2014-04-12, 21:53
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Jag kan inte göra nån kvalitetsmässig korrekt jämförelse. Jag har inte speciellt ofta fått bra svar hos Telenor, men alltid hos Vectone. Men det är ju ytterst slumpmässigt och går inte att dra några allmänna slutsatser av. Jag använder inte heller Vectone kontinuerligt och har därför inte heller haft speciellt många anledningar att kontakta kundtjänst.

Ja, jag får väl skicka iväg lite frågor och testa supporten helt enkelt, för att få lite mer information och så får jag se om jag är nöjd med svaren.

Jag såg nu föressten, som jag missade först. Att man tydligen kan bifoga porteringsblanketten i ett mail också, vilket underlättar ju något enormt. Om jag nu bestämmer mig för att byta till dom.
Citera
2014-04-14, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Ja, jag får väl skicka iväg lite frågor och testa supporten helt enkelt, för att få lite mer information och så får jag se om jag är nöjd med svaren.
Kan du fråga hur det är med giltighetstiden. Någon av dem så stod det 6mån men att det räckte att man bara använde kortet t ex skicka ett sms lite som Telia
Jag håller med dig att hemsidorna får man inte sådär jätteseriöst intryck, men det är ju trots allt bara en hemsida. Men tänkte just när det inte står så mycket villkor...
Annars verkar ju alla av korten betydligt bättre än sina konkurrenter när dom inte kräver så mycket inladdningar.
Angående Comviq som du skrev i tråden dom är väl billiga på kvällen 19.00 - 7.00 o helger, men under dagen är det svindyrt 2kr/min eller i den stilen. Hade deras kort och ringde en gång samtal utan att jag tänkte desto mer och kortet blev tömd väldigt fort.
Citera
2014-04-14, 10:33
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Kan du fråga hur det är med giltighetstiden. Någon av dem så stod det 6mån men att det räckte att man bara använde kortet t ex skicka ett sms lite som Telia
Jag håller med dig att hemsidorna får man inte sådär jätteseriöst intryck, men det är ju trots allt bara en hemsida. Men tänkte just när det inte står så mycket villkor...
Annars verkar ju alla av korten betydligt bättre än sina konkurrenter när dom inte kräver så mycket inladdningar.
Angående Comviq som du skrev i tråden dom är väl billiga på kvällen 19.00 - 7.00 o helger, men under dagen är det svindyrt 2kr/min eller i den stilen. Hade deras kort och ringde en gång samtal utan att jag tänkte desto mer och kortet blev tömd väldigt fort.

Jag tror t.o.m. att det kan vara så att det där 0.29/min kvällar och helger bara gäller Comviq/Tele2-telefoner. Om jag inte minns helt och fel. Och att man ringer för 1.99/min dygnet runt till alla andra nät. Så det skulle ju vara om större delen av ens bekantskapskrets ringde med just Comviq/Tele2 och att man begränsade sina samtal till just kvällar och helger att det kunde fungera.

Möjligen är fördelen med Comviq att det skulle kännas lite tryggare med ett kändare bolag, som man har erfarenhet av sedan tidigare och där man vet vad man får för pengarna. Med Vectone/Delight vet man ju som sagt inte riktigt vad man får och frågan är om man törs chansa. Dom omdömmen som finns verkar ju vara lite blandade visserligen, men dom negativa röster och klagomål som finns om företaget på vissa forum, får mig ju även det att rygga tillbaka lite. Vill ju inte riskera att hamna i en situation att när man väl ligger där och behöver hjälp eller kontakta supporten i något ärende, att det ska bli problem och strul.

Jag har redan skickat iväg en fråga om giltighetiden för dom internationella priserna, om det stämmer att det verkligen är längre giltighetstid och isåfall hur mycket. Vad det är för kort du hittat med 6 mån? Har än så länge bara hittat en massa kort och erbjudanden där det står att det är 30 dagar som gäller. Det är inte något av deras tillfälliga erbjudanden då? Som jag förstår så kan dom byta prisplaner och hålla på, med jämna mellanrum, helt utan förvarning.

Alternativet för mig som ringer och sms:ar rätt lite och kanske vissa enstaka månader lite mer, att man skulle välja ett kort med så låg påladdnings summa som möjligt. Typ 50kr. Vet att både Telia och Comviq har såna kort. Fast då kan man ju lika gärna ligga kvar hos Telenor, eftersom dom har lite längre giltighetstid och att den där hundralappen ändå blir 50kr uppdelat på dom 60 dagarna. Dom har ju t.o.m. billigare minutpris för samtal än Comviq och Telias 50krs varianter, trots att deras villkor i övrigt har blivit sämre.

