2011-11-26, 01:21
Medlem
Märker ni att tjejer stöter/flirtar mer med er än hetrokillar? Bögar är oftast väldigt trevliga bland tjejer eftersom dom inte tänker på att stoppa kuken i henne. Hur gör ni om ni anar att nån tjej är intresserad fast hon inte vet att ni är bög?
Har själv långa perioder när jag inte alls är intresserad av att knulla tjejer och då brukar dom alltid vilja prata mer med mig och visa sig intresserad. (tragiskt nog)
Citera
2011-11-26, 12:34
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_oneee
kanske någon redan tagit upp till ytan, men vafan pratar ni som ni gör? ni gör ju till er, varför inte prata normalt?
hej! har du lagt märke till att alla heterosexuella män inte pratar likadant? precis på samma sätt förhåller det sig med bögar -- vi pratar inte likadant allihop. därför är det lite svårt att veta vad det är du tänker på när du pratar om "hur vi pratar". kan du ge något exempel?
Citera
2011-11-26, 12:40
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galensnubbe
Märker ni att tjejer stöter/flirtar mer med er än hetrokillar? Bögar är oftast väldigt trevliga bland tjejer eftersom dom inte tänker på att stoppa kuken i henne. Hur gör ni om ni anar att nån tjej är intresserad fast hon inte vet att ni är bög?
Har själv långa perioder när jag inte alls är intresserad av att knulla tjejer och då brukar dom alltid vilja prata mer med mig och visa sig intresserad. (tragiskt nog)
hej, ja det var ofta så när jag var yngre och inte var helt klar över min position på erotikens slagfält. jag brukade inte göra något särskilt; tjejerna tröttnade förr eller senare på att jag aldrig signalerade något tillbaka. numera har jag så få heterotjejer omkring mig att frågan aldrig ens uppkommer. min man har dock en råttsvans av frånskilda MILFs efter sig som inte fattat galoppen. han tycker det är roligt.
Citera
2011-11-26, 13:02
Medlem
Ratads avatar
Hur många av er har råkat bli bögkompisar (oftast till någon heterotjej som vill ha någon som hon tror orkar gå runt i affärer med henne och dricka intressanta ekologiska kaffesorter på åt helvete för dyra serveringar) och så blir ni mest en knähund och prydnad? Hon benamnner er "min bögkompis X". Kort sagt, du är ett husdjur eller husneger.

Det verkar som trenden har fortsatt med "invandrarvän", "nedsatt funktionsvän" och nu verkar personer med autistiska störningar vara the shit.
Citera
2011-11-26, 13:16
Medlem
MegaDivers avatar
Suger bögar bättre ?
Nån som har svar eller är det som med tjejer visa e grymma andra sämre ?
Citera
2011-11-26, 13:33
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaDiver
Suger bögar bättre ?
Nån som har svar eller är det som med tjejer visa e grymma andra sämre ?
Det är troligen som med tjejer, visa är bra, andra suger, så att säga..

Men jag föredrar att tro att eftersom en kille också kan känna själv vad som är skönt, och inte bara förlitar sig på respons från den som blir avsugen som tjejerna gör, så har vi nog större chans att vara bra.
Citera
2011-11-26, 13:34
Medlem
grevenplasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Hur många av er har råkat bli bögkompisar (oftast till någon heterotjej som vill ha någon som hon tror orkar gå runt i affärer med henne och dricka intressanta ekologiska kaffesorter på åt helvete för dyra serveringar) och så blir ni mest en knähund och prydnad? Hon benamnner er "min bögkompis X". Kort sagt, du är ett husdjur eller husneger.

