2011-11-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Om inte annat tror jag att Medicin och hälsa är ett lämpligt ställe för frågan snarare än Träning, kost och kosttillskott.

Jo jag vet att det inte handlar om trådplacering men det kan vara lämpligt att begränsa sig till forumdel vid sökning.
Jo jag vet. Har kikat en del där, men har kanske varit lite för dålig på att leta. Jag hittar nästan bara akutfall, och inget där det bara handlar om att bli lite hårdare.

Tack iaf.
Citera
2011-11-18, 19:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Jo jag vet. Har kikat en del där, men har kanske varit lite för dålig på att leta. Jag hittar nästan bara akutfall, och inget där det bara handlar om att bli lite hårdare.

Tack iaf.

Hittar på rak arm ett par trådar.

Vill bli hård i magen
Hur blir man hård i magen ? Tips på mat tack ..
Men som sagt en ny tråd kan ju vara en utväg...
Även om man ska vara avhållsam med nya trådar, för då gnäller folk
Å andra sidan får man inte bumpa för gamla trådar, för då gnäller folk.
Kort sagt hur man än gör så är det fel.
Citera
2011-11-19, 15:30
Medlem
Illusioners avatar
Jag letar efter en tråd, gärna en list-tråd. Där allt man bör klara av i livet finns med, inte saker man ska ha gjort utan saker man ska kunna.
Baka, spela ett instrument, tapetsera etc.

Och om denna tråd inte existerar. Vart bör jag lägga en tråd med detta innehåll?
Citera
2011-11-19, 17:02
Medlem
Fluweels avatar
Tapetsera?? Spela ett instrument?? Är det verkligen saker man ska kunna?
Problemet med din lista är att det är helt omöjligt att bestämma vad som ska vara med och vad som inte ska vara med.
Citera
2011-11-19, 17:48
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluweel
Tapetsera?? Spela ett instrument?? Är det verkligen saker man ska kunna?
Problemet med din lista är att det är helt omöjligt att bestämma vad som ska vara med och vad som inte ska vara med.
Jag anser att det är saker man bör klara av, inte fullt ut kanske. Men hjälpligt.
Nej. Varför skulle det vara omöjligt?
Citera
2011-11-19, 17:49
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJRadium
Kommer inte ihåg exakt, men precis som du säger tror jag inte det gällde något tekniskt, utan att han undrade något om någon person, men här är min minnesbild väldigt suddig.
Har tyvärr inte fått någon snilleblixt
Citera
2011-11-19, 18:49
Medlem
eradnups avatar
Någon som vet tråden där dom diskuterade:

"Genom Afrika På Cykel"

http://adielsson.se/blogg/?p=115 som diskuteras.
Citera
2011-11-19, 19:47
Medlem
wrathexs avatar
Namn som börjar på Ann

Någon som kan komma fram med en komplett lista på namn som börjar på Ann ?
Citera
2011-11-19, 19:51
Medlem
Fluweels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Varför skulle det vara omöjligt?
Det skulle inte bara bli alldeles för mycket färdigheter att räkna upp (t ex: knäppa knappar, knyta skor, dra upp ett blixtlås, skala en mandarin, skala en banan, skala en apelsin, skala en potatis, känna igen bokstäver, osv osv) men sedan skulle det bli ändlösa diskussioner om vad som ska ingå och vad inte. T ex har jag aldrig i mitt liv ens försökt att tapetsera och jag har ändå varit vuxen i bra många år. Så jag anser att tapetsera inte är något som man ska kunna - fast du anser att det ska ingå.
Och nu är vi bara två människor som har olika åsikter kring en enda färdighet. Kan du tänka dig vilken diskussioner det kan bli om många har åsikter om massor med färdigheter....
Citera
2011-11-19, 20:04
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Någon som vet tråden där dom diskuterade:

"Genom Afrika På Cykel"

http://adielsson.se/blogg/?p=115 som diskuteras.

Om man gör en sökning så dyker den bloggen upp i ett par trådar,bla Stackars politiskt korrekt tjej blir omvänd. Underbar läsning!

Eller bläddra bland de andra
Citera
2011-11-19, 20:09
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluweel
Det skulle inte bara bli alldeles för mycket färdigheter att räkna upp (t ex: knäppa knappar, knyta skor, dra upp ett blixtlås, skala en mandarin, skala en banan, skala en apelsin, skala en potatis, känna igen bokstäver, osv osv) men sedan skulle det bli ändlösa diskussioner om vad som ska ingå och vad inte. T ex har jag aldrig i mitt liv ens försökt att tapetsera och jag har ändå varit vuxen i bra många år. Så jag anser att tapetsera inte är något som man ska kunna - fast du anser att det ska ingå.
Och nu är vi bara två människor som har olika åsikter kring en enda färdighet. Kan du tänka dig vilken diskussioner det kan bli om många har åsikter om massor med färdigheter....
De mest grundläggande sakerna är ju självskrivna (t ex: knäppa knappar, knyta skor, dra upp ett blixtlås, skala en mandarin, skala en banan, skala en apelsin, skala en potatis, känna igen bokstäver, osv osv).

Sen att det uppkommer en diskussion om vad som bör vara med på listan och inte anser jag bara som bra.
Citera
2011-11-19, 20:18
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vart bör jag lägga en tråd med detta innehåll?
Nu är inte sökakuten tänkt för diskussion kring eventuella trådar så jag hänvisar dig vidare till
Undrar du var du ska placera din tråd? FRÅGA HÄR ◄◄◄ om du vill skapa en egen tråd.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in