2024-10-21, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Är väl inte direkt en fråga om träning men testar ändå. Ni som får friskvård från företaget ni jobbar åt, hur tar ni ut det via exempelvis gymmet? Är det alla fakturor under året man ber om (eller betalat för) som man sedan skickar in till hr-avdelningen?

Man ber gymmet skriva ut ett intyg som de även skriver under. Det skickar man sedan in till jobbet och så hamnar det på ens lön sen.
Citera
2024-10-22, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Man ber gymmet skriva ut ett intyg som de även skriver under. Det skickar man sedan in till jobbet och så hamnar det på ens lön sen.

Stort tack!
Citera
2024-10-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Är väl inte direkt en fråga om träning men testar ändå. Ni som får friskvård från företaget ni jobbar åt, hur tar ni ut det via exempelvis gymmet? Är det alla fakturor under året man ber om (eller betalat för) som man sedan skickar in till hr-avdelningen?
Den frågan borde du väl ställa till din arbetsgivare? Förra året skickade jag in kvitto på betalningen för ett årskort på gym, i år kommer jag skicka in 12 fakturor eftersom jag har det löpande på Autogiro nu. Vissa löser det direkt via Epassi eller Wellnet.
Citera
2024-10-22, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korken69
Den frågan borde du väl ställa till din arbetsgivare? Förra året skickade jag in kvitto på betalningen för ett årskort på gym, i år kommer jag skicka in 12 fakturor eftersom jag har det löpande på Autogiro nu. Vissa löser det direkt via Epassi eller Wellnet.

Det har du helt rätt i. Har semester samt dålig planering av mig så ville egentligen kontakta gymkedja så fort som möjligt ifall de var långsamma på att svara.
Citera
2024-10-23, 17:43
Medlem
Enkel fråga egentligen men finns en del skilda åsikter ändå

Sökte på youtube på 120kg marklyft
Fick då upp flera klipp där stången väger som vanligt 20kg men de slog ihop vikt skivorna,
säg t.ex. stång 20kg + 40kg på ena sidan av stången och 40kg på den andra sidan
Detta ska enligt dem då bli 100kg

Men när jag lyfter så räknar jag stången 20kg och sedan endast en vikt skiva på ena sidan
T.ex. 20+40kg = 60kg

Har jag då räknat fel eller vad är rätt?
Citera
2024-10-23, 18:58
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik89an
Enkel fråga egentligen men finns en del skilda åsikter ändå

Sökte på youtube på 120kg marklyft
Fick då upp flera klipp där stången väger som vanligt 20kg men de slog ihop vikt skivorna,
säg t.ex. stång 20kg + 40kg på ena sidan av stången och 40kg på den andra sidan
Detta ska enligt dem då bli 100kg

Men när jag lyfter så räknar jag stången 20kg och sedan endast en vikt skiva på ena sidan
T.ex. 20+40kg = 60kg

Har jag då räknat fel eller vad är rätt?
Alltså vad menar du? Vadå "skilda åsikter"?

En stång lastad med 30kg per sida, väger 80kg! Det är inget som det är "olika åsikter" kring, det är matematik!

Ber du kassörskan bara väga halva godispåsen också?
Citera
2024-10-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Alltså vad menar du? Vadå "skilda åsikter"?

En stång lastad med 30kg per sida, väger 80kg! Det är inget som det är "olika åsikter" kring, det är matematik!

Ber du kassörskan bara väga halva godispåsen också?

Nä det klart
då har jag räknat/tänkt fel

min tanke var att den vägde 30kg + stång om man lastade ena sidan och den andra sidan var bara för att det skulle bli jämnvikt
Citera
2024-10-24, 20:45
Medlem
Upplever det som yngre personer och medelålders tränar på olika sätt på gym
De yngre fokuserar på att lyfta tyngre än vad de egentligen klarar
Medans medelålders från 30år tränar mer "ordentligt"

Någon mer som tänkt på skillnaden?
Citera
2024-10-28, 14:29
Medlem
Citat:

Jag har upplevt bägge. Skulle tro att man tränar mer ordentligt som ålder eftersom det gör ont i kroppen annars. Leder och sådär. Räcker att jag tänker böja mig så gör jag ju ett gubbstön hehe
Citera
2024-10-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jag har upplevt bägge. Skulle tro att man tränar mer ordentligt som ålder eftersom det gör ont i kroppen annars. Leder och sådär. Räcker att jag tänker böja mig så gör jag ju ett gubbstön hehe

Haha ja precis
Citera
2024-10-29, 22:34
Medlem
Citat:

Tycker alla tränar mer eller mindre kasst. Sällan man ser någon som tränar rätt oavsett hur mycket de lastar eller inte.
Citera
2024-10-30, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbozzebozzman
Tycker alla tränar mer eller mindre kasst. Sällan man ser någon som tränar rätt oavsett hur mycket de lastar eller inte.

Du har så rätt fokuset ligger inte på vikten med ett kasst utförande för min del,
det lärde jag mig som yngre och man trodde man var "byggare bob"

Nu är det rätt utförande men ändå försöka tävla emot sig själv med att lägga på ca 1kg tills man klarar
5 set med 3 reps

Syftet med min träning är att klara tunga lyft i vardagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in