2016-07-12, 12:37
Bannlyst
Stått och stampat på samma jävla ställe under deffen i flera veckor nu. Ner ett kilo, upp ett kilo, samma vikt några dagar sen ner ett kilo sen upp ett kilo.
Jag äter två mindre mål per dag efter att jag slopat frukosten den senaste tiden. Dricker endast vatten och grönt te, en kopp kaffe ibland. Jag är hungrig konstant men tar det då jag ser det som att resultaten kommer, men det gör dom ju fan inte.. Visst ser lite skillnad på mage och armar men jag ligger kvar på samma vikt. Kör ett stenhårt träningspass varje dag med nån vilodag i veckan. Även en promenad per dag.
Är lättirriterad och trött varje dag pga. att jag äter så lite. Känns som att jag lika gärna skulle kunna äta 1 skål havregrynsgröt per dag och det skulle inte vara någon skillnad. Eller att jag skulle kunna äta dubbelt så mycket som jag gör nu och ändå ligga på samma vikt.

Dags att börja med att bara äta en banan per dag eller?

//besviken och demoraliserad Fbare
Senast redigerad av Dodsknarkarnazi 2016-07-12 kl. 12:42.
Citera
2016-07-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodsknarkarnazi
Stått och stampat på samma jävla ställe under deffen i flera veckor nu. Ner ett kilo, upp ett kilo, samma vikt några dagar sen ner ett kilo sen upp ett kilo.
Jag äter två mindre mål per dag efter att jag slopat frukosten den senaste tiden. Dricker endast vatten och grönt te, en kopp kaffe ibland. Jag är hungrig konstant men tar det då jag ser det som att resultaten kommer, men det gör dom ju fan inte.. Visst ser lite skillnad på mage och armar men jag ligger kvar på samma vikt. Kör ett stenhårt träningspass varje dag med nån vilodag i veckan. Även en promenad per dag.
Är lättirriterad och trött varje dag pga. att jag äter så lite. Känns som att jag lika gärna skulle kunna äta 1 skål havregrynsgröt per dag och det skulle inte vara någon skillnad. Eller att jag skulle kunna äta dubbelt så mycket som jag gör nu och ändå ligga på samma vikt.

Dags att börja med att bara äta en banan per dag eller?

//besviken och demoraliserad Fbare

Ser du skillnad nu det sista när vikten legat stilla menar du? Eller menar du att du ser skillnad från när du började deffa? Det var inte så tydligt.

Ett kraftigt underskott av 500-1000 kalorier varje dag . Det klarar du. Kom igen nu!
Citera
2016-07-12, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ser du skillnad nu det sista när vikten legat stilla menar du? Eller menar du att du ser skillnad från när du började deffa? Det var inte så tydligt.

Ett kraftigt underskott av 500-1000 kalorier varje dag . Det klarar du. Kom igen nu!

Menade att jag ser skillnad från det att jag började deffa.

Grejen är att jag redan ligger på ett redigt underskott. Får i mig uppskattningsvis ca 1200kcal om dagen (högst), säkert under 1000 de flesta dagar Idag har jag t.ex. inte ätit något alls hittills och körde nyss ett stenhårt 1-timmespass. Om några timmar har jag planerat att inta dagens första mål - Linsgryta med nötkött, eventuellt en liten skål ris till.
Citera
2016-07-12, 15:52
Medlem
Citat:
Menade att jag ser skillnad från det att jag började deffa.

Grejen är att jag redan ligger på ett redigt underskott. Får i mig uppskattningsvis ca 1200kcal om dagen (högst), säkert under 1000 de flesta dagar Idag har jag t.ex. inte ätit något alls hittills och körde nyss ett stenhårt 1-timmespass. Om några timmar har jag planerat att inta dagens första mål - Linsgryta med nötkött, eventuellt en liten skål ris till.

Hur länge sedan var det du såg skillnad och vad är dina stats som längd, ålder, vikt?
Citera
2016-07-12, 16:03
Bannlyst
Citat:
Hur länge sedan var det du såg skillnad och vad är dina stats som längd, ålder, vikt?

