2010-04-22, 10:59
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jrgen
Detta måste vara ett hårt slag mot Comedy Central. Jag är övertygad om att det är CC som har valt att censurera Muhammed, både hans avbild och namn. Vad jag undrar är om Kyles/Jesus/Tomtens slutmoral censurerades av CC eller om det är SP som driver med hur löjligt det är med censur.

Nu har jag inte tillgång till southparkstudios.com, men enligt någon på IMDB så står detta där:

"AFTER WE DELIVERED THE SHOW, AND PRIOR TO BROADCAST, COMEDY CENTRAL PLACED NUMEROUS ADDITIONAL BLEEPS THOUGHOUT THE EPISODE. WE DO NOT HAVE NETWORK APPROVAL TO STREAM OUR ORIGINAL VERSION OF THE SHOW.

WE WILL BRING YOU A VERSION OF 201 AS SOON AS WE CAN."

Står så på South Park Studios när jag skulle kolla på avsnittet. Får väl vänta och se hur grabbarna löser detta.
Citera
2010-04-22, 11:03
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Står så på South Park Studios när jag skulle kolla på avsnittet. Får väl vänta och se hur grabbarna löser detta.

Låter intressant. Matt och Trey kanske kan släppa ett utdrag från manus med dialogen, om det nu inte också omfattas av CC's ansvar.
Citera
2010-04-22, 11:03
Medlem
AverageRs avatar
Citat:
Det var före radikala muslimer hade blivit förbannade över att Muhammed visades i björndräkt.
sant, och det kan jag förstå att cc censurera, fegisarna. Men slutpratet med kyle känns som SP gjort avsiktligt.
Citera
2010-04-22, 11:10
Medlem
ObeyTheCrabs avatar
Nä det där var verkligen skitdåligt...
Hoppas nästan att slutsensmoralen inte var menad att bli bleepad, för om det var menat som ett skämt var det fan inte roligt.
Citera
2010-04-22, 11:10
Medlem
vad heter låten som är i början?
Citera
2010-04-22, 11:14
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badsvamp
vad heter låten som är i början?

Time of the season
Citera
2010-04-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Time of the season

tackar
Citera
2010-04-22, 11:24
Medlem
Kanske inte superbra avsnitt men jag tyckte det var grymt bra att Scott Tenorman eftersom hans avsnitt (Scott Tenorman must die) enligt mig är det tveklöst bästa South Park-avsnittet någonsin.
Citera
2010-04-22, 11:38
Medlem
Dr.Dres avatar
Höll nästan på att gå in på den här tråden innan jag sett avsnittet, tur att jag han tänka mig för!

Toppenavsnitt måste jag säga, riktigt kul.

Citera
2010-04-22, 11:41
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageR
Jag tror själv att det var SP som drev med censuren. I första avsnittet censurerade de ju bara avbilden av muhammed men inte när de nämnde honom vid namn.
Det är klart de drev om censuren, men CC skulle inte ha visat det om Muhammed var med, har Matt och Trey berättat i en intervju.
Citera
2010-04-22, 12:11
Medlem
Jrgens avatar
Noterade ytterligare en sak. Muhammed har faktiskt varit med i introt av varje avsnitt den här säsongen (i övre vänstra hörnet av skylten). De nämnde detta i en intervju i samband med avsnitt 200. Nu var han borttagen i avsnitt 201.
Citera
2010-04-22, 12:18
Medlem
Citat:
Noterade ytterligare en sak. Muhammed har faktiskt varit med i introt av varje avsnitt den här säsongen (i övre vänstra hörnet av skylten). De nämnde detta i en intervju i samband med avsnitt 200. Nu var han borttagen i avsnitt 201.

Hatet mot Comedy Central är snart fan större än hatet mot islamterroristerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in