2018-03-23, 05:22
Medlem
skogsbärets avatar
Jag avskyr Telenor.

Jag upplever försämrad hastighet med mitt obegränsade 4G abonnemang(399 pott fri surf). Förut fick jag 140 Mbit/s ner när det inte var så många användare. Nu verkar det vara begränsat till 40 Mbit/s då det är den högsta hastigheten jag kan testa fram.

I deras villkor står det nu att normal hastighet är 10-40 Mbit/s på deras samtliga abonnemang vilket jag inte har sett förut. När har det här ändrats? Telenor försämrar eller gör det dyrare hela tiden för mig konstant. Jag startade med Pott 149 kr/mån fri surf 1Mbit/s för cirka 3 år sedan men nu får jag betala 399kr utan ett val att ha kvar mitt gamla abonnemang.

I fastigheten där jag bor har deras systerbolag BBB ganska nyligen tagit över bredbandstjänsten och det är enda alternativet. Självklart höjdes priset. Det blir till att flytta och aldrig ha något mer med Telenor att göra, pissföretag.
Citera
2018-05-05, 16:50
Medlem
japanskbruds avatar
varför är telenor så populära ? Va nyss i ett köpcentrum med en telenor och en trebutik. ..tre va helt öde .. telenors va packad med folk som väntade på sin tur.
Citera
2018-05-07, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
varför är telenor så populära ? Va nyss i ett köpcentrum med en telenor och en trebutik. ..tre va helt öde .. telenors va packad med folk som väntade på sin tur.

En gång i tiden hade Telenor överlägset mest prisvärda abonnemang, tror att de lever mycket på gamla meriter. Jag kan i alla fall inte komma på varför de skulle vara mer populära nu.
Citera
2018-06-03, 19:21
Medlem
calamatos avatar
Telenor suger balle nu sedan Volte kom med i bilden. Samtal som bryts när man kör på tex E4:an, samtal som inte kan kopplas fram. Samtalsljudet är kraftigt försämrat både för mig och den jag talar med, den som tar emot samtalet upplever att jag inte hörs ordentligt. Samtalskvaliten är lika pissig som i början på 2000-talet. Har haft samma operatör sedan det hette Europolitan men nu blir det ett operatörsbyte.
Citera
2018-06-03, 23:19
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Telenor suger balle nu sedan Volte kom med i bilden. Samtal som bryts när man kör på tex E4:an, samtal som inte kan kopplas fram. Samtalsljudet är kraftigt försämrat både för mig och den jag talar med, den som tar emot samtalet upplever att jag inte hörs ordentligt. Samtalskvaliten är lika pissig som i början på 2000-talet. Har haft samma operatör sedan det hette Europolitan men nu blir det ett operatörsbyte.

Dessvärre är det idag vanligt att företag kastar ut halvfärdiga produkter och tjänster, sen låter oss kunder få betala för att vara betatestare. När man upptäcker såna företag, så byter man, tills man råkar ut för samma där hos den andra. Då får man byta igen. Man måste vara mycket rörlig.
Citera
2018-06-05, 10:38
Medlem
Hej. Jag har en "dumbphone" som jag skulle vilja använda dagtid för att bara ta emot samtal och sms. Finns det något gratis, eller billigt alternativ att på något sätt vidarekoppla min smartphone till dumbphone utan att ständigt behöva byta simkort mellan mobilerna och ha samma abonnemang och nummer på båda?
Citera
2018-06-18, 12:33
Medlem
scottbikess avatar
Heldött nät nu, varken mobildata eller telefoni fungerar... Inte heller www.telenor.se svarar...
Citera
2018-06-18, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scottbikes
Heldött nät nu, varken mobildata eller telefoni fungerar... Inte heller www.telenor.se svarar...

Nån som hört något nytt? Har företagsabonnemang som inte fungerar, samma för chefen. Men en vaktmästare jag känner som har företagsabonnemang hos telenor fungerar det för.
Citera
2018-06-18, 12:53
Medlem
overcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scottbikes

Samma här, mitt privatabonnemang fungerar inte, hemsidan är nere för mig med.
Citera
2018-06-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revvie
Nån som hört något nytt? Har företagsabonnemang som inte fungerar, samma för chefen. Men en vaktmästare jag känner som har företagsabonnemang hos telenor fungerar det för.

Samma hos mig. Jag har företagsabonnemang som dött helt (varken telefoni eller data).

Siten telenor.se är också nere som någon annan påpekade:

https://downforeveryoneorjustme.com/telenor.se

Måste vara något generalknas hos dem.
Citera
2018-06-18, 12:58
Medlem
Yaroshenkos avatar
Har varit nere nån timme nu. Har abonnemang via vimla.

Man får nog gå tillbaka till Telia.

Edit: nu verkar det vara igång.
Senast redigerad av Yaroshenko 2018-06-18 kl. 13:02.
Citera
2018-06-18, 23:26
Medlem
PUSClFERs avatar
Någon annan som fortfarande inte får någon täckning? Min sambo har inte kunnat ansluta på flertalet timmar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in