2010-10-12, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NickTheGreat
Vad menar du med överskott? Att jag äter för mycket eller överskott med fett på magen?
Äter med än du gör av med=överskott=överskottet måste bo någonstans=flyttar in på buken.
Se på överskott vid deff som invandrare från MENA-länder - helt onödigt och direkt dåligt.
Citera
2010-10-12, 15:33
Medlem
Det är kanske så att jag äter mer än jag gör bort med. Jag gymmar tisdag, onsdag, fredag och söndag. Min kost varje dag, fast EAA och protein är inte med de dagar jag inte tränar:

06:50 Yogurt med musli
09:00 Smårgås med salami
12:00 Dagens på en lunchrestaurang
14:45 Smörgås med salami
17:15 EAA innan träning
18:30 EAA efter träning
19:15 Ett lagat mål, en shake med protein om jag får i mig för lite protein
22:00 Kvällsmat, smörgåsar eller värma något gött i mikron. Beror på vad som finns.
22:15 Min dagliga kreatindos

Är detta för mycket med tanke på hur mycket jag tränar??
Citera
2010-10-12, 15:48
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Det är kanske så att jag äter mer än jag gör bort med. Jag gymmar tisdag, onsdag, fredag och söndag. Min kost varje dag, fast EAA och protein är inte med de dagar jag inte tränar:

06:50 Yogurt med musli
09:00 Smårgås med salami
12:00 Dagens på en lunchrestaurang
14:45 Smörgås med salami
17:15 EAA innan träning
18:30 EAA efter träning
19:15 Ett lagat mål, en shake med protein om jag får i mig för lite protein
22:00 Kvällsmat, smörgåsar eller värma något gött i mikron. Beror på vad som finns.
22:15 Min dagliga kreatindos

Är detta för mycket med tanke på hur mycket jag tränar??

Ingen aning, vi vet ju inte mängderna.

Mvh
Citera
2010-10-12, 16:06
Medlem
Men ni borde ju förstå på ett ungefär. Fan vad jag blir frustrerad. Man ska ju äta mycket när man gymmar, och nu är det för mycket.
Citera
2010-10-12, 18:02
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Men ni borde ju förstå på ett ungefär. Fan vad jag blir frustrerad. Man ska ju äta mycket när man gymmar, och nu är det för mycket.

Du får helt enkelt räkna på det.

Då får du kolla på vad du verkligen äter, och inte bara se det som "något gött i micron"
Citera
2010-10-12, 18:19
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Man ska ju äta mycket när man gymmar, och nu är det för mycket.

Äta mycket när man gymmar? Beror väl helt på vad du har för mål med din träning...
Citera
2010-10-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Äta mycket när man gymmar? Beror väl helt på vad du har för mål med din träning...

Jag vill gå upp vikt, men inte i fett utan muskler. Fungerar på alla kroppsdelar förutom magen. Är det någon som har tips på övningar till magen där man bara behöver göra ca 10 reps. På mina övningar just nu gör jag ca 30 st. Kanske det som är felet. Hur mycket ska man ha i sig när det gäller protein, kolhydrater och fett mm när man gymmar hårt fyra gånger i veckan?
Citera
2010-10-13, 09:28
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Jag vill gå upp vikt, men inte i fett utan muskler. Fungerar på alla kroppsdelar förutom magen. Är det någon som har tips på övningar till magen där man bara behöver göra ca 10 reps. På mina övningar just nu gör jag ca 30 st. Kanske det som är felet. Hur mycket ska man ha i sig när det gäller protein, kolhydrater och fett mm när man gymmar hårt fyra gånger i veckan?

Det är väl inte så konstigt att det fungerar på alla andra kroppsdelar förutom magen. Det är där män lägger på sig fett enklast. Och som vanligt är det ett kaloriöverskott alltså mer än vad din kropp behöver för att gå upp i vikt och muskler som gäller. När du sedan vill få fram rutorna (efter du har byggt lite muskler) så lägger du dig på ett kaloriunderskott. Att öka i muskelmassa utan att lägga på sig fett och få perfekta rutor fungerar sällan.

Bra övningar där du inte behöver göra mer än tio repetitioner är crunches med extra vikter samt cablecrunches.
Citera
2010-10-13, 14:27
Medlem
Tack för svaren!

Har försökt göra sådana cablecrunches, men jag blir trött i armarna och inte i magen?! Måste göra fel på någotvis.

Får väll helt enkelt börja käka mindre. Kanske ska priotera och äta som mest efter träning. Ingen som vet hur mycket mat en gymmare i genomsnitt behöver när det gäller protein, kolhydrater osv.
Citera
2010-10-13, 17:30
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Tack för svaren!

Har försökt göra sådana cablecrunches, men jag blir trött i armarna och inte i magen?! Måste göra fel på någotvis.

Får väll helt enkelt börja käka mindre. Kanske ska priotera och äta som mest efter träning. Ingen som vet hur mycket mat en gymmare i genomsnitt behöver när det gäller protein, kolhydrater osv.

2-3g protein per kroppskilo, så om du väger 80kg ska du ha i dig 160+ protein. Kolhydrater behöver du inte ens käka, men bra om du vill fylla ut energiintaget.
Citera
2010-10-14, 11:40
Medlem
Någon som kan berätta på hur man kan äta för att få i sig tillräckligt med protein. Jag väger 73 kilo, så då ska jag ha i mig 146 g+. Några exempel på hur jag ska äta?
Citera
2010-10-14, 12:25
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Någon som kan berätta på hur man kan äta för att få i sig tillräckligt med protein. Jag väger 73 kilo, så då ska jag ha i mig 146 g+. Några exempel på hur jag ska äta?
Skulle inte lägga mig på lägre än 200g protein om jag vore dig. Vad ligger den här i magtråden för förresten?

Kyckling, kvarg, keso, tonfisk, lax och pangasius är grunderna i min kost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in