Citat:
Ursprungligen postat av
sathulken
Kan du fråga hur det är med giltighetstiden. Någon av dem så stod det 6mån men att det räckte att man bara använde kortet t ex skicka ett sms lite som Telia

Jag håller med dig att hemsidorna får man inte sådär jätteseriöst intryck, men det är ju trots allt bara en hemsida. Men tänkte just när det inte står så mycket villkor...
Annars verkar ju alla av korten betydligt bättre än sina konkurrenter när dom inte kräver så mycket inladdningar.
Angående Comviq som du skrev i tråden dom är väl billiga på kvällen 19.00 - 7.00 o helger, men under dagen är det svindyrt 2kr/min eller i den stilen. Hade deras kort och ringde en gång samtal utan att jag tänkte desto mer och kortet blev tömd väldigt fort.
Jag tror t.o.m. att det kan vara så att det där 0.29/min kvällar och helger bara gäller Comviq/Tele2-telefoner. Om jag inte minns helt och fel. Och att man ringer för 1.99/min dygnet runt till alla andra nät. Så det skulle ju vara om större delen av ens bekantskapskrets ringde med just Comviq/Tele2 och att man begränsade sina samtal till just kvällar och helger att det kunde fungera.
Möjligen är fördelen med Comviq att det skulle kännas lite tryggare med ett kändare bolag, som man har erfarenhet av sedan tidigare och där man vet vad man får för pengarna. Med Vectone/Delight vet man ju som sagt inte riktigt vad man får och frågan är om man törs chansa. Dom omdömmen som finns verkar ju vara lite blandade visserligen, men dom negativa röster och klagomål som finns om företaget på vissa forum, får mig ju även det att rygga tillbaka lite. Vill ju inte riskera att hamna i en situation att när man väl ligger där och behöver hjälp eller kontakta supporten i något ärende, att det ska bli problem och strul.
Jag har redan skickat iväg en fråga om giltighetiden för dom internationella priserna, om det stämmer att det verkligen är längre giltighetstid och isåfall hur mycket. Vad det är för kort du hittat med 6 mån? Har än så länge bara hittat en massa kort och erbjudanden där det står att det är 30 dagar som gäller. Det är inte något av deras tillfälliga erbjudanden då? Som jag förstår så kan dom byta prisplaner och hålla på, med jämna mellanrum, helt utan förvarning.
Alternativet för mig som ringer och sms:ar rätt lite och kanske vissa enstaka månader lite mer, att man skulle välja ett kort med så låg påladdnings summa som möjligt. Typ 50kr. Vet att både Telia och Comviq har såna kort. Fast då kan man ju lika gärna ligga kvar hos Telenor, eftersom dom har lite längre giltighetstid och att den där hundralappen ändå blir 50kr uppdelat på dom 60 dagarna. Dom har ju t.o.m. billigare minutpris för samtal än Comviq och Telias 50krs varianter, trots att deras villkor i övrigt har blivit sämre.
Noterade att Universal hade plockat bort sitt "Gratis 0" abonnemang nu, som även det var intressant. Om man nu skulle ha valt ett abonnemang istället menar jag. Alternativet skulle vara deras "Pratis 18", med 18kr i abonnemangsavgift och 0.18/min och 0.18/sms och då ingår vad jag förstår obegränsad surf för 1mbits eller något. Då betalar man ju i allafall aldrig mer än 18kr, dom månader man inte använder abonnemanget eller bara surfar. Plus att dom första 6 månaderna är helt gratis tydligen och ingen bindningstid.