:14
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Seriöst, var fan har den briljanta humorn tagit vägen?

Så otroligt förutsägbart avsnitt hela vägen, var väl 5-6 gånger dom körde samma grej med att elin kom in och började slå Tiger. Som många nämt innan så fyller ju seriens egna karaktärer allt mindre roll då det mer och mer blir fokuserat på senaste nytt och kändis-satirer.

Vill inte låta som någon gnällspik, men det är tråkigt när en serie man verkligen diggat gått ner sig så enormt

En serie måste utvecklas, och är det någon serie som har utvecklats åt rätt håll är det South Park. Men jag kan delvis hålla med dig, mönstrena i humorn är så fruktansvärt utkristalliserade i South Park, vilket gör att åtminstone jag inte klarar av SP under en längre period.

Det var däremot ett tag sen SP kom med något riktigt episkt avsnitt i stil med Imaginationland eller Go God etc, och det är litet tråkigt.
Citera
2010-03-22, 19:21
Medlem
spuuunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Inget vidare första avsnitt på säsongen. Jag blev jäkligt besviken när de startar en ny säsong med att slänga in massa kändisar direkt, då vet man direkt att avsnittet aldrig kommer vara riktigt kul.

Fattar inte varför de envisas med att slänga in kändisar som huvudpersoner i avsnitt, ger en mest känslan att de övergett sina egna karaktärer. Aja. Även en usel Sp säsong har ju ett par riktiga godbitar så lite underhållen kommer man bli oavsett...

Till er som listar bästa avsnitt (och alla andra) SE MARJORINE IGEN! jag tyckte inte heller det var nåt speciellt först men det innehåller fett många roliga detaljer!

För övrigt anser jag det vara tjänstefel att inte ha med varken cartmanland eller casa bonita på en topplista över avsnitt!

Håller med om att det blir torrt när de har med en massa kändisar och lång story med dem. Oftast mycket roligare när storyn kretsar kring killarna och staden. Leave them alone.

Måste även säga att denna ep sög ganska hårt. Och som många andra påpekat så var apscenen inte särskillt rolig, skärpning nu.
Senast redigerad av spuuunit 2010-03-22 kl. 19:48.
Citera
2010-03-22, 19:47
Medlem
spuuunits avatar
Dessa är de bästa ep hittills enligt mig:

South Park s05e13 - Kenny Dies
Deprimerande ep rakt igenom, fin ep.

South Park s05e14 - Butters' Very Own Episode
Sjukligheter i Butters familj.

South Park s07e14 - Raisins
Stan förlorar sin flickvän och börjar hänga med goth barnen.

South Park s09e09 - Marjorine
Butters klär ut sig till tjej.

South Park s10e08 - Make Love, Not Warcraft
World Of Warcraft problem.

South Park s11e10-12 - Imaginationland
Mest genomtänkta, kreativa, och geniala story ever skulle jag säga.

South Park s12e09 - Breast Cancer Show Ever
Cartman slåss mot Wendy.

South Park s12e14 - The Ungroundable
Goth barnen blir ihopblandade med låtsasvampyrer.
Citera
2010-03-22, 19:54
Medlem
gebbes avatar
Är jag den enda som tycker s13 är den bästa? Butters tillsammans med cartman är typ det bästa som finns
Citera
2010-03-22, 20:16
Medlem
Ser fram emot nästa avsnitt efter trailern:

Citera
2010-03-22, 20:28
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spuuunit
South Park s05e14 - Butters' Very Own Episode
Sjukligheter i Butters familj.

Ett av mina favoritavsnitt också!

Måste dock nämna - "Freak Strike". Om endast för denna pärla:

http://www.dailymotion.com/video/x3l...an-whateva_fun

Yeah, I have sex and I don't use protection - it's my hot body and I can do what I want!
Citera
2010-03-22, 21:58
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arabapappa
Ser fram emot nästa avsnitt efter trailern:

"The Tale of Scrotie McBoogerballs" lol'd

Sjukt nyfiken på vad boken handlar om, och vilken de driver med (om ens någon).
Citera
2010-03-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gebbe
Är jag den enda som tycker s13 är den bästa? Butters tillsammans med cartman är typ det bästa som finns

Butters och Cartman är underbart, men när jag tänker på dem tänker jag snarare på Awesome-O eller Casa Bonita.
Citera
2010-03-23, 08:17
Medlem
Arbadakarbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gebbe

Säsong 8 är den tveklöst bästa säsongen.
Citera
2010-03-23, 12:19
Medlem
EA Sports kommer kanske stämma South Park (Comedy Central) pga senaste avsnittet. http://www.allheadlinenews.com/artic...t%20Against%20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in