Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-04, 18:47
  #1825
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elektroid
Jag jobbar på Telenors kundtjänst med att ta emot kunder och svara på frågor gällande deras abonnemang/kontantkort samt att informera och sälja våra produkter.

Jag tänkte starta den här tråden då folk kanske har lite olika funderingar hur abonnemang, kundtjänst osv fungerar. Så kom gärna med frågor så ska jag svara så bra jag kan!

Telenor, operatören som är sämre än Tele2 och då är tele2 kassa.
Citera
2017-11-15, 16:58
  #1826
Medlem
När kopplas WIFI-samtal in hos Telenor? Det finns ju redan på de andra operatörerna!
Kan man då ringa utanför EU med lokal hemtaxa eftersom det går via Wifi och inte Roaming?
Citera
2017-11-15, 17:15
  #1827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Skickade mail till Telenor förut att jag vill säga upp mitt abonnemang, som har bindningstid till den femte januari. Kommer de skicka slutfaktura eller gnälla om bindningstiden?

Du kommer inte få slutfaktura! Den sägs upp då!
Viktigt att du meddelar dem att du vill ha kvar samma nr, annars försvinner numret!

Du får slutfaktura OM du porterar över till en annan operatör redan nu!
Hade jag varit dig hade jag meddelat min nya operatör att du vill portera till dem, MEN att porteringen ska ske natten till 6:e januari så du inte blir utan abonnemang
Citera
2017-11-15, 17:37
  #1828
Medlem
Jag har nu hört av mig till kundtjänst fyra gånger med samma problem. Kundtjänstpersonen hittar inget fel utan skickar ärendet vidare till teknikerna som sen ska höra av sig. Dessvärre hör aldrig någon av sig och när jag ringer på nytt så är problemet inte ens loggat till mitt konto. Börjar bli trött på att dra samma historia gång på gång.

Dom kommer i och för sig näst sist i Svenskt Kvalitetsindex undersökning över Mobiloperatörer 2017 Men att dom inte ens hör av sig/tappar bort ärendet tre gånger (troligtvis 4ggr vid det här laget) så dåliga kan dom väl ändå inte vara?

Så, suger deras kundtjänst rent allmänt eller har jag bara haft max oflyt?
Citera
2017-12-01, 18:21
  #1829
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Jag har nu hört av mig till kundtjänst fyra gånger med samma problem. Kundtjänstpersonen hittar inget fel utan skickar ärendet vidare till teknikerna som sen ska höra av sig. Dessvärre hör aldrig någon av sig och när jag ringer på nytt så är problemet inte ens loggat till mitt konto. Börjar bli trött på att dra samma historia gång på gång.

Dom kommer i och för sig näst sist i Svenskt Kvalitetsindex undersökning över Mobiloperatörer 2017 Men att dom inte ens hör av sig/tappar bort ärendet tre gånger (troligtvis 4ggr vid det här laget) så dåliga kan dom väl ändå inte vara?

Så, suger deras kundtjänst rent allmänt eller har jag bara haft max oflyt?

Tror du har lite oflyt.. Får man fråga vad det är för problem du har?
Citera
2017-12-08, 19:28
  #1830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hax1
Tror du har lite oflyt.. Får man fråga vad det är för problem du har?
Oflyt spelar säkert in, men det känns som att det är lite mer än så. Nedan är ett tidigare inlägg där där jag förklarar mitt problem.
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Hade en annons ute förra helgen och fick ett par meddelande på mobilsvar då jag hade mobilen på flygplansläge under ett par timmar. Problemet blev att om personen inte lämnade sitt nummer i mobilsvarsmeddelandet så ger Telenor mig inget sätt att återkomma till personen. SMS:et meddelar bara att jag har ett nytt meddelande i mobilsvar och mobilsvaret meddelar bara antalet nya och gamla meddelande. Känns nästan omöjligt att det är meningen att det ska fungera på det viset, så det måste väl ändå vara jag som har missat något?
Och ditt tidigare svar på inlägget
Citat:
Ursprungligen postat av hax1
Tror det fungerar som det är tänkt. Eftersom din telefon inte är uppkopplad mot nätet så går ju inget samtal fram alls. Din telefon känner alltså inte av att den har missat något inkommande samtal. Det är väl allmänt vett att man lämnar sitt nummer när man lämnar röstmeddelande?
Har i alla fall kommit så långt som att jag fått bekräftat (2 ggr) att det inte ska fungera på det sättet, utan man ska alltid kunna veta vem det är som har ring och lmnat ett meddelande.
Citera
2017-12-18, 01:37
  #1831
Medlem
Q1986s avatar
När kommer VOLTE till Telenor?
Citera
2017-12-31, 01:13
  #1832
Medlem
Kommer Telenor ha surfpott på sina abb likt vimla?
Citera
2018-02-07, 18:57
  #1833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q1986
När kommer VOLTE till Telenor?

Hur använder du detta?
Citera
2018-02-20, 17:44
  #1834
Medlem
Har Telenor Rörligt och använder det ganska sällan. (Nödtelefon).
Laddade på 100 kr. i oktober 2017.
Enligt Telenors hemsida är giltigheten 365 dagar.
Fick för en tid sedan ett meddelande daterat fredag 05.06, ingen vecka eller månad anges.
"Hej, Giltighetstiden på ditt kontantkort har gått ut. Ladda inom 30 dagar så undviker du att kortet spärras. Hälsningar Telenor."
Verkar vara ett ruffelbolag som de flesta i telebranschen.
Citera
2018-02-20, 18:02
  #1835
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Överväger Telenor som operatör, finns det någon som anser att man inte bör bli kund där? Hur är det med möjligheten till förhandling vid tecknande av abonnemang?

Vid detta laget har du kanske redan valt operatör. Som balans kan jag bara säga att med mina två abonnemang så fungerar det riktigt hyffsat. Har ett abb för mobilt internet som med hemmabyggd antenn ger mellan 35 och 55 Mbit 90% av tiden. Det KAN ibland gå ner till 25Mbit oftast då det är hög beläggning. Uppkopplingen är bra har inte loggats ut på veckor. Har obegränsad surf och hastighet.

Liknande abb på telefonen (obegränsad surf) fick ett paketpris på detta tillsammans.

Ställde en fråga till deras support om vilken frekvens masterna i min närhet arbetar på och byggde antennen efter detta och med MIMO så har jag som sagt 35-55Mbit ner och ca 20Mbit upp.
Fick vänta en vecka på svaret men svaret var korrekt och för den mast jag angivit att jag siktade på.

Perfekt för mig då Telias ADSL ute på landsbygden ger max 2Mbit övriga ADSL 0,5 Mbit så valet var inte så svårt. Telia har Lååånga reparationstider på kopparledningarna så när ledningen senast gick av i en storm tröttnade jag på att vänta, jag gav upp efter 5 månaders väntan och bytte helt till mobilt bredband.

Så jag kan nog hittills kalla mig nöjd kund (snart ett år nu) det flyter på och tweakar jag antennen så lär jag kunna få ut 65Mbit i topparna det har nog inte ens folk med fiber i storstan..
Citera
2018-02-20, 22:39
  #1836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
fick ett paketpris på detta tillsammans.
Lust att dela med dig av vad du betalar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback