2014-10-27, 11:36
Medlem
Ny fråga; vad kan jag göra för att träna magmusklerna på sidan i så stor utsträckning som möjligt? Då menar jag inte de "vanliga raka" och inte heller obliquesen. Övningarna får gärna inkludera andra muskelgrupper i magen, men jag vill ha så mycket kontakt med sidorna som möjligt. Jag brukar köra cablecrunches en hel del för övrigt.
Citera
2014-10-27, 14:59
Medlem
Tjugofems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaStupenda
Ny fråga; vad kan jag göra för att träna magmusklerna på sidan i så stor utsträckning som möjligt? Då menar jag inte de "vanliga raka" och inte heller obliquesen. Övningarna får gärna inkludera andra muskelgrupper i magen, men jag vill ha så mycket kontakt med sidorna som möjligt. Jag brukar köra cablecrunches en hel del för övrigt.

Serratus?

Kolla google/youtube
Citera
2014-10-27, 16:15
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:

Om du inte menar obliques, vad menar du då?

syftar på så serratus så är det inte en del av magen.
Citera
2014-10-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Om du inte menar obliques, vad menar du då?

syftar på så serratus så är det inte en del av magen.

Ber om ursäkt. På grund av okunskap samt tillfällig sinnesförvirring skrev jag både otydligt och fel Jag menar givetvis obliquesen. Dock vill jag gärna ha bra övningar som tar på hela sidan från serratus och ned till yttre obliques. Förslag?
Citera
2014-10-28, 11:15
Medlem
Tjugofems avatar
Citat:
Ber om ursäkt. På grund av okunskap samt tillfällig sinnesförvirring skrev jag både otydligt och fel Jag menar givetvis obliquesen. Dock vill jag gärna ha bra övningar som tar på hela sidan från serratus och ned till yttre obliques. Förslag?

Cable Wood Choppers är riktigt grym för obliques
https://www.youtube.com/watch?v=pAplQXk3dkU

Och som Maximus skrev så är Serratus inte en del av magmusklerna, så det finns inte 1 övning som tränar båda samtidigt.

En bra serratus övning du kan köra mellan wood choppersen dock, är denna (vid 5:00)
https://www.youtube.com/watch?v=URhP3tUogDw#t=301
Senast redigerad av Tjugofem 2014-10-28 kl. 11:25.
Citera
2014-10-28, 18:36
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugofem
Cable Wood Choppers är riktigt grym för obliques
https://www.youtube.com/watch?v=pAplQXk3dkU

Och som Maximus skrev så är Serratus inte en del av magmusklerna, så det finns inte 1 övning som tränar båda samtidigt.

En bra serratus övning du kan köra mellan wood choppersen dock, är denna (vid 5:00)
https://www.youtube.com/watch?v=URhP3tUogDw#t=301
Nja.. Wc är inte så där jättekalas för oq. Bättre är då typ twist crunch men utan twist.
Vanliga crunch duger dock finfint.
Citera
2015-01-11, 19:52
Medlem
Hur träna mage?

Har nyligen börja träna magen. Är osäker på hur den ska tränas. Är 4 övningar med 10*4 rätt. Då 10 är antal gånger jag gör övningen och 4 är upprepningarna av dessa övningar. Exempel 10 situps 4 gånger lika med 40 situps.
Citera
2015-01-11, 19:55
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Vad får du ut av att göra fyra övningar?
Citera
2015-01-11, 20:23
Medlem
Beror helt på vad du vill få ut av din träning. Om det är synliga magrutor du vill få ut av din träning har jag hört att man ska göra övningar som tränar flera muskelgrupper, många reps och mindre vila mellan setten för att på så sätt få bort fettlagret över magen på smidigast sätt och samtidigt träna upp magen. Är inte säker på att det är bästa sättet men det funkar för mig.
Citera
2015-01-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risodlare99
Beror helt på vad du vill få ut av din träning. Om det är synliga magrutor du vill få ut av din träning har jag hört att man ska göra övningar som tränar flera muskelgrupper, många reps och mindre vila mellan setten för att på så sätt få bort fettlagret över magen på smidigast sätt och samtidigt träna upp magen. Är inte säker på att det är bästa sättet men det funkar för mig.

??
Citera
2015-01-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risodlare99

Punktförbränning finns ej!

Till TS: Bra upplägg. Synliga rutor gör du i köket. Alltså kosten som är det viktiga.

mvh
Citera
2015-01-11, 20:38
Medlem
Hodurs avatar
Rekommenderar att du lägger mest fokus på plankan samt supermans. Sido planka på vänster och höger sida också. Därefter kanske lite crunches.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in