Citat:
Ursprungligen postat av
FlashbackNegern
Någon annan som har problem på gymmet efter att ha grävt åtta timmar i sträck? Jag fattar inte hur Arnold kunde jobba som byggarbetare och gå på gymmet. Min kropp känns totalt förstörd. Han hade i och för sig sex timmars pass. Detta kanske han gjorde för att han behövde vila mellan varje set. Men jag fattar verkligen inte hur folk kan träna och jobba fysiskt. Alla mina lyft försämras avsevärt.
På den tiden som jag hade ett heltidsjobb på industri så ja, då va man allt bra slutkörd efteråt.
Sen blir man inte mindre trött av att fixa med saker i hemmet när man kom hem heller.
Du ska inte jämföra dig med Arnold av flera anledningar.
Arnold hade en väldigt stor vilja, ett glasklart mål som han ville uppnå (att bli bäst i världen).
Man ska inte sticka under stolen att han också använde sig av potenta hormoner som ökade återhämtningsprocessen.
60 & 70-talet va också annorlunda mot hur det är nu. Vi lever under mer stress nu än då.
Arnold kunde ju softa i solen på muscle beach med alla snyggingar varje dag efter jobb & träning.
Bara en sån sak är som dunderhonung för kroppen.
Det jag skulle rekommendera dig är att träna när du helt enkelt orkar.
Fundera inte så mycket på det här med att man måste träna si och så många gånger per vecka.
Ingen annan vet hur just du och din kropp fungerar.
Träna tungt med fokus på progression, käka bra mat, vila och repeat.