Några veckor sedan kanske.
Ålder: 24
Längd: 1.88cm
Vikt (imorse): 76kg
Citera
2016-07-12, 17:00
Medlem
Citat:
Några veckor sedan kanske.
Ålder: 24
Längd: 1.88cm
Vikt (imorse): 76kg

Då är vi lika långa. Jag vet att jag vägde runt 72kg när jag började träna och då var jag ganska spinkig. Bara att fortsätta med underskottet. Även på runt 1400 kalorier om dagen så kommer det ta tid att se skillnad på vågen för dig. Säg att du ligger på 1500 kalorier i 3 veckor så lovar jag förändring.
Citera
2016-07-14, 15:30
Medlem
Bra tips på substitut till marklyft som är snällare mot ryggen? Marklyft är en helt jävla fantastiskt övning, men tyvärr invalidiserar den mig då jag har problem med ryggen. Skulle bli mycket glad över en fullvärdig ersättning av denna övning. Tips?
Citera
2016-07-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Ja.

Väldigt individuellt. Mina ådror på främre axel dyker upp redan vid vad jag upskattar vara kring 17% kroppsfett, men några bicepsådror har jag då aldrig stoltserat med.
Citera
2016-07-14, 16:00
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Bra tips på substitut till marklyft som är snällare mot ryggen? Marklyft är en helt jävla fantastiskt övning, men tyvärr invalidiserar den mig då jag har problem med ryggen. Skulle bli mycket glad över en fullvärdig ersättning av denna övning. Tips?
Svårt att ersätta marklyft med en enda övning, speciellt utan att veta exakt vad du har för problem med ryggen. Samtidigt är det ju inget måste att köra marklyft. Hur funkar det med good mornings och ryggresningar i ställning? Svårt att köra lika tungt men det kanske är just belastningen som sätter käppar i hjulen för dig vid marklyft?
Citera
2016-07-14, 23:35
Bannlyst
Citat:
Då är vi lika långa. Jag vet att jag vägde runt 72kg när jag började träna och då var jag ganska spinkig. Bara att fortsätta med underskottet. Även på runt 1400 kalorier om dagen så kommer det ta tid att se skillnad på vågen för dig. Säg att du ligger på 1500 kalorier i 3 veckor så lovar jag förändring.

Okej. Får bara fortsätta köra då helt enkelt! Är ju första deffen så man är kanske lite för ivrig
Citera
2016-07-15, 02:12
Medlem
thejams avatar
Tju!

Brukar köra hela alltet på ett pass.

-Bänk, maskin
-"Upper back" någonting heter maskinen. Som rodd fast man har armbågarna högt i linje med axlarna.
-Militärpress
-Chins
-Pulldowns
-Bicepscurls
-Triceps, någon där man trycker ner en stång

Sen slänger jag in 3 övningar för benen då och då.
-Benpress
-Leg extension
-Den som är som curls fast för benen

Är det något som absolut saknas? Har nyligen börjat gymma igen efter några års avbrott. Så föredrar att hålla det simpelt för att komma in i lunken innan jag börjar ta det mer seriöst.

Brukar variera lite mellan snarlika övningar också för att det inte ska bli samma samma hela tiden.
Senast redigerad av thejam 2016-07-15 kl. 02:15.
Citera
2016-07-15, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Tju!

Brukar köra hela alltet på ett pass.

-Bänk, maskin
-"Upper back" någonting heter maskinen. Som rodd fast man har armbågarna högt i linje med axlarna.
-Militärpress
-Chins
-Pulldowns
-Bicepscurls
-Triceps, någon där man trycker ner en stång

Sen slänger jag in 3 övningar för benen då och då.
-Benpress
-Leg extension
-Den som är som curls fast för benen

Är det något som absolut saknas? Har nyligen börjat gymma igen efter några års avbrott. Så föredrar att hålla det simpelt för att komma in i lunken innan jag börjar ta det mer seriöst.

Brukar variera lite mellan snarlika övningar också för att det inte ska bli samma samma hela tiden.

Funkar för att mjuka upp musklerna i kroppen. Men kör inte det där mer än 3-6 veckor!

Citat:
Okej. Får bara fortsätta köra då helt enkelt! Är ju första deffen så man är kanske lite för ivrig

Det var på månaden 10 år sedan jag tecknade mitt första gymkort och jag är fortfarande lika ivrig. Jag varken väger eller mäter mig på deffarna. Blir så jäkla nojjig av det!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in