Det verkar som trenden har fortsatt med "invandrarvän", "nedsatt funktionsvän" och nu verkar personer med autistiska störningar vara the shit.
Jag har några sådana tjejkompisar men jag brukar inte umgås med dem mycket, oftast så tar vi en kaffe lite då och då. Men har haft turen att att inte bli deras shoppingbögkompis pga att jag hatar att shoppa. Men det är nog lite olika.
Citera
2011-11-26, 13:49
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesyesfredde
Jag tror att de flesta homosexuella vill se att vi politiker gör allt i vår makt för att tillmötesgå HBTQ-personerna. Jag kan inte bara stillatigande se på när det dagligen sker kränkningar och diskrimineringar mot er som tillhör HBTQ-personerna. Jag måste agera, och dra mitt strå till stacken. Det är därför jag valde att engagera mig politiskt, för att agera! Inte för att passivt se på när det förekommer missförhållanden ute i samhället. Men det där är ju givetvis en balansgång som vi politiker noga måste tänka på. På område efter område ställs man inför frågan om man ska reglera eller om man ska överlåta beslutet åt folket. Jag tror i alla fall att det är bättre om vi politiker gör "för mycket" än att vi gör "för lite". För det som händer om vi politiker gör "för lite", det leder ofta till elända. Bästa exemplet på det är väl Somalia (där beror problemen på att de hade en för svag stat).
En svag stat och att staten gör lite är verkligen inte samma sak. Själv är jag av uppfattningen att staten, om den överhuvudtaget ska existera, inte ska göra mer än att skydda sin befolkning, dvs otroligt mycket mindre än idag. Vi har lagar som säger att man inte får misshandla, vi behöver inte ytterligare lagar som säger att det är värre bara för att man misshandlar någon som är bög för att denne är bög, om du ser vad jag menar? Skulle staten fokusera på att vara väldigt bra på att upprätthålla väldigt få lagar så är jag ganska övertygad om att man skulle bli väldigt bra på det, istället för som nu vara inne och pilla i varenda liten detalj i samhället och istället göra det ganska dåligt. Jag är inte ett dugg intresserad av att bli specialbehandlad, varken positivt eller negativt, bara för att jag råkar vara bög. Låt folk sköta sig själva, snälla.

Citat:
Ursprungligen postat av galensnubbe
Kan inte säga att det händer ofta, men det har hänt, och det enda jag gjorde var att svara trevligt på hennes frågor, fråga henne något om jag undrade något och helt enkelt i allmänhet föra en normal konversation. Hon försvann ganska snabbt.

Citat:

Inte jag. Jag skulle knappast acceptera en sådan relation, då jag dels varken gillar shopping eller intressanta ekologiska kaffesorter och dels inte skulle vilja vara någons accessoar.
Citera
2011-11-26, 14:49
Medlem
MegaDivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Det är troligen som med tjejer, visa är bra, andra suger, så att säga..

Men jag föredrar att tro att eftersom en kille också kan känna själv vad som är skönt, och inte bara förlitar sig på respons från den som blir avsugen som tjejerna gör, så har vi nog större chans att vara bra.

Hellre ett dåligt blowjob än inget alls :P
Men precis så gick min tankegång också.
Citera
2011-11-26, 20:01
Medlem
johanness avatar
Citat:
du menar att man blir tjejens trofé just i egenskap av bög? ja det har jag varit med om några gånger även om det handlade om annat än shopping och eko-kaffe. jag tycker att det är helt ok om man själv har något ut av det så att utbytet blir ömsesidigt. och annars skulle man väl knappast ge sig in i det ändå, så jag får nog konstatera att det är helt ok rakt av. om trofé-biten blir så stark att man tycker det blir obekvämt får man väl avsluta relationen.

