2010-08-04, 10:56
Medlem
Krappfiskarns avatar
Tycker ni man bör träna obliques separat eller får de tillräckligt med träning genom andra övningar?
Citera
2010-08-07, 20:58
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Krappfiskarn

Det finns övningar som fokuserar något mer på de sneda magmusklerna, men de övningarna är kluriga att utföra och kräver mycket god kroppskontroll.
Man kan säga att det blir en diagonal-rak-crunch, alltså inte rotation.

Vanliga crunchövningar plågar de sneda fint också, så där kommer troligen de flesta få bättre resultat eftersom det blir en enklare övning.
Citera
2010-08-21, 17:54
Medlem
skolmatsals avatar
http://www.youtube.com/watch?v=XR-IdKO3xQk
Funkar detta för att bli av med putmage? Har mage som sticker ut, och jag är spinkig och otränad. Har börjat träna lite smått, men jag undrar om övningen i videon fungerar? Någon som har koll?
Hur fixar man putmage annars? (har ett BMI på ca 20, så det är inte övervikt.)
Citera
2010-08-21, 17:57
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skolmatsal
http://www.youtube.com/watch?v=XR-IdKO3xQk
Funkar detta för att bli av med putmage? Har mage som sticker ut, och jag är spinkig och otränad. Har börjat träna lite smått, men jag undrar om övningen i videon fungerar? Någon som har koll?
Hur fixar man putmage annars? (har ett BMI på ca 20, så det är inte övervikt.)
Du går ner i vikt, du har för lite muskler och för mycket fett. Eller så är du byggd så bara.
Citera
2010-08-22, 00:27
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du går ner i vikt, du har för lite muskler och för mycket fett. Eller så är du byggd så bara.
Du har inga kommentarer på TVA övningar? Hur ser det ut med människor som är vältränade, finns det folk med putmage och ett sexpack ovanpå? Kan man bara vara "byggd så"?
Citera
2010-08-22, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RsNlol
http://www.youtube.com/watch?v=95xRT...eature=channel

Varsegod.

Fan vad den killen motiverar mig att göra mer Cardio, nu blir det mer löpning i alla fall.
Citera
2010-08-22, 02:16
Medlem
Tjo tjena, nu är det så att jag har kört magövningar i en månad nu. Börjar synas bra att jag börjar få magmuskler. Men nu är det så att det är 4pack, lite ovanligt eller? Borde vara 6 packa va?
Hur får man det? Jag kör situps bara fram, kanske man ska köra åt sidan? Sen kör jag två magmaskiner på gymmet.

Hur lång tid brukar det ta tills man får bra magmuskler, syns och så? undrar av ren nyfikenhet eftersom jag har ju kört en månad trots allt.
Citera
2010-08-22, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAwsome
Tjo tjena, nu är det så att jag har kört magövningar i en månad nu. Börjar synas bra att jag börjar få magmuskler. Men nu är det så att det är 4pack, lite ovanligt eller? Borde vara 6 packa va?
Hur får man det? Jag kör situps bara fram, kanske man ska köra åt sidan? Sen kör jag två magmaskiner på gymmet.

Hur lång tid brukar det ta tills man får bra magmuskler, syns och så? undrar av ren nyfikenhet eftersom jag har ju kört en månad trots allt.

Deff?
Citera
2010-08-22, 09:09
Medlem
pezrulezhaakons avatar
MrAwsome

Borde vara 6-pack? Alla är olika och det styrs av gener. 4-pack är mycket vanligt också.
Det kan ta allt från några veckor till resten av ditt liv beroende på var/när du är nöjd.
Citera
2010-10-12, 08:30
Medlem
Jag har nu börjat träna gym fyra gånger i veckan och ökat matmängden. Jag är smal överallt förutom på magen. Det är det enda stället som jag är tjock på. Och nu när jag har börjat gymma så blir den kanppast mindre, utan den har ökat i storlek beroende på det ökade matintaget. Jag tränar magen 2 gånger i veckan. Gör sit-ups på pilatesboll samt sit-ups med vikt på magen. Finns det någon övning som bränner mycket fett på bara själva magen? Måste bli av med den. Oerhört tacksam för svar.
Citera
2010-10-12, 09:14
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickTheGreat
Jag har nu börjat träna gym fyra gånger i veckan och ökat matmängden. Jag är smal överallt förutom på magen. Det är det enda stället som jag är tjock på. Och nu när jag har börjat gymma så blir den kanppast mindre, utan den har ökat i storlek beroende på det ökade matintaget. Jag tränar magen 2 gånger i veckan. Gör sit-ups på pilatesboll samt sit-ups med vikt på magen. Finns det någon övning som bränner mycket fett på bara själva magen? Måste bli av med den. Oerhört tacksam för svar.

Går inte punktförbränna fett.
Ligger du på överskott?
Citera
2010-10-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Går inte punktförbränna fett.
Ligger du på överskott?

Vad menar du med överskott? Att jag äter för mycket eller överskott med fett på magen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in