2010-03-19, 22:40
Medlem
Eftersom det verkar populärt att lista favoritavsnitt tänkte jag göra detsamma, med lite motiveringar:

S5E08 - Towlie Älskar verkligen Towlie Sen gillar jag hela konspirationen med militären och det onda företaget som visar sig vara aliens etc...

S8E05 - You got fucked in the ass - Så mycket oväntade saker i det avsnittet, som butters stepp-bakgrund. Tycker även att hela svarta amerikaner-jargongen är extremt rolig på ett lite barnsligt sätt

S7E12 - All about mormons - Lysande satir fylld med små kvickheter

S13E10 - W.T.F - Kul att rednecks äntligen fick vara med lite mer, även om "Took our job"-skämtet dog lite med detta avsnittet.
Citera
2010-03-19, 22:51
Medlem
loafmasters avatar
Alla verkar ha precis samma favoritavsnitt, och jag medger att de flesta av dom är riktigt bra.

Men den absoluta höjdpunkten i Southparks historia är trots det Two guys naked in a hot tub.
Citera
2010-03-19, 23:26
Medlem
legopelles avatar
Måste bara komplettera min topplista. Kom och tänka på "Ginger Kids" (911).

Helt underbart avsnitt, Cartman i sin verkliga form: sociopatisk, intolerant, manipulativ och genomrutten. Rekommenderas starkt.
Citera
2010-03-19, 23:29
Medlem
NirvanAs avatar
Bara jag som blev helt såld på Margaritaville? klockrent avsnitt om den dåvarande katastrofala ekonomin
Citera
2010-03-19, 23:38
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bara jag som blev helt såld på Margaritaville? klockrent avsnitt om den dåvarande katastrofala ekonomin
Även om det finns roligare avsnitt så är Margaritaville helt fantastiskt bra. Blev det avsnittet inte tilldelat en Emmy eller annat award?
Citera
2010-03-19, 23:46
Medlem
Arbadakarbas avatar
Fortfarande, With Apologies To Jesse Jackson är det bästa avsnittet. Den som inte skrattar när Cartman skrattar i det avsnittet är humorlös.

Dock så ligger Imaginationland väldigt högt på min lista också, där Manbearpig, Christmas Critters och Al Gore (med sin stålmannen-mantel, något jag skrattade högt åt) är med.
Citera
2010-03-20, 00:53
Medlem
smellslikes avatar
Måste rösta på Scott Tenermen (troligen fet stavat) must die Fan va sjuk Cartman är alltså, Bloody Mary Randy full slår fan allt "what seems to be the officer, problem?" när polisen stoppar honom å han är ganska härligt packad, Child Abductions is not funny God damn mongolians!! Skulle kunna fortsätta men det skulle sluta med att jag beskrev alla avsnitt till slut.

Vad tyckte ni om de nyaste avsnittet om med Tiger woods och frugan Elin? Måste säga att jag tyckte de va ganska halv ruttet enligt south park standards!!!
Citera
2010-03-20, 21:21
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellslike
Vad tyckte ni om det nyaste avsnittet med Tiger Woods och frugan Elin? Måste säga att jag tyckte det var ganska halvruttet enligt South Parks standard!

Eftersom jag inte är alls inställd i populärkulturen eller kändisskvallret kunde jag aldrig förmå mig att skratta. Visst kunde man förstå vad poängerna var men det gjorde dem inte roligare. Apscenen var bedrövlig.

Nej, de borde göra mer i stil med "The Passion of the Jew" (803) om de ska beröra kändisar.
Citera
2010-03-20, 21:26
Medlem
NirvanAs avatar
Har man ingen koll på populärkulturen bör man ju undvika South Park
Citera
2010-03-21, 10:27
Medlem
smellslikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legopelle
Eftersom jag inte är alls inställd i populärkulturen eller kändisskvallret kunde jag aldrig förmå mig att skratta. Visst kunde man förstå vad poängerna var men det gjorde dem inte roligare. Apscenen var bedrövlig.

Nej, de borde göra mer i stil med "The Passion of the Jew" (803) om de ska beröra kändisar.
Jag måste hålla med NirvanA har du inge koll alls på populärkulturen? Hur fan går det då med south park för dig? hälften av skämten förstår du inte ens!
Citera
2010-03-21, 12:09
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har man ingen koll på populärkulturen bör man ju undvika South Park

+1

Alla subtila skämt i South Park och Family Guy bygger ju på att man har nån slags referensram från populärkultur..
Oops, det där lät ju lite pretensiöst?

Men man kan nog kolla på det enbart ur ett "ramla på bananskal"-perspektiv och skratta ändå..

För mig utesluter inte det ena det andra, för andra är det uppenbarligen så.

Mvh: The CrimsonIdol
Citera
2010-03-21, 13:12
Medlem
nickoruts avatar
Jag ska försöka att inte starta en evighetslång tröttsam "det var bättre förr"-debatt (igen), men jag vill förtydliga att "vi" som inte uppskattar alla kändisar i SP visst har koll på vad de menar, vi uppskattar det bara inte. De "subtila" skämten är helt enkjelt inte subtila numera eftersom de rakt av pekar ut, i detta fall tiger woods, istället för att genom att t.ex låta kenny "spela" Woods och indirekt klanka på honom.

Jag tycker det blir tröttsamt när man kastar in nya karaktärer hela tiden, dessutom kändisar som ofta är jäkligt uttjatade innan. jag menar, driva med tiger woods, hur fräscht känns det egentligen? Tror ni själva att ni är smarta som vet att tiger woods var otrogen och att det är moralpanik i USA och därför uppskattar ni avsnittet bättre än oss andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in