2011-02-13, 18:44
Medlem
Jag jobbar på Telenors kundtjänst med att ta emot kunder och svara på frågor gällande deras abonnemang/kontantkort samt att informera och sälja våra produkter.

Jag tänkte starta den här tråden då folk kanske har lite olika funderingar hur abonnemang, kundtjänst osv fungerar. Så kom gärna med frågor så ska jag svara så bra jag kan!
Citera
2011-02-13, 18:52
Medlem
Vad är det värsta/roligaste/skummaste/konstigaste samtal du fått från en kund?
Citera
2011-02-13, 18:57
Medlem
Jag har Telenor och har precis flyttat, plötsligt ringde det en från ett företag som jag inte minns namnet på och sa att en tekniker skulle komma dagen efter och koppla in min telefon och behövde komma in för att kolla så min tel fungerade efter installationen.

Varför är ni så dåliga med att informera kunderna om det?
Då har jag ändå kontaktat Telenors kundtjänst 2 gånger för att kolla när min telefon skulle kopplas på...

Pratade med teknikern när han kom dagen efter och han sa att det var väldigt sällan ni informerade om att det behövdes en tekniker...

Jag kunde inte heller boka tid för teknikerbesöket, utan det skulle ha gått via Telenor när jag gjorde flyttbeställningen, enligt personen som ringde dagen innan, så jag fick snällt vänta på att teknikern skulle ringa så jag kunde köra hem och öppna.

Ordern hade kommit in bokad 8-16 och gick tydligen bara att ändra hos operatören och då skulle installationen flyttas fram ytterligare...!
Citera
2011-02-13, 19:25
Bannlyst
Hur många jobbar på supporten på samma ställe som du?
Citera
2011-02-13, 20:35
Medlem
Forbliranonyms avatar
Vilken del av Sverige jobbar du i? Hur länge har du jobbat där? Trivs du?
Citera
2011-02-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Vad är det värsta/roligaste/skummaste/konstigaste samtal du fått från en kund?

Jag har fått och hört en hel från kollegor, ett par exempel:

- En kvinna som grät hysteriskt eftersom hennes abonnemang var avstängt pga. obetalda fakturor. Hon trodde att hennes man skulle slå henne då andra skulle förstå att hennes abonnemang var avstängt då de ringde henne (vilket inte stämmer). Så hon skrek och var väldigt upprörd i tron om detta.

- En kille berättar att han hört två Telenor-försäljare ha sex på ett hotellrum mitt i natten så att han inte kunde somna, han var väldigt upprörd och ville berätta det.

- En skåning började skrika och svära hysteriskt då jag frågade om personnummer (rutin-kontroll), han trodde att vi lyssnade av honom.

- En yngre kille undrade hur man tar bort webbläsarhistoriken i en iPhone då han inte ville att hans far skulle upptäcka att han porrsurfat.

- En man som regelbundet ringt in och varit väldigt paranoid påstår att vi försökt mördat honom 1979.

Ett par exempel..

Citat:
Ursprungligen postat av ScientiaVis
Jag har Telenor och har precis flyttat, plötsligt ringde det en från ett företag som jag inte minns namnet på och sa att en tekniker skulle komma dagen efter och koppla in min telefon och behövde komma in för att kolla så min tel fungerade efter installationen.

Varför är ni så dåliga med att informera kunderna om det?
Då har jag ändå kontaktat Telenors kundtjänst 2 gånger för att kolla när min telefon skulle kopplas på...

Pratade med teknikern när han kom dagen efter och han sa att det var väldigt sällan ni informerade om att det behövdes en tekniker...

Jag kunde inte heller boka tid för teknikerbesöket, utan det skulle ha gått via Telenor när jag gjorde flyttbeställningen, enligt personen som ringde dagen innan, så jag fick snällt vänta på att teknikern skulle ringa så jag kunde köra hem och öppna.

Ordern hade kommit in bokad 8-16 och gick tydligen bara att ändra hos operatören och då skulle installationen flyttas fram ytterligare...!

Jag hängde inte riktigt med här, vad var det teknikern skulle koppla in för något? Men det stämmer ganska bra att kunderna inte får så mycket information om vad som händer, varför vet jag inte då det inte är våran avdelning som ringer ut.

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Hur många jobbar på supporten på samma ställe som du?

För Telenor är det ca ~60 pers dagtid, ~20 på kvällarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Vilken del av Sverige jobbar du i? Hur länge har du jobbat där? Trivs du?

Mellersta Sverige.

Jag har jobbat där i ca 1 år.

Jag trivs väldigt bra med mina kollegor, sedan är det saker man trivs lite mindre med. Men i det stora hela trivs jag bra.
Citera
2011-02-14, 13:28
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elektroid
TEXT
Vad tjänar du ungefär efter skatt?
Citera
2011-02-14, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Vad tjänar du ungefär efter skatt?