Noterade att Universal hade plockat bort sitt "Gratis 0" abonnemang nu, som även det var intressant. Om man nu skulle ha valt ett abonnemang istället menar jag. Alternativet skulle vara deras "Pratis 18", med 18kr i abonnemangsavgift och 0.18/min och 0.18/sms och då ingår vad jag förstår obegränsad surf för 1mbits eller något. Då betalar man ju i allafall aldrig mer än 18kr, dom månader man inte använder abonnemanget eller bara surfar. Plus att dom första 6 månaderna är helt gratis tydligen och ingen bindningstid.
Senast redigerad av puckot 2014-04-14 kl. 11:01.
Citera
2014-04-14, 17:57
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Alternativet skulle vara deras "Pratis 18", med 18kr i abonnemangsavgift och 0.18/min och 0.18/sms och då ingår vad jag förstår obegränsad surf för 1mbits eller något. Då betalar man ju i allafall aldrig mer än 18kr, dom månader man inte använder abonnemanget eller bara surfar. Plus att dom första 6 månaderna är helt gratis tydligen och ingen bindningstid.

Universal Pratis har inte obegränsad surf längre. Efter de första sex "gratismånaderna" kostar datatrafiken drygt 3000kr/GB (2,95kr/MB).

Universal har som sista operatör slutat helt med obegränsad surf.
Citera
2014-04-14, 23:46
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Universal Pratis har inte obegränsad surf längre. Efter de första sex "gratismånaderna" kostar datatrafiken drygt 3000kr/GB (2,95kr/MB).

Jo, jag såg det nu i efterhand. Fast är det inte så att dom bara plockat bort obegränsad surf i just Pratis, men att det fortfarande finns kvar i dom övriga lite dyrare abonnemangen, även efter gratismånaderna?

Är det föressten någon som kollat med Telenor angående priset för sms ännu? Det var väl Noxid eller någon i tråden som skulle kolla upp detta? Jag noterade själv nu efter att inte ha loggat in på Mina sidor på ett tag, att det fortfarande står 1,50 för sms i min Enkel prislista. Så det hade ju varit bra att få klarhet i detta.

Visserligen har man ju alltid tillgång till dom där 30 styckna webb-sms:ena helt gratis via mina sidor varje månad, som jag använder lite då och då, men ibland behöver man ju trots allt skicka sms via mobilen också.
Senast redigerad av puckot 2014-04-14 kl. 23:48.
Citera
2014-04-15, 00:35
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Jo, jag såg det nu i efterhand. Fast är det inte så att dom bara plockat bort obegränsad surf i just Pratis, men att det fortfarande finns kvar i dom övriga lite dyrare abonnemangen, även efter gratismånaderna?

Men då såg du väl också att det bara finns två abonnemangsformer kvar; Pratis 18 och Fastpris. Inget av dem har obegränsad surf.
Citera
2014-04-15, 03:59
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Men då såg du väl också att det bara finns två abonnemangsformer kvar; Pratis 18 och Fastpris. Inget av dem har obegränsad surf.

Ah, när jag kollade så var det fortfarande tre olika abonnemang, så dom måste ha ändrat det sen jag var inne där senast. Fan vad synd allstå. Så det finns allstå inga andra vettiga alternativ längre för obegränsad surf? Vilket operatör skulle ni säga är det minst dåliga alternativet när det kommer till surf och som har vettiga priser?
Citera
2014-04-15, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie

Fan vad synd, alla operatörer blir bara sämre och sämre!
Tur att man inte hann teckna nåt abb hos dem i alla fall, jag menar fria samtal, sms erbjuder ju nästan alla.
Dom förlorade i alla fall en blivande kund nu!
Citera
2014-04-15, 08:10
Medlem
Citat:
Jag har redan skickat iväg en fråga om giltighetiden för dom internationella priserna, om det stämmer att det verkligen är längre giltighetstid och isåfall hur mycket. Vad det är för kort du hittat med 6 mån?
http://www.lycamobile.se/se/faq
Alltså kortet och numret inaktiveras efter 6mån, men det verkar som man behåller prisplanen och att det räcker med att man bara använder kortet t ex ringer eller sms en gång inom 6mån period!
Verkar inte alls så dumt annars.

Universal finns det inte längre nån ide att ta, dom har plockat bort fri surf och varför ska man betala 18kr/mån för nåt som du inte får ens ringa upp. Nä behåll kontantkort, finns ingen ide med abb igen!
Citera
2014-04-15, 08:15
Medlem
Citat:
Så det finns allstå inga andra vettiga alternativ längre för obegränsad surf? Vilket operatör skulle ni säga är det minst dåliga alternativet när det kommer till surf och som har vettiga priser?

Wifog...gratis!
Finns inte annat vettigt i Sverige när det gäller surf, utomlands finns det flera men där blir det ju svårigheter för en svensk teckna abb och svårigheter med roaming (om man inte bor nära landsgränsen).
Citera
2014-04-15, 08:58
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
http://www.lycamobile.se/se/faq
Alltså kortet och numret inaktiveras efter 6mån, men det verkar som man behåller prisplanen och att det räcker med att man bara använder kortet t ex ringer eller sms en gång inom 6mån period!
Verkar inte alls så dumt annars.

Universal finns det inte längre nån ide att ta, dom har plockat bort fri surf och varför ska man betala 18kr/mån för nåt som du inte får ens ringa upp. Nä behåll kontantkort, finns ingen ide med abb igen!

Det går väl att köpa till fri surf för 50kr/mån?
Citera
2014-04-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Det går väl att köpa till fri surf för 50kr/mån?
Nix det går inte längre, kolla på deras hemsida så står det 0.5-10gb surf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in