Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskaren25
tjena
Har precis kört min första deff men börja dock för tidigt så har kört cirkus 5 månader och är nöjd med resultat osv. men vill snart börja bulka igen men undrar hur snabbt deff resultatet försvinner isf om jag börjar kö bulk. tänkte då det är sommar snart så vill man inte bara slänga bort allt liksom. och vet att jag kan lägga mig på kaloribalans men jag vill ju börja bygga muskler igen.

Det har en tendens att försvinna ganska snabbt tyvärr.
Efter ett långvarigt kaloriunderskott har kroppen nerreglerat sin basmetabolism. Detta gör att det blir väldigt lätt att hamna på kaloriöverskott, och om man räknar efter vad som skulle bli överskott i "normalt" tillstånd så blir det då ännu mer. Resultatet blir att man går upp i vikt väldigt snabbt.
Dessutom verkar kroppen sträva efter att ligga i någon slags normalläge eller vad man ska kalla det. Har man varit fet tidigare så finns tyvärr fettcellerna kvar, och det är väldigt vanligt att tidigare feta personer som bantat återigen blir överviktiga (tänk Biggest looser), men även normalviktiga har en tendens att svänga tillbaka snabbt till en mer normal fettprocent.