2010-03-19, 22:40
Medlem
Eftersom det verkar populrt att lista favoritavsnitt tnkte jag gra detsamma, med lite motiveringar:

S5E08 - Towlie lskar verkligen Towlie Sen gillar jag hela konspirationen med militren och det onda fretaget som visar sig vara aliens etc...

S8E05 - You got fucked in the ass - S mycket ovntade saker i det avsnittet, som butters stepp-bakgrund. Tycker ven att hela svarta amerikaner-jargongen r extremt rolig p ett lite barnsligt stt

S7E12 - All about mormons - Lysande satir fylld med sm kvickheter

S13E10 - W.T.F - Kul att rednecks ntligen fick vara med lite mer, ven om "Took our job"-skmtet dog lite med detta avsnittet.
Citera
2010-03-19, 22:51
Medlem
loafmasters avatar
Alla verkar ha precis samma favoritavsnitt, och jag medger att de flesta av dom r riktigt bra.

Men den absoluta hjdpunkten i Southparks historia r trots det Two guys naked in a hot tub.
Citera
2010-03-19, 23:26
Medlem
legopelles avatar
Mste bara komplettera min topplista. Kom och tnka p "Ginger Kids" (911).

Helt underbart avsnitt, Cartman i sin verkliga form: sociopatisk, intolerant, manipulativ och genomrutten. Rekommenderas starkt.
Citera
2010-03-19, 23:29
Medlem
NirvanAs avatar
Bara jag som blev helt sld p Margaritaville? klockrent avsnitt om den dvarande katastrofala ekonomin
Citera
2010-03-19, 23:38
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bara jag som blev helt sld p Margaritaville? klockrent avsnitt om den dvarande katastrofala ekonomin
ven om det finns roligare avsnitt s r Margaritaville helt fantastiskt bra. Blev det avsnittet inte tilldelat en Emmy eller annat award?
Citera
2010-03-19, 23:46
Medlem
Arbadakarbas avatar
Fortfarande, With Apologies To Jesse Jackson r det bsta avsnittet. Den som inte skrattar nr Cartman skrattar i det avsnittet r humorls.

Dock s ligger Imaginationland vldigt hgt p min lista ocks, dr Manbearpig, Christmas Critters och Al Gore (med sin stlmannen-mantel, ngot jag skrattade hgt t) r med.
Citera
2010-03-20, 00:53
Medlem
smellslikes avatar
Mste rsta p Scott Tenermen (troligen fet stavat) must die Fan va sjuk Cartman r allts, Bloody Mary Randy full slr fan allt "what seems to be the officer, problem?" nr polisen stoppar honom han r ganska hrligt packad, Child Abductions is not funny God damn mongolians!! Skulle kunna fortstta men det skulle sluta med att jag beskrev alla avsnitt till slut.

Vad tyckte ni om de nyaste avsnittet om med Tiger woods och frugan Elin? Mste sga att jag tyckte de va ganska halv ruttet enligt south park standards!!!
Citera
2010-03-20, 21:21
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellslike
Vad tyckte ni om det nyaste avsnittet med Tiger Woods och frugan Elin? Mste sga att jag tyckte det var ganska halvruttet enligt South Parks standard!

Eftersom jag inte r alls instlld i populrkulturen eller kndisskvallret kunde jag aldrig frm mig att skratta. Visst kunde man frst vad pongerna var men det gjorde dem inte roligare. Apscenen var bedrvlig.

Nej, de borde gra mer i stil med "The Passion of the Jew" (803) om de ska berra kndisar.
Citera
2010-03-20, 21:26
Medlem
NirvanAs avatar
Har man ingen koll p populrkulturen br man ju undvika South Park
Citera
2010-03-21, 10:27
Medlem
smellslikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legopelle
Eftersom jag inte r alls instlld i populrkulturen eller kndisskvallret kunde jag aldrig frm mig att skratta. Visst kunde man frst vad pongerna var men det gjorde dem inte roligare. Apscenen var bedrvlig.

Nej, de borde gra mer i stil med "The Passion of the Jew" (803) om de ska berra kndisar.
Jag mste hlla med NirvanA har du inge koll alls p populrkulturen? Hur fan gr det d med south park fr dig? hlften av skmten frstr du inte ens!
Citera
2010-03-21, 12:09
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har man ingen koll p populrkulturen br man ju undvika South Park

+1

Alla subtila skmt i South Park och Family Guy bygger ju p att man har nn slags referensram frn populrkultur..
Oops, det dr lt ju lite pretensist?

Men man kan nog kolla p det enbart ur ett "ramla p bananskal"-perspektiv och skratta nd..

Fr mig utesluter inte det ena det andra, fr andra r det uppenbarligen s.

Mvh: The CrimsonIdol
Citera
2010-03-21, 13:12
Medlem
nickoruts avatar
Jag ska frska att inte starta en evighetslng trttsam "det var bttre frr"-debatt (igen), men jag vill frtydliga att "vi" som inte uppskattar alla kndisar i SP visst har koll p vad de menar, vi uppskattar det bara inte. De "subtila" skmten r helt enkjelt inte subtila numera eftersom de rakt av pekar ut, i detta fall tiger woods, istllet fr att genom att t.ex lta kenny "spela" Woods och indirekt klanka p honom.

Jag tycker det blir trttsamt nr man kastar in nya karaktrer hela tiden, dessutom kndisar som ofta r jkligt uttjatade innan. jag menar, driva med tiger woods, hur frscht knns det egentligen? Tror ni sjlva att ni r smarta som vet att tiger woods var otrogen och att det r moralpanik i USA och drfr uppskattar ni avsnittet bttre n oss andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in