För lite?

Jag brukar få ut runt 13k, då börjar man som tidigast 06.45 och slutar som senast 00.00.
Citera
2011-02-14, 16:47
Medlem
Det är kanske stårt på någon av Telenors supportsidor men jag måste ändå fråga för att få det bekräftat; Stryper ni hastigheten när man använder p2p-nätverk? Brukar kunder ringa och fråga om detta?
Citera
2011-02-14, 17:08
Medlem
Citat:
Jag har fått och hört en hel från kollegor, ett par exempel:

- En kvinna som grät hysteriskt eftersom hennes abonnemang var avstängt pga. obetalda fakturor. Hon trodde att hennes man skulle slå henne då andra skulle förstå att hennes abonnemang var avstängt då de ringde henne (vilket inte stämmer). Så hon skrek och var väldigt upprörd i tron om detta.

- En kille berättar att han hört två Telenor-försäljare ha sex på ett hotellrum mitt i natten så att han inte kunde somna, han var väldigt upprörd och ville berätta det.

- En skåning började skrika och svära hysteriskt då jag frågade om personnummer (rutin-kontroll), han trodde att vi lyssnade av honom.

- En yngre kille undrade hur man tar bort webbläsarhistoriken i en iPhone då han inte ville att hans far skulle upptäcka att han porrsurfat.

- En man som regelbundet ringt in och varit väldigt paranoid påstår att vi försökt mördat honom 1979.

Där ser man vad man kan vara med om som support.
Citera
2011-02-14, 17:22
Medlem
Citat:
Jag hängde inte riktigt med här, vad var det teknikern skulle koppla in för något? Men det stämmer ganska bra att kunderna inte får så mycket information om vad som händer, varför vet jag inte då det inte är våran avdelning som ringer ut.

Jag beställde flytt av min telefon och då ringde en kille från en underentreprenör till Telenor, som skickar ut tekniker, för det behövdes göra en omkoppling ute på stationen och sen behövde teknikern komma in i min bostad för att säkerställa att det var signal fram till 1a telejacket, vilket för mig är helt ok.

Jag förstår inte, jag ringde två gånger och pratade med Telenors kundtjänst då min telefon var försenad, Ingen sa ett ljud om att det behövdes en tekniker. Varför?
Du kan inte mena på fullaste allvar att ni inte ser det i ert system när ni ser efter när det är planerat att telefonen ska komma igång?

Jag vet också att det inte är ni på Telenors kundtjänst som ringer ut och informerar ang. teknikerbesöket då det är en underentreprenör till er som gör det, men ordern kommer ju från första början från Er och ni borde ju veta/se i ert system att ni lagt en order på installation där det krävs teknikerbesök?
Citera
2011-02-15, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sperrepolken
Det är kanske stårt på någon av Telenors supportsidor men jag måste ändå fråga för att få det bekräftat; Stryper ni hastigheten när man använder p2p-nätverk? Brukar kunder ringa och fråga om detta?

Vi har helt fri surf inom Sverige, vi stryper aldrig hastigheten förutom på vårat 16mbit/s mobila bredband, där har vi något som kallas FUP (fair usage policy).

FUP innebär att om man brukar mer än 10 ggr datatrafik som är vanligt sänks ens hastighet för att övriga abonnenter på nätet ska ha samma möjlighet att få en bra hastighet. Dock går hastigheten tillbaka när nätet blir mindre belastat.

Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Där ser man vad man kan vara med om som support.

Ja man slutar aldrig att bli förvånad av folk iallafall!

Citat:
Ursprungligen postat av ScientiaVis
Jag beställde flytt av min telefon och då ringde en kille från en underentreprenör till Telenor, som skickar ut tekniker, för det behövdes göra en omkoppling ute på stationen och sen behövde teknikern komma in i min bostad för att säkerställa att det var signal fram till 1a telejacket, vilket för mig är helt ok.

Jag förstår inte, jag ringde två gånger och pratade med Telenors kundtjänst då min telefon var försenad, Ingen sa ett ljud om att det behövdes en tekniker. Varför?
Du kan inte mena på fullaste allvar att ni inte ser det i ert system när ni ser efter när det är planerat att telefonen ska komma igång?

Jag vet också att det inte är ni på Telenors kundtjänst som ringer ut och informerar ang. teknikerbesöket då det är en underentreprenör till er som gör det, men ordern kommer ju från första början från Er och ni borde ju veta/se i ert system att ni lagt en order på installation där det krävs teknikerbesök?

Vad var det för slags telefoni? Vi erbjuder ju bara mobila produker. Det låter som ett företagsabonnemang, och det kan jag tyvärr inte svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in