edit: förresten är det inte bara tjejer som håller på sådär. det finns en hel del straighta män som liksom känner sig mysiga om de har en bögkompis. men jag ser inget principiellt fel i det heller.
Senast redigerad av johannes 2011-11-26 kl. 20:54.
Citera
2011-11-27, 19:48
Medlem
yesyesfreddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-Orridge
En svag stat och att staten gör lite är verkligen inte samma sak. Själv är jag av uppfattningen att staten, om den överhuvudtaget ska existera, inte ska göra mer än att skydda sin befolkning, dvs otroligt mycket mindre än idag. Vi har lagar som säger att man inte får misshandla, vi behöver inte ytterligare lagar som säger att det är värre bara för att man misshandlar någon som är bög för att denne är bög, om du ser vad jag menar? Skulle staten fokusera på att vara väldigt bra på att upprätthålla väldigt få lagar så är jag ganska övertygad om att man skulle bli väldigt bra på det, istället för som nu vara inne och pilla i varenda liten detalj i samhället och istället göra det ganska dåligt. Jag är inte ett dugg intresserad av att bli specialbehandlad, varken positivt eller negativt, bara för att jag råkar vara bög. Låt folk sköta sig själva, snälla.
Vad du eller någon annan enstaka homosexuell tycker och anser lägger jag ingen större vikt vid. Som folkpartist anser jag det vara vidrigt när brott utförs och brottsoffret visar sig vara invandrare eller homosexuell. För att samhället ska på ett godkänt sätt skydda dessa båda grupper så måste vi ha en väl utbyggd HMF-lagstiftningen. Den lagstiftningen måste skärpas, som den är idag är den närmast uddlös. Jag är främst engegerad i det antirasistiska arbetet, men jag har på sista tiden kommit att också bli engagerad i frågor som rör er som tillhör HBTQ-rörelsen. Jag betraktas väl lite som en pionjär inom området, för jag har stött på motstånd bland mina egna vänner inom LUF. Jag har nämligen vågat väcka frågan om det inte är på tiden att även zoofili och nekrofili bör betraktas lika naturligt och självklart som homo, bi, trans, och queer. Det är trots allt år 2011 och inte år 1811. Som politiker måste vi våga sträcka ut hakan, vi måste våga vara progressiva anser jag. Mina vänner inom LUF anser dock att zoofili och nekrofili på intet sätt får komma att kopplas samman med HBTQ-rörelsen. De tror att det skulle skada kampan för HBTQ-samhället. Så vart det hela kommer att landa är jag i dagsläget inte helt säker på. Jag har ännu inte tagit ställning till om zoofili och nekrofili bör ingå bland HBTQ-rörelsen. Men jag har väckt frågan, frågan är viktig.
Citera
2011-11-28, 03:26
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Vad du eller någon annan enstaka homosexuell tycker och anser lägger jag ingen större vikt vid.
Visst. Folk vet inte vad de vill ha, utan ni vet bäst. Politiker (och aspirerande sådana) förändrar sig visst aldrig.

Citat:
Som folkpartist anser jag det vara vidrigt när brott utförs och brottsoffret visar sig vara invandrare eller homosexuell.
Okej, väldigt trevligt och omtänksamt av dig, men du tycker alltså inte att det är vidrigt när andra personer utsätts för brott? Spännande människosyn du har måste jag säga, ytterst progressivt!

Citat:
För att samhället ska på ett godkänt sätt skydda dessa båda grupper så måste vi ha en väl utbyggd HMF-lagstiftningen. Den lagstiftningen måste skärpas, som den är idag är den närmast uddlös.
Urvattna yttrandefriheten ännu mer? Det låter väldigt dumt.

Citat:
Jag är främst engegerad i det antirasistiska arbetet, men jag har på sista tiden kommit att också bli engagerad i frågor som rör er som tillhör HBTQ-rörelsen.
Vadå "er"? Jag tillhör ingen sådan rörelse. Sluta försöka klistra på attribut på mig som inte stämmer. det är direkt ohederligt. Jag antar att detta är ännu ett symptom på "vi vet bäst"-mentaliteten.

Citat:
Jag betraktas väl lite som en pionjär inom området, för jag har stött på motstånd bland mina egna vänner inom LUF. Jag har nämligen vågat väcka frågan om det inte är på tiden att även zoofili och nekrofili bör betraktas lika naturligt och självklart som homo, bi, trans, och queer. Det är trots allt år 2011 och inte år 1811. Som politiker måste vi våga sträcka ut hakan, vi måste våga vara progressiva anser jag. Mina vänner inom LUF anser dock att zoofili och nekrofili på intet sätt får komma att kopplas samman med HBTQ-rörelsen. De tror att det skulle skada kampan för HBTQ-samhället. Så vart det hela kommer att landa är jag i dagsläget inte helt säker på. Jag har ännu inte tagit ställning till om zoofili och nekrofili bör ingå bland HBTQ-rörelsen. Men jag har väckt frågan, frågan är viktig.
Även om jag delvis håller med dig, i den meningen att jag inte anser att människor med alternativa sexuella läggningar ska särbehandlas oavsett hur konstiga de verkar, så håller jag även med dina kollegor här. En sammankoppling mellan det så kallade HBTQ-begreppet och mer udda läggningar skulle bara skada HBTQ-rörelsen. På gott och på ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in